Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Idakjole

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 12:47   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.294
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Idakjole

Hjelp!

Begge mine døtre skal spille Ida i Emil i Lønneberget i skoleforestilling om to uker, og de trenger noe å ha på seg. Den ene skal sågar bli heist opp i flaggstanga og hevder derfor hardnakket at hun trenger rød kjole, hvitt forkle og trinn mage.

Jeg kunne sydd noe, men jeg ser på kalenderen at jeg kommer til å slite med å få det til. Hvordan løser jeg dette dilemmaet på en enkel og ikke for dyr måte? Med unger som knapt går i kjole, så har jeg da virkelig ikke noe liggende og slenge hjemme som kan brukes. Det er kanskje relevant å nevne at de er fjerdeklassinger og i underkant av 140 cm høye.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:18   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.991
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idakjole

Tror det kan være vanskelig å finne i str 140 cm. En rød nissekjole med Ida forkle over? Du kan søke Ida förkläde.

Jenta som skal heises bør være rød/hvit for at tanta kan spørre om Alfred har hengt Danebrogen i flaggstanga. . Kanskje ikke så morsomt for 10 åringer uansett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:24   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.294
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idakjole

Hun bør absolutt være rød og hvit og er klar over det selv, hun kan jo boken utenatt.

Jeg tror de syns det er gøy jeg, for de et morro med forestillinger for hele skolen.

Julekjole er en lur ide. Men har jeg det? Nei! Sjekke kjedebutikkene, kanskje?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:28   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.991
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idakjole

Nille og BR leker har nissekjoler.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:28   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.294
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idakjole

De måtte trekke lodd om hvem som skulle få bli heist i flaggstanga, så det var tydeligvis den gjeveste rollen.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 12:14   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.991
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idakjole

Her er fra Lindgrens verden i høstferien. Ida har bare en rød kjole og hvitt bånd rundt magen, mulig det er et belte med krok. De heiste lille jenta til tops i flaggstanga, jeg ble så satt ut at jeg glemte å ta bilde.

Kanskje en Lucia kjole blir til forkle?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 079 - Copy.JPG (45,6 KB, 60 visninger)
__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 07:57   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.294
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idakjole

Tusen takk for tips, Lavender. De fant noen kjoler som kunne brukes hos sin far, som flaks var. Der var det til og med et Madicken-forklede som den ene skal bruke. Så da slapp jeg å sy denne gangen også.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no