Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford S-Max vs VW Sharan?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 09:19   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Ford S-Max vs VW Sharan?

Vi har hele tiden hatt et mål om å nedbetale såpass på Opel Zafiraen vår at vi kan kjøpe oss en Ford S-Max.
Vi har fire barn, og har behov for et barn i "bagasjen" til enhver tid.

Men her om dagen satt mannen og kikket på Autofil, og der presenterte de den nye VW Sharan. De skrøyt riktig så mye, så da ble den også litt interessant.

Noen med erfaringer eller meninger om hva man bør velge?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 09:23   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

De bakerste setene til S-max er etter min mening ikke enget som fast sete til et barn. Jeg syns at man blir sittende så skummelt nære hekken på bilen, og er redd for hva som kan skje i en kollisjon. Sharan er større, og jeg går ut fra at det er mer plass bak det bakerste setet der. Det er mer skikkelige seter bakerst enn det er i S-maxen også. Så om prisen ikke er avgjørende ville jeg nok valgt Sharanen i deres tilfelle.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:19   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

Jeg har fire barn, og en S-max ville vært alt for liten for oss. (Har tre i barnestoler og ei i beltestol). Det er ikke spesielt god plass på den bakerste seteraden i en S-max, slik at det fort blir trangt for de eldste barna dine der. Det er også kronglete og komme til for å feste små barn i bilstol på den bakerste raden (dersom det i det hele tatt kan festes barnestoler på de setene, det vet jeg ikke).

Vi har Sharan, og har to ettåringer på rad 2 og toåringen og femåringen bakerst. I Sharanen er det "ordentlige" seter bak, det er de samme setene som på rad 2 og det er overraskende god plass også i den bakerste raden, slik at det ikke er noe problem å feste toåringen i bilstolen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:08   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

Ford Galaxy er jo mer en dirkete konkurrent til Sharan. Ford Sharan er basert på Ford S-Max, men er større. For dem som har brukt for en bil der mer enn "pimærbaksetet" skal benyttes er det egentlig Galaxy og Sharan man bør se på. S-Max blir mer "5+2"-seter, selv om den riktignok er større enn Zafira, Touran o.l. Sharan er vel faktisk bittelitt større enn Galaxy også, uten at det vel er praktiske forskjeller. Men det sier kanskje mer om størrelsesforskjellen i forhold til S-Max.

Så er spørsmålet om man skal velge Galaxy eller Sharan kanskje? De er også mer like i pris enn S-Max og Sharan. Lurer på om ikke Galaxy nå i starten vil være noe rimeligere i enkleste modell pga. VW i første omgang lanserer Sharan med minimum 140HK 2.0TDI-motor. Ut på vårparten neste år skal det komme en modell med, så vidt jeg husker, 110HK dieselmotor. Den blir en del billigere pga. lavere avgift for motoreffekt og trolig også litt lavere co2-utslipp, og dermed også lavere avgift på det området.

Men; Galaxy med 115hk og Sharan med 110HK diesel... Joda, det går nok, men med slike biler fullastet tror jeg nok at 140HK, som begge kan leveres med, blir et bedre valg.

Sharan vil vel også komme med en 140HK bensinmotor etter hvert.

Jeg har ikke sett Sharan IRL, men sitter litt med inntrykket av at den er litt mer forseggjort innvendig og har litt flere små praktiske detaljer.

Rent utsendemessig er S-Max finest av disse. Galaxy bygger på linjene til S-Max, men jeg synes det blir noe litt feil i "skaleringen". Av Galaxy og Sharan er Sharan penere etter min smak.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:30   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.852
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

Vi har fire barn og bytter nå ut vår s-max med ... en ny s-max. Men Storebror vil sjelden være med på tur, så det er ikke så mange gangene vi bruker 3. seterad, hadde vi hatt behov for fire seter oftere hadde vi kanskje valgt en større bil. Eller kanskje ikke, etter å ha kjørt s-max i snart tre år er vi fortsatt begeistret. Med takboks på går det helt fint både på bilferie om sommeren og på påske- og juleferie, de to minste sitter i hvert sitt bakovervendte sete og det er god plass til Storesøs også.
Jeg elsker S-max nettopp fordi den ikke er så stor og kassebilaktig, den er komfortabel, lekker, og gøy å kjøre. Plassmessig er sikkert Sharan og Galaxy overlegne, men for oss passer s-max perfekt.
Hvis dere går for s-max anbefaler jeg virkelig glasstaket, det gir masse lys og romfølelse. Velger dere 2.0 med 140 hk (130 hk på den tidligere varianten) får dere i tillegg en sprek og morsom bil å kjøre.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:33   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

Sharan kommer med firehjulsdrift etterhvert. Hvis sånt er viktig. Ikke før til våren, tidligst.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:35   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Sharan kommer med firehjulsdrift etterhvert. Hvis sånt er viktig. Ikke før til våren, tidligst.

Sharan har firehjulsdrift. :har et eksemplar av arten utenfor huset:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:46   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max vs VW Sharan?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Sharan har firehjulsdrift. :har et eksemplar av arten utenfor huset:

Den gamle ja. Men nye Sharan kommer ikke i versjon med 4WD for til våren.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no