Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 18:44   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Det har aldri hendt. Jeg vet faktisk ikke om barnehagen stenger 16:30 eller 17:00.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:45   #42
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Vi har hentet for seint en gang. Da jeg prøvde å ringe fikk jeg bare feilsignal. Var skikkelig ekkelt og hadde fryktelig dårlig samvittighet. Assistenten tok det heldigvis fint.
Jeg tror de kan sende ut 200.- i bot hvis ungene blir hentet for sent, men vet ikke om det blir gjort.

Vanligvis henter vi 15.30 og barnehagen stenger 16.45, så vi har vanligvis god margin. Det har hendt vi har hentet mellom fire og halv fem, og da har det vært helt tomt i barnehagen. De aller fleste blir hentet mellom tre og halv fire.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:49   #43
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Nei, jeg har aldri vært i nærheten av å hente for seint.
Egentlig mener jeg også at dersom man kommer minuttet før det stenger, så er man for sein. Vi må da greie å pakke oss ut av barnehagen i god margin før de skal stenge for dagen.

__________________
2002, 2002, 2005
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:50   #44
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Nei, det skjer aldri, men vi har hatt to "uhell" med bilkø og togstans de årene vi har hatt barnehagebarn, da var vi der akkurat kl 17 når de stenger.
Vi har hatt fleksible jobber og har backup av besteforeldre og svoger og svigerinne med barn på samme alder som eldste vår.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:50   #45
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg kan jo svare selv også. Jeg har aldri vært i nærheten av å hente dem forseint. Somregel henter jeg 2-3 timer før stengetid.

En barnehage i nærheten (privat) gir bøter om man kommer forsent. Mener man mister plassen etter 3 bøter.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:01   #46
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.850
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Henter alltid i tide. Vet faktisk om noen som synes at 200 kroner per påbegynte halvtime er en ok barnevaktsordning, og de har f.eks avtalt møter de vet betyr at de kommer til å hente for sent. Det er selvsagt forkastelig utnyttelse av andre menneskers tid og eventuelle tålmodighet. Forstår imidlertid at familier i tidsklemma kan oppleve forsinkelser pga trafikk o.l., da burde de helt klart bare beklage og betale, noe mange vel også gjør. Min erfaring ,fra fire ulike barnehager i løpet av mange år med små barn, er imidlertid at det ofte er de samme foreldrene som kommer for sent gang etter gang. For dem virker tydeligvis ikke boten særlig avskrekkende.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:09   #47
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.789
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg henter stort sett 1,5 t før bh stenger.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:13   #48
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Mellomsøster er bare 50 % i barnehagen, og er der fra 0900-1500 fire dager i uken. Jeg henter litt før tre.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:15   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Det er ikke så rart at det er de samme foreldrene som har det med å komme for seint forresten, på samme måte som det er de samme foreldrene som står og banker på døra når barnehagen åpner. Det har med arbeidstid å gjøre, og når barnehagen ikke har åpent lenger enn 1615-1630, kan det bli knapt. Det er ingen unnskyldning for å komme for seint gang etter gang, men at det er de foreldrene som normalt henter kl 1610 som kommer for sent hvis trafikken eller banen står burde ikke være noe stort sjokk. Og det trenger ikke si noe som helst annet enn at de er presset på tid.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:15   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg hentet i tide i barnehagen og henter i tide på SFO.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:17   #51
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.016
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Har kommet for sent to ganger på disse fire årene. En gang i vinter da bilen ikke startet etter jobb. Da tok det litt tid å få tak i en taxi og flytte over seter sånn at jeg kom meg til barnehagen. Da ringte jeg selvfølgelig barnehagen og forklarte at jeg var på vei og kom så fort som mulig.
Den andre gangen var ren glipp fra våres side da barnehagen stengte en halvtime før enn vanlig. Hadde gladelig betalt "bot" for den altså for vi var så flaue over tabben at fy.....
Ellers henter vi i tide ja

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 22-06-10 kl 19:58.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:18   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg henter ikke på SFO. Fantastisk godt å ha barn som er blitt store nok til å ta seg av den biten selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:18   #53
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Aldri. Henter dem alltid i tide!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:20   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Rart da Elin. Jeg jobber i samme firma, og vi er åpen til kl 19 flere dager i uken. Lengre enn 17 de aller fleste dager. Ikke noen som sier noe på det hos oss.

Samme firma? Hvilket firma er det?

Selvsagt er det mange som jobber til etter kl 17, men mange ansatte i barnehage? tviler på det gitt....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:28   #55
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Har vel skjedd èn gang at jeg kom for sent, da faren også var utilgjengelig. Men jeg var ikke den eneste, veien var såpeglatt, og vi var vel 3-4 foreldre som kom omtrent samtidig, og alle hadde gitt beskjed. Ungene sto påkledd og klare i gangen da vi kom noen minutter etter stengetid, helt greit det da.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:32   #56
Sandy81
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 54
Sandy81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Ja, henter alltid i tide.

Sandy81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:43   #57
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Vi har vel kommet for sent 2 ganger i løpet av 10 år.
En gang var det så glatt at jegg måtte sette bilen fra meg fø siste bakke, ringte da og ansatt kom mot meg med ungen, hun turde ikke kjøre hjem, så jeg tok henne med. (jeg mottok da ungen 5 minutter etter stengetid)
Andre gangen var brua plutselig blitt stengt, og de fleste foreldrene sto på feil side...vi kom da i samlet flokk ca 10 minutt for sent.

Ellers hender det jeg kommer i siste liten, men vi er ute av bygnignen innen 16.15 som er stengetid

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:43   #58
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg har pendlet i mange år, selv med små barn. Det har skjedd en gang at jeg ikke har rukket det. Da hadde jeg ringt og sagt i fra til sfo og guttungen var påkledd og klar når jeg kom 5 minutter over tiden.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:47   #59
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Nå har jenta mi bare gått i barnehagen siden oktober-09, men jeg har aldri hentet henne for sent, og det vil (forhåpentligvis) aldri skje. Det seneste jeg har hentet henne har vært ca 15 min før stengetid. Det har derimot også vært sjeldent, hun hentes vanligvis ca 45 min før barnehagen stenger.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:50   #60
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns ikke det er greit i det hele tatt, ikke en gang om jeg får betalt for det. Jeg har en arbeidstid, og kan godt ha avtaler etterpå og da er det skikkelig kjipt og måtte stå overtid fordi foreldrene ikke henter barna sine. (som f.eks at mine egne barn skal hentes)
Dersom det skjer en gang så er det forsåvidt greit, og foreldrene ringer og forklarer at de kommer for seint, men de som gang på gang kommer for seint, og ikke en gang sier noe mister jeg respekten for.

Jeg henter ikke forseint, nå skyldes jo dette at jeg jobber på samme sted som barna mine går, og når jeg har seinvakt så er barna mine som regel ferdig påkledt til jeg kommer, evt så går seinvakta hjem og jeg kler på. Jeg ville uansett gjort mitt ytterste for å ikke komme etter stengetid om jeg hadde jobbet en annen plass.

Jeg kan bare signere dette helhjertet

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no