Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-20, 21:24   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Vi må ha en ny oppvaskmaskin på kjøkkenet, og jeg har utsatt valget i langt over en måned nå, men vi begynner å bli gale alle mann I-landsproblemer så det holder, men kun én oppvaskmaskin velter lasset på kjøkkenet vårt og nå står det konstant oppvask på benken...

Krav:
- ekstra stor maskin
- innebygget
- stillegående (max 42dB)
- automagisk døråpning

Vi har toppmodellene til Siemens både hjemme og på hytta, og vi har egentlig ikke noe å utsette på de altså, men kunne godt tenke oss en hvor døren poppet ut ved ferdig program. Det ser det ikke ut til at Siemens har. Jeg kunne også godt tenke meg den hevekurven som AEG har, siden noen venner skryter veldig av den funksjonen, men det er kun få som fører de og ser ikke ut til at de kommer på salg som jeg håpet på (15.000,- føler jeg er litt i meste laget). Vi har egentlig ikke noe maxpris, men jeg kunne godt tenke meg å ikke bruke mer enn kr 10.000,-. Det kan man være heldig å få toppmodellene til nå og da.

Noen med erfaring med Asko XXL maskinene? Ser litt fiffig ut med de kurvene. Funker det i praksis? Power har salg på denne maskinen nå.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-20, 21:49   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Asko XXl er et supert valg! Jeg var veldig fornøyd med valget av den maskinen til jobb.
Driftssikker, tar mye og ble brukt én til to ganger per dag.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 01:09   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Vi har kjøpt en ASKO XXL på hytta og er greit fornøyd med den.
Er dog mye mer glad i våre fra AEG som vi har hjemme. Vi kjøpte vår for 2 år siden og den er ikke lenger i salg, men denne ser ut til å være ganske lik:

https://www.finn.no/67495427

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 11:29   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Vi har kjøpt en ASKO XXL på hytta og er greit fornøyd med den.
Er dog mye mer glad i våre fra AEG som vi har hjemme. Vi kjøpte vår for 2 år siden og den er ikke lenger i salg, men denne ser ut til å være ganske lik:

https://www.finn.no/67495427

Takk for tips. Hva liker du bedre med AEG'en? Hvilke forskjeller vil du trekke frem?

Takk for innspill, Shun.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 12:05   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

ASKO sin XXL kan være så mye XXL som den vil, men pga skuffen i midten får man ikke inn store middagstallerkner uten å bøye de pinnene tallerkenen står i. Hvis ikke du har behov for midtskuffen eller har mindre middagstallerkner enn oss så er asko bra.
Nå skal det sies at vår ASKO er noen år gammel, men vi målte da vi var i butikken og det gikk ikke på de nyere modellene heller.

Vi har nå kjøpt en Electrolux som har full bestikkskuff øverst istedenfor på midten. Den har også høydejustering på øvre kurv. Vet ikke helt hvordan den fungerer enda da siden vi ikke har fått prøvd den. Lydnivå skal være 39.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 12:22   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Vi har en asko XXL, og er ikke fornøyd. Jeg syns den tetter seg ofte, jeg er ikke fornøyd med innredningen og stablemuligheter, og det er faktisk en veldig dårlig plassering av bestikkskuffen i midten av maskina. Når man skal legge bestikk i skuff tar det litt tid, og man må stå litt bøyd for å gjøre det. Ville foretrukket bestikkskuff øverst.

Vi har også måtte ha reperatør på den en gang allerede.Det var noen deler som ble bøyd inne i maskina, aldri vært borti før at har skjedd med noen av de gamle maskinene våre.

Jeg syns ikke den er verdt prisen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 14:38   #7
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Takk for tips. Hva liker du bedre med AEG'en? Hvilke forskjeller vil du trekke frem?

Takk for innspill, Shun.

Den føles mer solid og er enklere å stable i.
Og så viser den hvor lenge det er igjen og gjør oppvasken tørrere.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 15:22   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Jeg var ikke fornøyd med min og når den røk rett etter at reklamasjonsfristen var utgått, var det ingen tvil om at vi skulle ha noe annet. Det hjelper lite med mange kurver. Maskinen er jo standard høy og bred og det betyr jo nødvendigvis at det blir mindre plass i høyden i hver kurv. Vi måtte bytte til mindre tallerkner grunnet dette og det var også trøbbel med høye glass.

