Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 19:42   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Sitter og ser på nyhetene og der sier de at det er en sammenheng mellom nattarbeid og brystkreft. De anbefaler ingen å jobbe mer enn 15 år i turnus med natt og at gravide ikke bør jobbe natt i det hele tatt.

Spent på å høre mer om dette.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:49   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Jeg leste i et blad i dag at for å unngå eggstokkreft, er mosjon det beste. Det er bare å kjøpe seg skritteller og sette i gang.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:55   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg leste i et blad i dag at for å unngå eggstokkreft, er mosjon det beste. Det er bare å kjøpe seg skritteller og sette i gang.

Blir sex regnet som mosjon, tro?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:56   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Dette tror jeg ikke noe på. Jeg tror det er en konspirasjon, evt. misunnelse, fra 8-4 gjengen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:58   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Noe av grunnen er vel at en ikke får sovet nok og det pårvirker immunforsvaret. Hormonbalansen kan bli endret. Mange nattevakter spiser også uregelmessig og det blir mindre tid eller energi til mosjon.

http://www.kreftregisteret.no/ramme....nattarbeid.htm

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:00   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Blir sex regnet som mosjon, tro?

Javisst, men ikke med mange forskjellige partnere, for det øker rissikoen for limorhalskreft.

...og nattarbeid, det er jeg sikker på er uheldig for det meste i kroppen vår. Særlig i turnus.


Sist redigert av DM : 02-10-06 kl 23:25. Årsak: glemte en k i ikke
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:02   #7
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Gravide som jobber natt har 50% større risiko for å spontanabortere enn andre, visstnok.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1584670.ece

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:09   #8
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Dette er ikke nytt nytt.

Jeg jobber endel natt, men har ikke gjort det over lenger tid enn 1 1/2 år. I tillegg godskriver jeg 4 svangerskap og åresvis lang ammekarriere på plussiden på kontoen....:liste:

....skal på nattevakt i natt....

amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:36   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Blir sex regnet som mosjon, tro?

Massøren min påsto at sex var det beste ved ryggproblemer. Det er jo mosjon det også.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:38   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Massøren min påsto at sex var det beste ved ryggproblemer. Det er jo mosjon det også.

Og jeg som har slik en dårlig rygg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:41   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

En annen yrkesgruppe som ofte får kreft er stuerter og piloter. De som flyr langdistanseruter over polområdene. Kanskje de skulle hatt risikotillegg.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:42   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

En annen yrkesgruppe som ofte får kreft er stuerter og piloter. De som flyr langdistanseruter over polområdene. Kanskje de skulle hatt risikotillegg.

Kanskje det kan være av mangel på mosjon de er utsatt?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:43   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Eller magnetisme? får meg hvertfall til å undres over alle disse alternative menneskene som oppsøker jordens magnetfelter.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:48   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller magnetisme? får meg hvertfall til å undres over alle disse alternative menneskene som oppsøker jordens magnetfelter.

Det er ikke godt å vite. Rundt flyplassen her og også andre steder, synes jeg det ligger en eim av parafin, eller flybensin enkelte dager. Dette puster de vel inn daglig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:51   #15
Mini
Fersking
 
Mini sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27
Mini har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Jeg jobber bare natta. 1 uke på. Og 1 uke av.
Men jeg får mine 8 timer søvn, hver dag.

Men at det ikke er det mest gunstige er jeg med på.

__________________
Mini og Vesla.
Mini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:45   #16
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Gravide som jobber natt har 50% større risiko for å spontanabortere enn andre, visstnok.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1584670.ece

Jeg har jobbet kun nattskift i over 15 år. og hatt 5 spontanaborter.
De 4 barna som jeg har fått så ble jeg sykemeldt med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, ved de 5 som jeg har mistet så har jeg vært i jobb.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 01:51   #17
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sjanse for brystkreft ved nattarbeid

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg har jobbet kun nattskift i over 15 år. og hatt 5 spontanaborter.
De 4 barna som jeg har fått så ble jeg sykemeldt med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, ved de 5 som jeg har mistet så har jeg vært i jobb.

Triste greier.
Mange får forresten tilrettelagt arbeidstid, men det er ikke alltid det er gjennomførbart.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no