Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaketråden med tvist

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 07:02   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pannekaketråden med tvist

Jeg savner pannekaketråden!
Da starter jeg denne litt bedre

Hva fikk barnet ditt å spise borte på besøk sist? Eller hva serverte du sist?


Sønnen har vært borte to dager denne uken:

pølsegryte med ketchup


pannekaker med brunt sukker på

Heldigvis hadde fotballlaget til Vetle måtte sette en grense om at godisspising ikke var lov på fotball-arrangemangene deres. Frukt og mat, fornøyd.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 07:05   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Sist noen hadde med seg venner hjem her i huset serverte vi grillet kylling og pommes frites siden verten (min sønn) hadde spurt vennen på forhånd hva han likte best. Jeg aner ikke hva mine barn fikk å spise sist de var på besøk, det spør jeg nemlig aldri om.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 07:06   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Du burde sendt ungen din på playdate til ungene mine, Nip. Av en eller annen grunn blir det som regel fisk (og jeg vet at alle de besøkende sier "ja, takk" til fisk. Laks i folie, fiskegrateng, fiskenuggets med potet-/blomkålgrateng. Alt hjemmelaget.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 07:32   #4
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Sist en av ungene hadde middagsbesøk serverte vi fiskekaker i grove hamburgerbrød med diverse grønnsaker eller fullkornspasta med kjøttsaus av karbonadedeig + salat, cherrytomater og minimais. Husker ikke helt hva som var sist og hva som var gangen før der. Gangen før der igjen var det pannekaker, forresten.

Hva de spiste sist de spiste borte, aner jeg ikke.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:01   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Siste besøk her fikk servert en skive i hånda ute og en is.
Besøket før det fikk bondeomelett med bacon, potet, paprika, salat og basilikum.
Sist en av mine var borte fikk han grillmat. Sist den andre var borte fikk han ingenting. På overnattingsbesøk.


Sist redigert av Slettet bruker : 20-05-11 kl 08:09.
  Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:08   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Sist et av barna var borte fikk hun wok.

Sist vi hadde besøk hadde vi grov pasta og hjemmelagde kjøttboller av svinekjøttdeig og karbonadedeig med masse grønnsaker stavmikset inn i sausen sammen med rødvin og sukker. Gangen før det hadde vi laks, poteter og 6 forskjellige grønnsaker i skåler til selvplukk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:13   #7
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Siste besøk her fikk hjemmelagede fiskeboller, blomkål og erter og rotmos.
Siste middagsbesøk snuppa var på vartet opp med sjøkreps (frøkenens nye favoritt, greit å få dyre vaner tidlig) og avokadosalat med en utrolig god chilidressing (som jeg ikke fikk oppskriften på ).

Hvis noen våger seg på besøk her nå, så får de en kjapp beskrivelse av hvor kjøkkenet er ("der borte") og så kan de fikse sin egen fordømte mat. Pannekaker eller tofu og hampmelk, eller kjøttkaker og kålstuing, whatever. Så lenge jeg slipper å reise meg.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:18   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sist den andre var borte fikk han ingenting. På overnattingsbesøk.

Fikk han ikke mat?!
Hva barna mine fikk sist de var på besøk vet jeg ikke, men unger som spiser her får samme mat som vi spiser. Jeg lager sjelden noe spesielt pga barnegjester. Og vi spiser helt vanlig middag med grønnsaker, fullkornspasta eller fullkornsris til. En sjelden gang kanskje pommes frites, og en sjelden gang har vi pannekaker.

  Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:20   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Tja, denne uken har vi hatt middagsgjester flere ganger og de får spise det som allerede er planlagt, ferdig med det. Hvis ikke er det ikke lang vei hjem.

Tomatsuppe (en knallgod oppskrift jeg snublet over her inne, som alle ungene virkelig elsker!) med kjøttboller og pasta til.
Fiskekaker.
Ovnsbakt laks.
Og vi har servert risgrøt til kvelds en dag, måtte bruke opp litt melk og jentungen elsker det, så da passet det finfint. Og jada, vi hadde jammen gjest til kvelds også.

