Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 23:21   #41
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Atte hæ? Fordi hun er truendes til å ta livet av seg og barna...?

Jeg mener man må ta med i vurderingen at dama kan finne på noe dramatisk. Om jeg hadde satt meg selv i hennes situasjon og ikke så noen fremtid i India, og i tillegg fikk barna tatt fra meg, så vil jeg anta at jeg ville kunne blitt veldig deprimert. Er det så hinsides å tro? Folk har da gjort dramatiske ting for langt mindre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:22   #42
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.145
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg syns faktisk de bør ta barna til Norge, gi denne kvinnen en skikkelig straff, hvilken straff vet jeg ikke da jeg ikke kjenner loven godt nok til å uttale meg om det. Men straffen burde være så streng at dette ikke frister for noen å gjenta.


Det blir jo litt søkt, i all den grad det er regjeringen som isåfall gir henne lov til å ta med barna - og domstolen som skal idømme straff (forutsatt at lovverket åpner for å gi en eller annen straff). Man er ikke garantert hva domstolen dømmer, det er litt av poenget - de skal ikke styres av regjeringen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:22   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.205
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Irma: både egg og sæd er donert. Barna har altså ingen biologiske norske foreldre, og kan altså ikke stebarnsadopteres eller noe som helst annet smutthull.

Å gi etter her er å tillate kjøp og salg av spedbarn. Jeg er SJOKKERT over dere som mener at dette bør være greit, eller tror at det ikke vil få presedens. Hvordan i alle dager skal det IKKE gi presedens? Og er det tillatt en gang, så vil prosessen være kjappere neste gang noen sitter gråtkvalte og ser inn i kamera med noen STAKKARS USKYLDIGE BARN!! og en sak som ligner på alle måter.

Ja, vi er foreldre, og nettopp derfor blir babysalg aldeles uhyrlig og uakseptabelt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:22   #44
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Fordi hun ikke vil.

Norske myndigheter har tilbudt å hjelpe henne med å søke permanent oppholdstillatelse, men det vil hun ikke ha, bare turistvisum, og det utløper altså ved nyttår, hun har søkt forlengelse.

Altså, barnehjem er ikke eneste mulighet, hun kunne velge å bli der, men det vil hun ikke.

Adopsjonslovgivningen er streng, og det skal den være, nettopp for å beskytte mot kjøp og salg av barn. Her har hun forsøkt seg likevel, vel vitende om at hun ikke hadde en millimeter av en eneste lov på sin side, og jeg synes ikke det er rart hun ikke får medhold.

Jeg synes veldig synd på ungene. Ikke så mye på henne, hun har tatt en sjangse, som burde være mot bedre vitende, og løyet for å forsøke å snike seg unna reglene. Joda, jeg føler med henne, men det var hennes valg. Guttene har ikke tatt noe valg, dem har jeg langt mer sympati for.

Signerer denne fullt og helt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:24   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.205
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Og jeg ville bosatt meg i India på sekundet om det var det som skulle til for å beholde ungene mine!

India er da virkelig ikke et SÅ skrekkelig sted?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:25   #46
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å gi etter her er å tillate kjøp og salg av spedbarn. Jeg er SJOKKERT over dere som mener at dette bør være greit, eller tror at det ikke vil få presedens. Hvordan i alle dager skal det IKKE gi presedens? Og er det tillatt en gang, så vil prosessen være kjappere neste gang noen sitter gråtkvalte og ser inn i kamera med noen STAKKARS USKYLDIGE BARN!! og en sak som ligner på alle måter.

Ja, vi er foreldre, og nettopp derfor blir babysalg aldeles uhyrlig og uakseptabelt!

Veldig enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:26   #47
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.145
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

India er nydelig. Særlig om man er rik.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:27   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.868
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å gi etter her er å tillate kjøp og salg av spedbarn. Jeg er SJOKKERT over dere som mener at dette bør være greit, eller tror at det ikke vil få presedens. Hvordan i alle dager skal det IKKE gi presedens? Og er det tillatt en gang, så vil prosessen være kjappere neste gang noen sitter gråtkvalte og ser inn i kamera med noen STAKKARS USKYLDIGE BARN!! og en sak som ligner på alle måter.

Ja, vi er foreldre, og nettopp derfor blir babysalg aldeles uhyrlig og uakseptabelt!

Helt enig.
Kjøp og salg av spedbarn er bare ikke greit, derfor kan man ikke tillate at hun får med barna til Norge.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:27   #49
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Enhver nordmann er vel relativt rik i India.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:28   #50
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Jeg synes denne saken er fryktelig vond, men jeg kan ikke skjønne at det kan komme en løsning på dette i form av omgåelse av et veldig klart lovverk.

Man tar jo barn fra foreldre på grunn av omsorgssvikt. Det å kjøpe seg barn vel vitende om at man ikke vil kunne ta omsorg om barnet (med mindre man ikke blir tatt i løgn) må vel kunne karakteriseres som omsorgssvikt på et eller annet plan? Alvorlig sådan.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:31   #51
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg mener man må ta med i vurderingen at dama kan finne på noe dramatisk. Om jeg hadde satt meg selv i hennes situasjon og ikke så noen fremtid i India, og i tillegg fikk barna tatt fra meg, så vil jeg anta at jeg ville kunne blitt veldig deprimert. Er det så hinsides å tro? Folk har da gjort dramatiske ting for langt mindre.

