Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Surret svinebog - hva er best å gjøre?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-21, 13:59   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.817
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Spørsmål

Surret svinebog - hva er best å gjøre?

Har fått en surret svinebog på 3,5 kg i Too Good to Go, best før 30.12.

Vi er ikke superglad i svinekjøtt eller har selskaper, så spørsmålet er hva som er lurt å gjøre ifht å få brukt den til hverdagsmiddager i tiden som kommer.

Antar den kan fryses og oppbevares en stund, om maten blir spist i jan/ feb.? Eller ikke?

Er det best å tilberede hele greia nå og dele opp ferdig tilberedt kjøtt i middager, eller å skjære opp og fryse rå? Å fryse den som den er, utsetter bare problemet, og så står jeg med en frossen 3,5 kg istedetfor en fersk

Den er i nett og pakket i plast fra Gilde nå, så jeg antar at jeg bør ha en plan når jeg bryter forpakningen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 14:28   #2
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Surret svinebog - hva er best å gjøre?

Hva med å dele den opp og ha den i supper pg lapskaus ut over ut over vinteren?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 14:43   #3
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 977
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Surret svinebog - hva er best å gjøre?

Jeg har puttet en i ovnen med litt vann noen timer (ikke så stor) og servert med rotgrønnsaker og god saus. Restene kan brukes i salater, til kaldt pålegg eller fryses til en senere middag.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 14:47   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Surret svinebog - hva er best å gjøre?

Tror jeg ville ha tilbered den og så frosset den i posjonspakninger?

Som Dali sier er kanskje lys lapskaus noe?
Eller https://meny.no/oppskrifter/Svin/nud...tekt-svinebog/
Eller https://www.nrk.no/mat/pulled-pork-m...us--1.12331267
Eller http://www.saltigroeten.no/langtidsstekt-svinebog/

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no