Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 20:54   #41
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Det eneste jeg kan kommepå etter tre pr med Mac er redusert virusfare. Jeg er fortsatt ikke fortrolig med min, og det blir nok PC neste gang. Jeg liker katalogsystemet i Windows, Mac er så uoversiktelig synes jeg, ting forsvinner liksom med mindre man lagrer på desktopen.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:22   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Jeg synes også lagringsppplegget er litt rotete. Samt bildesystemet. Men mulig jeg har litt å lære om det og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:29   #43
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan mene mappestrukturen er rotete? Det er da, om jeg ikke husker veldig feil, ganske likt som Windows?

Det hjelper å ha tilgang til harddisken rett fra desktopen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:30   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Det er mer et spørsmål om å finne mappestrukturen. Jeg balet litt før jeg kom så langt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:33   #45
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Jeg har ikke funnet ut av det i hvert fall. Men for all del, her kunne jeg ha gjort en bedre innsats altså. Jeg bruker kun PC på jobb og det er (eller virker) mye enklere.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:40   #46
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Mappestrukturen er jo helt irrelevant egentlig, Spotlightfunksjonen finner jo ALT på disken på et blunk (virkelig, et sekund eller to!). Det er faktisk det jeg savner aller aller mest på den føkkings sløve jobb-PC-Windows-skiten; søkefunksjonen bruker jo en hel kaffekopp på å finne de enkleste ting, og plutselig må man HUSKE hvor man har lagt ting.

Spotlight!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:41   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Når det er sagt så har jeg feks ikke anbefalt mannen min å konvertere til eplemaskiner selv så frelst jeg er. Jeg ser at byttekosten hans vil bli enorm, og at han ikke er så sucked inn i epleverdenen som jeg er (som har "alt" av produkter og bruker dem...).

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:43   #48
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Jeg er vanligvis en som husker og da blir hele Macen meningsløs. Men Spotlight altså? Jeg vet ikke en gang hva det er , så det er virkelig ikke som om jeg har lagt ned stor innsats her heller. Macen bare irriterer meg så j***lig, rett og slett.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:50   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Spotlight er rett og slett søkefeltet. Søk på hva som helst, og den finner ordet eller ordstrengen enten den er et filnavn, en tekst, i en mail, eller svaret på et regnestykke.

Knappen er oppe til høyre og ser ut som et forstørrelsesglass:


Her lærer du mer: http://support.apple.com/kb/HT2531

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:51   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg er vanligvis en som husker og da blir hele Macen meningsløs. Men Spotlight altså? Jeg vet ikke en gang hva det er , så det er virkelig ikke som om jeg har lagt ned stor innsats her heller. Macen bare irriterer meg så j***lig, rett og slett.

Øverst i ditt høyre hjørne har du et forstørrelsesglass. Skriv der og bli imponert.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:53   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Det er jo en tilvenning. Det tar tid før man manøvrerer like lett som man gjorde på pc, men når man har gjort det synes jeg at macen fungerer greiere. Bortsett fra at denne her er mistenkelig treg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor den er så treg heller, jeg kjører da ikke så mye tung materie på den. Da tenker jeg spesielt på hvor lang tid det tar å åpne vedlegg fra mail for eksempel - hvor lang tid tar det hos dere?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 21:57   #52
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Ja for all del, søkefunksjonen vet jeg jo om. Jeg visste bare ikke at den heter Spotlight. Synes ikke den funker så bra på bilder, som bare har er nummer?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:07   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ja for all del, søkefunksjonen vet jeg jo om. Jeg visste bare ikke at den heter Spotlight. Synes ikke den funker så bra på bilder, som bare har er nummer?

Jeg bruker aperture til bilder. Jeg er usikker på om jeg skal anbefale deg det eller ikke, jeg har en mistanke om at det er ansvarlig for at det går litt tregt her til tider. Men som katalogisering er det supert. Og mappestrukturen er jo helt lik windows? Jeg lagrer bildene med årstall og måned i foldere. Aperture fikser faktisk det helt av seg selv ved import hvis jeg ber den om det. Men det er et program som sluker ressurser dessverre, så jeg har vurdert å gå over til lightroom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 22:20   #54
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Eg er svært glad i macen min, men akkurat no er eg ein smule frustrert! Får ikkje til å koble meg på jobbdata via sonicwall (eller kva det no er for noko), og det er litt krise. Er det eg, eller er det macen?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 23:06   #55
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ja for all del, søkefunksjonen vet jeg jo om. Jeg visste bare ikke at den heter Spotlight.



Bilder søker jeg på eller blar i bare i iPhoto, der synes jeg det går veldig greitt å søke opp det jeg er på jakt etter. Sorterer dem etter dato feks, eller gir importerte batcher et navn jeg husker ("tur til fjellet med N") som jeg kan søke opp. Mobilbilder sorterer seg gjerne selv på geografisk GPS-lokasjon som kan søkes opp etc.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 23:38   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Problemet med iPhoto er å håndtere bilder som ligger på eksterne disker synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 00:23   #57
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Samsung.
Kommer aldri til å velge vekk samsung pcen min, ei heller telefonen eller nettbrettet eller tven.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 00:54   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Samsung.
Kommer aldri til å velge vekk samsung pcen min, ei heller telefonen eller nettbrettet eller tven.

Samme her, med alt unntatt pcen. Vi får se. Er forøvrig totalt forelsket i Samsung 3D smart-tven min. Håhå. Føler jeg er blitt mamma igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 01:03   #59
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Samme her, med alt unntatt pcen. Vi får se. Er forøvrig totalt forelsket i Samsung 3D smart-tven min. Håhå. Føler jeg er blitt mamma igjen.

Siden du har alt annet i samsung hadde jeg valgt samsung altså.
Jeg ønsker meg litt en mac til bildebehandling og musikk, men til mitt bruk så vil det rett og slett ikke svare seg!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 01:17   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Pcen min er også Samsung og jeg er ikke så fornøyd med den, men vi kjøpte jo ikke den dyreste heller, akkurat. Fikk bytte den gamle Toshibaen inn da vi hadde 3 reparasjoner på den. Den kostet 8000,- kr, og siden pcene hadde sunket sånn i pris i mellomtiden, måtte vi ta Samsung-pc til rundt 4000,- i bytte. Vifta er et helvete, pcen blir kokvarm osv. Men det er visst en vanlig feil på denne modellen, leste jeg nylig.

Blir nok Samsung ja. Jeg er jo veldig glad i Windows, og er mye mer fan av Samsung enn Apple, for å si det mildt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no