Det er forresten en bivirkning av vår iherdige jobbing med å utvide nettverket til jentungen, kan knapt huske sist vi hadde en dag med alle måltider alene. Heldigvis har vi unger i nabolaget som tar det meste på strak arm, og jeg gidder uansett ikke å endre så mye på middagsplanene så lenge det ikke er spesielle allergi eller andre hensyn som må tas.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:25   #10
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

I går serverte jeg wok med kylling tandoori til den unge gjesten og alt foruten om noen brokkolikvaster gikk ned. Vi endrer sjelden på middagsplaner når vi får besøk, men frøkna har en annen venninne som er usannsynlig kresen så da prøver jegå ikke blande maten så mye. Hvis hun alikevel ikke vil ha noe så får hun en brødskive.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:26   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Begge deler denne uken:

Poden spiste "etter skoletidmat" hos kamerat: havregrøt.
Kamerat spiste middag hos oss: fiskegrateng.
Kamerat 2 spiste kvelds hos oss: "eggemuffins" (vet ikke hva det egentlig heter: en skive skinke eller servelat i muffinsform, med sammenrørt egg oppi, stekt i ovnen).

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:34   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.752
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Mine unger spiser sjelden hos venner, av en eller annen grunn.

To ganger i forrige uke hadde vi uplanlagt middagsgjest og den ene gangen hadde vi wok, den andre gangen seifilet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:34   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du burde sendt ungen din på playdate til ungene mine, Nip. Av en eller annen grunn blir det som regel fisk (og jeg vet at alle de besøkende sier "ja, takk" til fisk. Laks i folie, fiskegrateng, fiskenuggets med potet-/blomkålgrateng. Alt hjemmelaget.

Ja, jeg vil ha fiskevenner

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:36   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Ja, jeg vil ha fiskevenner

Nabogutten spiser her til stadighet, lenge til stor undring fra min side. For han blir stort sett servert fisk (noe han i følge moren skjærer grimaser av hjemme). Vi har fisk på menyen tre ganger i uken, og vi forandrer ikke på den selv om vi får noen ekstra rundt bordet. Kanskje jeg lager bedre fiskemiddager enn naboen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:38   #15
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nabogutten spiser her til stadighet, lenge til stor undring fra min side. For han blir stort sett servert fisk (noe han i følge moren skjærer grimaser av hjemme). Vi har fisk på menyen tre ganger i uken, og vi forandrer ikke på den selv om vi får noen ekstra rundt bordet. Kanskje jeg lager bedre fiskemiddager enn naboen.

Antageligvis!

Jeg er enten helt på trynet til å lage mat, eller så er barn generelt veldig sære eller en god blanding av de to.
Eller kanskje det er Hamar det er noe feil med, ett vrangt og sært sted.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:39   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Vi hadde en liten overnattingsgjest fra lørdag til søndag og da serverte jeg hjemmelaget italiensk pizza med selvlaget tomatsaus, skinke og ost. Til frokost fikk de grove rundstykker, eggerøre, bacon, tomat og agurk.

Sist Vesla spiste middag borte tror jeg hun fikk fiskesuppe.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:42   #17
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Sist vi hadde med noen fra barnehagen hjem på middag så serverte jeg taco. Sist guttungen var på middag hos en kamerat, så var det faktisk pannekaker som ble servert.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:50   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Vi hadde en ekstra 10-årig gjest til middag i forrige uke, det var ikke noe planlagt - men vi spiste da spaghetti og kjøttsaus.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:52   #19
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Fikk: Pasta (aner ikke om der var kjøtt eller grønnsaker til, hun sa bare to tyoer pasta).

Serverte: Grove rundstykker med fårepølse. Is.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:59   #20
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaketråden med tvist

Hvit var hos en venninne i går, og fikk servert pølser (ukjent type, jeg glemte å kryssforhøre ), poteter, gulrøtter, brokkoli og sukkererter.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no