Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Sleekbook med Windows 8

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-13, 10:45   #1
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sleekbook med Windows 8

Jeg har en HP som jeg er veldig fornøyd med, men etter at barna har begynt å lære seg å bruke en pc ser jeg svært lite til den I tillegg er den ca 4 år gammel og løse knapper her og der. Så nå har jeg bestemt meg for å kjøpe ny pc (som de små IKKE skal ha tilgang til). Har alltid hatt HP og vært storfornøyd. Har sett meg ut en HP sleekbook - men den kommer med Windows 8. Hva ER egentlig Windows 8? Et helt nytt system jeg må lære meg å bruke? Er det vanskelig?


Jeg er da svært under middels god på datorer Virkelig.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:17   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Windows 8 er Microsoft sitt nye operativsystem. Du kan lese mer om det her: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-8/meet

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:20   #3
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Men er det vanskelig å lære seg for en som ikke er så god på pc'er? Eller er det bedre å holde seg til en "vanlig" utgave, tror du?

Jeg har bare så lyst på Sleekbook, siden Ultrabook blir for dyrt...

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:21   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Windows er det samme som det har vært. Du har desktopen og alt som før. Det eneste du ikke har, er startmenyen. Den er endret til dette tablet-opplegget til win8. Ubrukelig for min del, men så fort jeg lærte meg hvor ting er fungerer det ok.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:54   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Men er det vanskelig å lære seg for en som ikke er så god på pc'er? Eller er det bedre å holde seg til en "vanlig" utgave, tror du?

Jeg har bare så lyst på Sleekbook, siden Ultrabook blir for dyrt...

Jeg prøver også å finne fram i pc jungelen. Hvilken maskin er det du ser på? Jeg finner en sleekbook til 4990 på mpx. Det er denne.

Det er jo en ultrabook det i hvert fall. De fleste nye maskiner kommer vel med windows 8 nå, det er det som er det nye.

Jeg står mellom en asus zenbook eller en Samsung i 5 serien.

Den hpen over er veldig lik disse, men 2500,- billigere. Kanskje jeg må vurdere den.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:17   #6
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Det er denne jeg ser på:
http://www.siba.no/product/11112147/...98758484468800

Jeg har ikke lært meg å lime inn linker sånn fancy som dere kan


Ok, så snart vil alle nye pc'er ha windows 8?

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:29   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Jeg har kjøpt flere nye pc'er de siste ukene og ja, de fleste har allerede nå Windows 8. Det er jo uansett det som kommer til å være framtida (helt til den neste kommer), så det er jo bare å hoppe i det og lære det med en gang. Det virker litt kaotisk ved første øyekast, men etter litt bruk, så lærer du det kjapt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:32   #8
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Ok, takk for svar! Da er det vel bare å hoppe i det da... *angst*

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:37   #9
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Det er denne jeg ser på:
http://www.siba.no/product/11112147/...98758484468800

Jeg har ikke lært meg å lime inn linker sånn fancy som dere kan


Ok, så snart vil alle nye pc'er ha windows 8?

Ja, alle vil vel det. Du burde se litt på mpx, jeg tror de selger tilsvarende hp der billigere enn den du viser til.

De har også hatt en del gode tilbud på elkjøp. