Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvorfor brukes ikke bildekritikk mer?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 15:54   #21
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor brukes ikke bildekritikk mer?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

I
Jeg mener at temabilder der en bare ønsker å vise fram og få skryt av motivet, bare i egenskap av å være et motiv, hører hjemme under de aktuelle temaene.

Om en i tillegg til å vise fram, og også ønsker å forbedre eller bekrefte sine egne fotografiske ferdigheter, eller vil vise fram noe som kan inspirere andre til å ta gode bilder, så passer det under bildekritikk. Har en ingen interesse for fotografering, så poster en ikke bilder under bildekritikk.

Jeg mener det finnes noe midt i mellom da.
Men skal ikke mase mer. :løper:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:06   #22
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor brukes ikke bildekritikk mer?

Det mitt i mellom hører hjemme begge steder, mener jeg. Tema om du ikke vil ha noen tilbakemeldinger på fotografiet, bildekritikk om det ikke gjør deg nå å få tilbakemelding på fotografiet også.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 08:05   #23
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvorfor brukes ikke bildekritikk mer?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg bruker foto.no når jeg vil at bildene mine skal kritiseres. Har en følelse av at hvis jeg legger bildene mine inn her, får jeg bare tilbakemeldinger som f.eks. "Søte barn." "Nydelige bilder". osv. Folk her inne er ikke spesielt flinke til å kritisere selve bildene, ser det ut til.

Så nei, jeg er ikke redd for ordet kritikk.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no