Vi kjøpte en Bosch i steden. Den har tre kurver og den øverste kan heves og senkes. Det er mer enn nok plass for oss som er fem i familien. Kjekt med regulerbar kurv. Maskinen er også mer støysvak enn Asko var. Jeg tror vi betalte ca 6000 på tilbud.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-20, 16:17   #9
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Har en Asko XXL og veldig fornøyd. Vår er med bestikkurv, virker som de har gått over til skuff på nyere modeller? I så fall blir det ikke den på oss når de vi har tar kvelden.

Edit : har ingen problemer med høyden og synes den er romslig.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 12:12   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Har en Bosch serie 8 som jeg er kjempefornøyd med. Hyller og pinner kan reguleres nær sagt alle veier. Bestikkskuffen øverst kan med et klikk gjøres dypere på hver side. Ingen problem med store middagstallerkener. Stillegående. Nå har den wifi også, ser jeg på Elkjøp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 13:43   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

ASKO sin XXL kan være så mye XXL som den vil, men pga skuffen i midten får man ikke inn store middagstallerkner uten å bøye de pinnene tallerkenen står i. Hvis ikke du har behov for midtskuffen eller har mindre middagstallerkner enn oss så er asko bra.
Nå skal det sies at vår ASKO er noen år gammel, men vi målte da vi var i butikken og det gikk ikke på de nyere modellene heller.

Vi har nå kjøpt en Electrolux som har full bestikkskuff øverst istedenfor på midten. Den har også høydejustering på øvre kurv. Vet ikke helt hvordan den fungerer enda da siden vi ikke har fått prøvd den. Lydnivå skal være 39.

Våre middagstallerkner er 28 cm. Jeg vet egentlig ikke om det er lite eller stort, men antakelig ikke spesielt små. Vil de passe tror du?

Den midtskuffen virker smart for de mange plastboksene, matboksene etc vi bruker. Men mye mulig jeg tenker feil? Jeg har ikke sett den IRL. Og kan man ikke bare ta ut den midtskuffen hvis man ikke trenger den? Synes jeg så det på reklamen.

Siemensmaskinene vi har er XXL. Har høydejustering på skuff to, og bestikkskuffen på den nyeste som vi har på hytta kan vi justere for større redskaper. Hjemme har vi som nevnt to maskiner så jeg fikk en idé om at de heller skulle kompletere hverandre enn å være like. Det kan godt hende at det ikke er en god idé, spesielt hvis noen av funksjonene vil være til irritasjon


Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har en asko XXL, og er ikke fornøyd. Jeg syns den tetter seg ofte, jeg er ikke fornøyd med innredningen og stablemuligheter, og det er faktisk en veldig dårlig plassering av bestikkskuffen i midten av maskina. Når man skal legge bestikk i skuff tar det litt tid, og man må stå litt bøyd for å gjøre det. Ville foretrukket bestikkskuff øverst.

Vi har også måtte ha reperatør på den en gang allerede.Det var noen deler som ble bøyd inne i maskina, aldri vært borti før at har skjedd med noen av de gamle maskinene våre.

Jeg syns ikke den er verdt prisen.

Det at den tetter seg ofte er jo virkelig ikke bra. Vil det si at du må skylle filteret eller er du en mer styrete prosess? Jeg så av reklamen at den renser seg godt mellom første skylling og hovedvask (noe som visst ikke var vanlig).

Mulig jeg har misforstått, men jeg fikk inntrykk av at bestikkskuffen var øverst, og den midtkurven var for odd stuff liksom (som plastbokser, matbokser, øser etc).

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Den føles mer solid og er enklere å stable i.
Og så viser den hvor lenge det er igjen og gjør oppvasken tørrere.

Takk for info. Tørr oppvask er et pluss, spesielt siden vi vasker mye plast.

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg var ikke fornøyd med min og når den røk rett etter at reklamasjonsfristen var utgått, var det ingen tvil om at vi skulle ha noe annet. Det hjelper lite med mange kurver. Maskinen er jo standard høy og bred og det betyr jo nødvendigvis at det blir mindre plass i høyden i hver kurv. Vi måtte bytte til mindre tallerkner grunnet dette og det var også trøbbel med høye glass.