Hvis man tror hun er istand til å ta livet av barna er jo det, om mulig, ENDA mindre grunn til at hun burde få dem med da. Man kan da ikke bruke mulig depresjon og drap som grunn til at hun skal få lov å adoptere barna, trass i regler og internasjonale konvensjoner og hva har du, og ta dem med til Norge?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:31   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Dere som synes vi burde gjøre unntak, mener dere at enhver som ønsker seg barn kan dra på landsbygda i et fattig land, kjøpe seg et spedbarn (som ellers kunne dødd, fått en trasig sjebne eller havnet på barnehjem, foreldrene har ingen mulighet til å ta vare på det), og som så blir i landet i 1-2 år slik at barnet binder seg til dem som foreldre, skal de også få samme unntak?

Den eneste forskjellen fra overnevnte scenario er at det er brukt donoregg og donorsæd. Det sier seg selv at det er veldig vanskelig å få til et unntak uten at det skaper presedens for handlinger vi ikke vil vedkjenne oss. Hun vil ikke ha oppholdstillatelse i India fordi hun ikke vil bli i India? Joda tenker jeg, av de foreliggende valgmulighetene, hva vil hun da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:31   #53
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Siden ho ikkje får borna med seg til Noreg, og ikkje kan reisa frå dei, så må ho flytta til India då. Ho visste kva ho gjorde, og har tydeligvis levd etter teorien "det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse". Men ein plass må grensa gå. Ho har ikkje berre kjøpt to born, ho har fått dei produsert og. Kvifor kunne ho ikkje adoptera som enslig? Ho kan jo ikkje argumentera med at ho ønska seg eit biologisk barn heller.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:32   #54
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.145
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dere som synes vi burde gjøre unntak, mener dere at enhver som ønsker seg barn kan dra på landsbygda i et fattig land, kjøpe seg et spedbarn (som ellers kunne dødd, fått en trasig sjebne eller havnet på barnehjem, foreldrene har ingen mulighet til å ta vare på det), og som så blir i landet i 1-2 år slik at barnet binder seg til dem som foreldre, skal de også få samme unntak?


Men tenk så kjekt å slippe å stå i den lange og kjedelige adopsjonskøen!!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:34   #55
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Får hun oppholdstillatelse i India,da?
De er jo såvidt jeg vet strenge på det. Jeg kjenner ihvertfall noen som ikke fikk det, som drømte om å leve resten av livet i India.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:34   #56
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.145
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Kvifor kunne ho ikkje adoptera som enslig? Ho kan jo ikkje argumentera med at ho ønska seg eit biologisk barn heller.

Jeg vet ikke, altså, men mulige grunner er jo alder, at få/ingen land lenger godtar enslig adopsjon (Kina har strammet inn), ikke godkjent som adopsjonsforelder av myndighetene, lang kø.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:41   #57
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Får hun oppholdstillatelse i India,da?
De er jo såvidt jeg vet strenge på det. Jeg kjenner ihvertfall noen som ikke fikk det, som drømte om å leve resten av livet i India.

Problemet her er vel også at indiske myndighetert mener at barna er hennes og vil ikke ta ansvar for dem - er det ikke slik?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 00:01   #58
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Irma: både egg og sæd er donert. Barna har altså ingen biologiske norske foreldre, og kan altså ikke stebarnsadopteres eller noe som helst annet smutthull.

Å gi etter her er å tillate kjøp og salg av spedbarn. Jeg er SJOKKERT over dere som mener at dette bør være greit, eller tror at det ikke vil få presedens. Hvordan i alle dager skal det IKKE gi presedens? Og er det tillatt en gang, så vil prosessen være kjappere neste gang noen sitter gråtkvalte og ser inn i kamera med noen STAKKARS USKYLDIGE BARN!! og en sak som ligner på alle måter.

Ja, vi er foreldre, og nettopp derfor blir babysalg aldeles uhyrlig og uakseptabelt!

Fikk ikke prikket deg, men er veldig enig. Som mamma til to (adoptiv)barn er jeg brennende opptatt av at adopsjon skal gå rikig for seg og ikke innebære kjøp og salg av barn. Og jeg klarer ikke å se en eneste måte dette ikke skal kunne gå i hop på hvis damen skal få ungene med seg til Norge.

Ingen skal få meg til å tro at damen var smart nok til å finne noen som kunne være surrogatmor og noen som ville donere sæd og egg, men så dum at hun ikke forstod at det var ulovlig.

Og ja, det er to uskyldige barn det er snakk om, men hva med nestemann som står i en tilsvarende situasjon og gråter? Dette er ikke surrogati, det er ren adopsjon. Og da må reglene som gjelder for adopsjon følges - Norge har faktisk forpliktet seg til det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 00:17   #59
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Men tenk så kjekt å slippe å stå i den lange og kjedelige adopsjonskøen!!

Med 4-5 års ventetider på adopsjon kan jo det faktisk være noe man vil vurdere om det viser seg at man kan gråte seg til barn. Om vi feks skal bo noen år i Brasil kan vi sikkert finne et stakkars foreldreløse barn å knytte oss til - og som knytter seg til oss.

Jeg forstår man kan bli desperat som barnløs, men det betyr ikke at man skal se bort fra lover likevel. Og når det kommer til adopsjon så skal det ikke være lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 00:19   #60
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.795
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hun som sitter "fast" i India med to barn av surrogatmødre

Mindy- helt enig!
Og igjen, om det hadde vært meg som sto i den situasjonen, så hadde jeg tatt imot tilbudet om å få hjelp til å søke om oppholdstillatelse i India for å få beholde barna jeg hadde hatt i et år. Når hun nekter dette, så synes jeg ikke særlig synd på henne. Ungene derimot er det veldig synd på.

Hun hadde ikke fått adoptert som enslig pr. i dag. De fleste adopsjonsgiverland har lange køer nå, og prioriterer par.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dilemma, india, surrogat


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no