Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-20, 22:59   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Jeg antar jeg må ha nye vinterdekk i år. Har piggdekk nå.

Bor i Agder. Har ikke hytte på fjellet, men kjører til Setesdal et par ganger i løpet av vinteren.

Hva burde jeg velge?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:03   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Jeg sverger til piggfrie og er veldig fornøyd. Har ikke hatt pigg på ti år, tror jeg. Dagene med helt blank stål-is er så få at jeg synes ikke jeg trenger pigg. Veigrepet er vel så bra uten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:05   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Det du føler deg trygg på å kjøre med.
Vi bor i Mordor og har både med og uten pigg. På blank is er pigg best, men hvor ofte kjører man på det?
Vi har stabil vinter fra november og ut april. Har aldri hatt problemet med piggfritt. Men det kommer litt an på bilen også.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:07   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Hvis du ikke "må" ut med bil på ev dager med underkjølt regn og koko glatte veier hadde jeg valgt piggfrie. Selv om vi selv nå har pigg på begge bilene. Men bør et ganske snørikt område på Østlandet jeg da.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:11   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Piggfritt.
Tror jeg bare har tenkt et fåtall ganger at jeg burde hatt piggdekk.
Hadde pigg i 2 år da det fulgte med bilen da jeg kjøpte. Ble bare stressa av fristene for bytting. Ja, jeg vet du kan ta de på både før og av etter. Bare litt vanskelig for regelrytteren meg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:16   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Vi har pigg, grunnet en bratt bakke med sving opp fra hovedveien. Eller ned til den. Det renner ofte vann der, og på kalde dager er det da våt is. Ikke gøy å ikke komme seg opp, heller ikke gøy å skli nedover... Enden av bakken er ut på hovedveien.

Resten av veien vi kjører hadde piggfritt vært best, men med mindre vi skal parker en km fra huset når det kan bli kaldt, så er ikke det helt aktuelt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:27   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Piggdekk, men vi bor «på fjellet» opp masse bratte bakker der brøytemannskapet som regel bare skraper veien med et sånt skjær, slik at det blir psyko-glatt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:27   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Piggfritt.
Tror jeg bare har tenkt et fåtall ganger at jeg burde hatt piggdekk.
Hadde pigg i 2 år da det fulgte med bilen da jeg kjøpte. Ble bare stressa av fristene for bytting. Ja, jeg vet du kan ta de på både før og av etter. Bare litt vanskelig for regelrytteren meg.

Normalt går det fint å sette på etter 1.11, men noen år har jeg fått satt på litt tidligere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:28   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Vi har piggdekk. Vi har to km med bratte bakker fra sentrum, og de siste årene har det vært mer is enn snøføre.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:38   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Jeg bor også i et område mange kaller «fjellet». Jeg gikk over til piggfritt i 2000. Da bodde jeg enda mer til fjells enn jeg gjør nå, 850 moh og på toppen av en ås med en kilometer lang og temmelig bratt bakke opp til stedet jeg bodde på. Jeg har kjørt piggfritt siden og har ikke savnet piggdekk en eneste gang. Nå bor jeg på 350 moh og har også en bratt bakke opp til huset, men har knapt hatt problemer. Det handler vel så mye om kjørestil og teknikk som pigg vs piggfritt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 23:59   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Har ikke hatt pigger på sikkert 15-20 år, og har ikke savnet det en eneste gang.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 00:08   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Vi har piggdekk på den store bilen vi bruker når vi skal på hytten på fjellet. Piggfritt på bybilen. Bor i Bergen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 00:09   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Har kjørt piggfritt siden 1995 og aldri savnet piggene. Kan hende det er en dag hvert 5-10 år når det er holkeføre, men da får man bare ta bussen eller bli hjemme den dagen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 00:12   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Har kjørt piggfritt siden 1995 og aldri savnet piggene. Kan hende det er en dag hvert 5-10 år når det er holkeføre, men da får man bare ta bussen eller bli hjemme den dagen.

Ja, du sier noe. Kort vei til jobb.

Pigg henger igjen fra tiden jeg bodde i Ryfylke. Solen kom ikke over fjellene før uti mars, så det var ofte glatt. De siste 5 km var som regel ikke strødd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 00:35   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Har kjørt piggrott sidrn 2007 og har aldri savnet piggdekk. De ytterst få gangene det er for isete til å kjøre piggfritt, tsr jeg bussen, går eller kjører drosje. Det skjer ikke hvert år en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 02:03   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har ikke hatt pigger på sikkert 15-20 år, og har ikke savnet det en eneste gang.

Ditto. Bortsett fra 1 gang, men da hadde vi kjetting i bilen, vi var forberedt på at det ville bli problemer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 08:05   #17
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Vi har kjørt piggfritt i 15 år - både i Trondheim og til og fra fjellhytta. Helt uproblematisk

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 08:23   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Da blir det piggfritt tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 10:13   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg bor også i et område mange kaller «fjellet». Jeg gikk over til piggfritt i 2000. Da bodde jeg enda mer til fjells enn jeg gjør nå, 850 moh og på toppen av en ås med en kilometer lang og temmelig bratt bakke opp til stedet jeg bodde på. Jeg har kjørt piggfritt siden og har ikke savnet piggdekk en eneste gang. Nå bor jeg på 350 moh og har også en bratt bakke opp til huset, men har knapt hatt problemer. Det handler vel så mye om kjørestil og teknikk som pigg vs piggfritt.

Problemet vårt er a) det er veldig ofte is (nordvestlandet), b) det er bratte bakker og vikeplikt til høyre og mye stopping, og c) det er ANDRES kjørestil som påvirker mest

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 11:48   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Piggdekk/piggfrie vinterdekk?

Vi har hatt piggfritt så lenge jeg kan huske. Bor i by på vestlandet og kjører på vinterferie, men har ikke hytte på fjellet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no