Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 11:15   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Sommeren er høysesong for dyremishandling

Hva bør gjøres for å få bukt med dette problemet? Hva slags straffereaksjoner bør man bruke?

Jeg visste faktisk ikke hva strafferammen for dyremishandling var, så jeg måtte google litt. Her er svaret jeg fant

Samtidig lurer jeg på hva slike syke mennesker kan være i stand til å gjøre mot andre mennesker..

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:23   #2
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Leste artikkelen på dagbladet og sitter med de samme spørsmålene/tankene som du har. Har selv opplevd å finne ene katten min skutt på kloss hold med luftgevær (han levde da jeg fant ham), og jeg blir så utrolig forbannet når jeg leser om hva enkelte kan finne på å gjøre mot forsvarsløse dyr.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:27   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Så utrolig ekkelt! Heldigvis har jeg ikke opplevd dyremishandling på noen dyr jeg kjenner selv, men det har vært flere tilfeller av det i lokalmiljøet(og det har nesten utelukkende vært katter som blir pint).

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:30   #4
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Isj......vet ikke, vet ikke hvor mye det hjelper å sette dem i fengsel, men jeg synes det er viktig å signalisere at dette er ikke greit så jeg synes strafferammene var helt horrible.
At man mister retten til å ha dyr uansett art ser jeg på som en selvfølge, men jeg tror at forvaringsdommer og tvungen behandling kan være et verktøy som kansje har en sjangse til å virke.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:33   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Straffen bør i allefall være mer en et dask på lanken og et lite fy.
Jeg tor ikke fengsel vil hjelpe, men en bot som virkelig svir derimot...
At de også mister all rett til å holde dyr er en selvfølge og det burde gjelde alle dyr

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:31   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Jeg blir kvalm! Det sykeste jeg leser er når fest-deltakere piner dyr på de grusomste måter. Hallo, er det ingen som reagerer på disse festene? Jeg har aldri vært på slike fester, og hadde jeg sett noen som gjorde noe sånt hadde jeg blitt helt sinnssyk!
Skulle aldri lest den linken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:48   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Jeg ser på Houston SPCA, og skulle ønske det fantes dyrepatruljer i Norge også. Strafferammene for dyreplageri er opptil ti år, tror jeg, men problemet er som i Norge at alt for få ganger benytter de seg av strafferammene. Kjeltringene kan få opptil ti år etter loven, men slipper unna med måneder. Husker en episode hvor tre monstre slaktet en hest på en grusom seigpinende måte, og det foran tre andre hester. De fikk rundt ti år hver, tror jeg, samt en helvetes bot. Hesten er i USA visstnok som kua er i India. Hellig. Uansett, jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett den episoden, bildene er der når jeg lukker øynene enda. De tok nemlig bilder av grusomhetene, og den stakkars hesten var så redd, man så det i øynene når den lå der og blødde. De tre andre hestene ble reddet i siste liten (for de var next in line) og de måtte behandles for skjokkskader. Alle fire var veddeløpshester som tydeligvis ikke gjorde det så bra.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:17   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener du strafferammen for dyremishandling burde være?

Herregud. Jeg har også sett litt for mye, husker spesielt en video der en katt ble mishandlet. Jeg orket ikke å se hele, naturlig nok, men det jeg så var nok til flere søvnløse netter og så mye tårer at jeg var helt rød rundt øynene til dagen etter. Fatter ikke hva som driver folk til slikt, jeg lurer på hvilke mennesker dette er, og om det i det hele tatt er trygt å la dem gå fritt ute?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no