Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Leserinnlegg mot forslag om plastposefri kommune

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-08, 10:48   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leserinnlegg mot forslag om plastposefri kommune

En ung Venstre politiker i vår kommune har kommet med et forslag om å gjøre kommunen vår fri for plastposer. Her er tiltakene som er foreslått:
Sik Holm foreslår selv følgende tiltak:

  • Alle forretninger skal tilby sine kunder et mer miljøvennlig alternativ til plastposen til samme pris, eventuelt flerbruksnett til meget lav pris.
  • Alle forretninger skal opplyse om telefonnummer til kommunen dersom de ikke kan tilby mer miljøvennlige poser slik at forbrukerne kan opptre som kontrollører.
Ordføreren må torsdag svare på om han vil arbeide aktivt for at Ringerike skal bli plastposefri, og om han vil legge fram en sak for kommunestyret snarest mulig.

Under artikkelen om fant jeg dette leserinnlegget, utrolig mange gode grunner for å bruke og hamstre plastposer

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 10:59   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leserinnlegg mot forslag om plastposefri kommune

For et innlegg.
Argumentene var jo såååååå bra..........................................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 11:02   #3
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leserinnlegg mot forslag om plastposefri kommune

Vedkommende har nok ikke fått med seg at man kan kjøpe miljøvennlige søppelposer som omtrent ikke koster noe som helst.

Det er godt å se at fler og fler går over til bærenett og det er morsomt å se alle de flotte, fargerike bærenettene som nå dukker opp fra lommer og vesker på butikkene når varer skal pakkes ned.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 11:32   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leserinnlegg mot forslag om plastposefri kommune

Utrolig. De fleste av skoleelevene mine argumenterer bedre.

Jeg har forresten bare et par år igjen til 40 og har enda aldri opplevd at en melkekartong eller annen drikkekartong som har lekket under transport fra butikken. Det kan da ikke være et fryktelig utbredt problem?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 12:11   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leserinnlegg mot forslag om plastposefri kommune

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Utrolig. De fleste av skoleelevene mine argumenterer bedre.

Jeg har forresten bare et par år igjen til 40 og har enda aldri opplevd at en melkekartong eller annen drikkekartong som har lekket under transport fra butikken. Det kan da ikke være et fryktelig utbredt problem?

Det har jeg opplevd, men det er ikke noe bedre at alle matvarene svømmer i melk, enn at det drypper gjennom et tøy-handlenett.
Men jeg skulle ønske det fanstes bedre alternativer til ris- og mais-poser. Det føles ekkelt å kaste søpla si i noe som kunne vært mat, i denne mat-krisen. F

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no