Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 22:57   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Er det noen som kan anbefale en god fotoskriver? Hvordan kan utskriftene måle seg med fremkalling i fotobutikk? Kostnad per utskrift, ca (10x15cm)?

(Jeg ønsker ikke WLAN).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:01   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Er det noen som kan anbefale en god fotoskriver? Hvordan kan utskriftene måle seg med fremkalling i fotobutikk? Kostnad per utskrift, ca (10x15cm)?

(Jeg ønsker ikke WLAN).


Vi har en veldig god en .
Da jeg printet ut bilder til julekortene ble de fantastiske, og de samme bildene jeg fikk fra eurofoto kunne ikke måle seg mht farger osv.

Det er en HP. Husker ikke navnet. Vent litt så skal jeg høre med mannen. *lat*


Sist redigert av Mandarin : 18-01-07 kl 23:02. Årsak: hadde skrevet europris i stedet for eurofoto
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:15   #3
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Vi har Cannon ip4000 og er kjempe fornøyd Anbefaler også Cannon ix4000 (nyere modell av den vi har).

  Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:23   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Det er en Canon IP3000 (vår er noen år så 4000 er sikkert en nyere modell).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:46   #5
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Vi har en med scanner på også, og bilderne blir krystallklare, mye bedre en fotoknudsen sine.

Canon Pixma MP600 mener jeg den heter.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 09:05   #6
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Vi har en som er helt grei, ikke av de dyreste.Det er jobben til mannen sin. Kjøpt på komplett.no. Men vi har en HP Photosmart C6100. Bildene blir veldig bra. men den er jo ikke raskest i verden.

Jeg ser at vi på jobben bare har HP-skrivere. DEt er sikkert pga av dealen vi har med de, men siden vi har 50 000 mennesker som printer ut der vil jeg tro at det også er pga kvaliteten på skriverne.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:13   #7
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Har en Canon Pixma IP4200 og er godt fornøyd. Men må bruke Canon papir for å få godt resultat.

Pixma IP5200 ble i sin tid best i test, og det er samme innmat som i min, bare at den er litt raskere.

Dinside.no har sikkert noen tester på litt nyere modeller. Ellers kan du se om du finner noen vurderinger på fotoforum f.eks akam.no eller foto.no.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 22:07   #8
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Vi har en Canon Pixma 3000, og den gir helt suverene utskrifter. Pixma-serien har i flere år vært ledende pga at de har veldig god utskriftskvalitetet og samtidig lave driftskostnader. Du kan garantert finne billigere skrivere, men da er driftskostnadene mye høyere (dyrere blekk, høyt blekkforbruk).

Pixma-serien er suverene allroundere,så jeg anbefaler det. Og dersom du bor i eller i nærheten av Oslo så har Claes Ohlsson både billig fotopapir og blekk

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 22:13   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Vi har en Canon Pixma 3000, og den gir helt suverene utskrifter. Pixma-serien har i flere år vært ledende pga at de har veldig god utskriftskvalitetet og samtidig lave driftskostnader. Du kan garantert finne billigere skrivere, men da er driftskostnadene mye høyere (dyrere blekk, høyt blekkforbruk).

Pixma-serien er suverene allroundere,så jeg anbefaler det. Og dersom du bor i eller i nærheten av Oslo så har Claes Ohlsson både billig fotopapir og blekk


Slutter meg til! Ville gått for en Canon Pixma IP 3000 , - eller noe i den dur!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:05   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Vi har en Canon Pixma 3000, og den gir helt suverene utskrifter. Pixma-serien har i flere år vært ledende pga at de har veldig god utskriftskvalitetet og samtidig lave driftskostnader. Du kan garantert finne billigere skrivere, men da er driftskostnadene mye høyere (dyrere blekk, høyt blekkforbruk).

Pixma-serien er suverene allroundere,så jeg anbefaler det. Og dersom du bor i eller i nærheten av Oslo så har Claes Ohlsson både billig fotopapir og blekk

Hvordan blir bildene i forhold til å fremkalle hos feks fotoknudsen.no?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:09   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvordan blir bildene i forhold til å fremkalle hos feks fotoknudsen.no?


Jeg bestilte fra www.eurofoto.no (best i test og like populær som fotoknudsen) før jul og printet samme bildene ut på printeren vår. Det er mulig at kvaliteten på bildene til leverandørene før jul blir dårligere pga mengden de leverer, men våre hjemmeprintede bilder ble KLART mye bedre. Fargene var vesentforskjellig mye bedre på Canonen hjemme.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:38   #12
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Det er også min erfaring, det blir faktisk bedre hjemme.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:03   #13
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Cannon Pixma IP5200 ble i sin tid best i test. Ja. Det er nok riktig og den har vi. Anbefaller!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 01:54   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Har en HP photosmart 2610 og er veldig godt fornøyd med den. det er med fax. scanner, kopi og foto

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 02:01   #15
Sassafras
Fullverdig medlem
 
Sassafras sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 36
Sassafras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Er veldig fornøyd med min Canon Pixma IP5200, men da bruker jeg bare originalpapir.

Sassafras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 08:30   #16
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Canon IP 4300 kjøpte vi nettopp - veldig fornøyd! I tillegg er den jo lekker designmessig...

Svigers skal kjøpe Canon PM 600 (tilbud hos MPX denne uka!) og får da kopimaskin og scanner samt god skriver.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:34   #17
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Selv har jeg en HP photosmart 7762 og er forsåvidt fornøyd med den.
Canon og Epson har gode fotoskrivere, Epson sluker dessverre blekk.
CAnon har adskilte fargepatroner som gjør det billigere iforhold til HP. På canon skifter du bare den patronen som er tom. På hp må du skifte hele fargepatronen og får dessverre ikke brukt de andre fargerestene som er igjen...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:34   #18
maske
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 45
maske har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fotoskriver. Kvalitet? Hva anbefaler dere?

Vi har en Canon PIXMA iP5200R og er veldig fornøyd med den Bildene blir veldig klare og fine og den er ganske rask syns nå jeg da

__________________
Shamanamading!
maske er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no