Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-14, 22:38   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Jeg er spurt om å ha med Sarah Bernhardt i et bryllup, og siden jeg har dårlige estetiske evner må jeg bare lage det som langpanne. Jeg er helt ute av stand til å lage de små, runde pene nok til å passere på et kakebord.

Har noen en god oppskrift? Egentlig kan jeg vel bare skalere den oppskriften jeg bruker når jeg baker vanlige.

Hva bør jeg tenke på? Når deler jeg den opp, for at ikke sjokoladetrekket skal sprekke?

Hvordan kan jeg pynte kaka litt til et bryllup? Jeg tenkte dele den i små kvadrater (det kommer sikkert til å bli såååå vellykket ...) og pynte med sølvkuler eller noe, men det er helt sikkert noen her som har noen fine ideer.

(Jeg skal prøvebake og ha med på en konfirmasjon helga før, så jeg får øvd litt før bryllupet. j

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 23:37   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Sorry hvis du trodde det var kommet inn et lurt tips... Men jeg ville bare si lykke til og gleder meg til å høre hvordan det går. Har også lyst til å prøve meg på langpanneSarah..

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 00:02   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Min løsning, om jeg i det hele tatt hadde giddet å ta meg bryet med å fikse ødelagt sjokoladetrekk, ville vært å smelte mer sjokolade, gjøre et tappert forsøkt på å lodde sammen det ødelagte trekket, for så å konstatere at det bare hadde sett enda verre ut.

Så ikke gjør det, i alle fall.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 00:07   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Søk på Frans Josefs konfektkake. Samme greiene, djevelsk godt! Og er super i langpanne.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 00:24   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Jeg lagde Sarah Bernhardt i langpanne til jul siden jeg ikke har tålmodighet til å lage de vanlige. Jeg brukte oppskriften fra det søte liv, og det var iallefall ingenting å utsette på smaken! Imidlertid mener jeg å huske at jeg gjorde en eller annen endring, jeg husker bare ikke hva.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 05:41   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Doble fyllet i midten. Brukre også den fra detsoteliv.no.
Mener jeg delte den opp etterå ha hatt på sjokoladen. Sleng dn i fryseren en stund før du har på sjokoladen, og del den opp når sjokoladen har stivnet akkurat. Da tipper jeg den ikke sprekker opp. Skyll kniven mellom hvert kutt for å få penere kutt. Pynt med slikt bladgull for kaker? Det må jo være nydelig?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 07:52   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Jeg lagde denne nettopp, og i følge de som liker slikt var den veldig god. Jeg brukte også oppskriften fra Det søte liv, men økte mengde fyll litt og hadde litt kaffe i fyllet.
Husk at bunn med fyll må være skikkelig kald og stivnet før du har på den smeltede sjokoladen, så tipset over her om å ha den litt i fryseren er et bra tips.
Jeg pyntet med kandiserte rosebladbiter, og synes det ble veldig fint.
Det er enormt mektig, så når den skjæres i biter (her er det lurt å bruke varm kniv) bør bitene være små.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 08:47   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Takk for tips!

Jeg er litt spent på den oppdelinga, men ellers bør det gå greitt.

Og ja, smååå biter.

Bladgull hørtes jo litt stilig ut, må se om jeg finner.

Skal oppdatere når jeg har prøvd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 09:31   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Takk for tips!

Jeg er litt spent på den oppdelinga, men ellers bør det gå greitt.

Og ja, smååå biter.

Bladgull hørtes jo litt stilig ut, må se om jeg finner.

Skal oppdatere når jeg har prøvd.

Skyll kniven under skikkelig varmt vann mellom hver "stripe" du skjærer, og tørk av det som evt setter seg på kniven, så blir det så fint atte.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 09:37   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Du kan jo dele opp først, og så sette bitene på ei rist, og ha på sjokolade. Jeg bruker å dele opp etter jeg har hatt på sjokoladen, men den kan sprekke opp litt. Men med skarp kniv som er varm, går det ganske greit.

Sølvkuler er ikke så gode å spise synes jeg... jeg ville heller brukt slike små hvite hjerter man får kjøpt nå, som pynt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 09:38   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Tips: Prøvesmak kaka før du pynter med bladgull. (Sitter på empiri som tilsier at ikke så veldig god mat som er pyntet med bladgull, scorer skyhøyt på ufrivillig-komikk-skalaen.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 09:38   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Og ift diverse oppskrifter, så lager jeg som regel enda større porsjon med smørkrem, for jeg synes ofte det blir litt lite.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 10:06   #13
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Jeg har nettopp delt opp en slik en da jeg var kjøkkenhjelp i konfirmasjon. Mitt tips er å ikke lagre den i fryseren slik at den er gjennomfrossen ved oppkutting - da sprekker sjokoladetrekket opp og blir mindre pent. Flakvis avskalling av sjokoladetrekk.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 10:31   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Kuttet enormt mange kaker på 17. mai morgen med korpset. Tips: Bruk en veldig god kniv, skjær sakte og tørk av etterhvert.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 10:52   #15
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og ift diverse oppskrifter, så lager jeg som regel enda større porsjon med smørkrem, for jeg synes ofte det blir litt lite.

Hm, ja, jeg tror også det var endringen jeg gjorde - større porsjon med smørkrem.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 22:01   #16
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Lag i rund form, som denne (link er til siden bildet er hentet fra




http://www.agamat.no/webshop.aspx?pa...50310#products

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 22:10   #17
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tips: Prøvesmak kaka før du pynter med bladgull. (Sitter på empiri som tilsier at ikke så veldig god mat som er pyntet med bladgull, scorer skyhøyt på ufrivillig-komikk-skalaen.)

Jeg kan ta på meg prøvesmakoppdraget.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 22:30   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarah Bernhard i langpanne, har du tips?

Ferdig med prosjekt 1til morgendagens konfirmasjon. Takket være FP smaker de som de skal og ser ok ut.

Men jeg synes Sarah Bernhardt er mye jobb for mye kalorier.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no