Vi kjøpte en Bosch i steden. Den har tre kurver og den øverste kan heves og senkes. Det er mer enn nok plass for oss som er fem i familien. Kjekt med regulerbar kurv. Maskinen er også mer støysvak enn Asko var. Jeg tror vi betalte ca 6000 på tilbud.

Den har vel ikke standard mål? Den er større inni enn ordinære maskiner (akkurat som Siemens modellene som er ekstra høye)?

Bosch er samme selskap som Siemens, så det høres ut som den har samme funksjoner som de vi har.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Har en Asko XXL og veldig fornøyd. Vår er med bestikkurv, virker som de har gått over til skuff på nyere modeller? I så fall blir det ikke den på oss når de vi har tar kvelden.

Edit : har ingen problemer med høyden og synes den er romslig.

Vi liker bestikkskuff best, og vil ikke tilbake til kurv Hvor store er middagstallerknene deres?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har en Bosch serie 8 som jeg er kjempefornøyd med. Hyller og pinner kan reguleres nær sagt alle veier. Bestikkskuffen øverst kan med et klikk gjøres dypere på hver side. Ingen problem med store middagstallerkener. Stillegående. Nå har den wifi også, ser jeg på Elkjøp.

Den er nok lik Siemensmaskinene våre. De er absolutt romslige, ja.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 14:17   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Våre tallerkener er 28 cm og for store.

Har sett at noen av de nyere ASKO har bestikkskuff øverst også, men den er liten, ikke i full bredde.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 14:19   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

XXL modellene er litt større, det var bare såvidt vi fikk den vi har kjøpt nå inn i innredningen pga at kjøkkenleverandøren insisterte på lavere benkehøyde og ikke hadde fått med seg at jeg skulle ha XXL maskin.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 16:37   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Det er silen som tetter seg, men det skjer ganske så ofte (mye oftere enn med den gamle vi hadde), og når det skjer stopper maskina opp, og så blir det gjerne en manuell jobb med å få det rent.

den midterste skuffen er todelt, der den ene delen kan byttes ut med en skuff til "diverse". Vi trenger begge til bestikk, så bruker ikke den. Vi har forøvrig ingen bestikkskuff øverst. Vi har denne: https://www.power.no/hvitevarer/oppv...E&gclsrc=aw.ds

Kanskje det er kommet en annen innredning i den nå, vår er jo 3-4 år gammel.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 17:51   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Izzi: Våre middagstallerkener er helt vanlig str, er det 24 cm tro? Synes de er helt passe.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 23:33   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Har Asko XL, som er 9 år gammel, og er veldig fornøyd. Den har to hyller (øverste kan justeres) og ordinær bestikkurv. Vi har middagstallerker som er 27 cm i omkrets, og jeg kan fint vaske dem og ha vinglass i øverste hylle. Hadde kjøpt den samme igjen om jeg måtte bytte den ut. Har kun opplevd at den gikk tett en gang og da var det en av proppene som skal skjule skruefestene som var løsnet og satt fast i avløpsrøret.
Skylder sjelden av tallerkner før vask og tømmer ikke silen mer enn en gang i blant.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 09:11   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Aner ikke hvordan XXL er, men vi har en oppvaskmaskin fra Asco som rett og slett går til streik om den får vann på seg.

En oppvaskmaskin som ikke tåler vann er bare så praktisk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-20, 14:18   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Asko XXL oppvaskmaskin evt andre merker, råd og tips?

Jeg har fortsatt litt hjertesorg for at vi flyttet fra vår Asko XXL for ti år siden, den var da maks 2 år gammel, tror den hadde bestikkkurv, ikke egen etasje for bestikk. Da vi erstattet oppaskmaskina i det nye huset gikk vi for Miele, litt fordi det ikke var plass til XXL i vår kjøkkenbenk. Da var det viktig for oss å ha solide kurver/etasjer til bestikk og glass. Da jeg var i butikken ble jeg veldig sjarmert av valgmuligheter og fleksibilitet for høyde på de ulike kurvene, det må jeg tilstå at vi ikke så ofte bruker.

Dagens maskin: miele har godt og økonomisk hverdagsprogram som tar lang tid. Dersom vi har dårlig tid, finnes greie alternativer for hurtigvask, men det går gjerne ut over tørking, særlig av plastikk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no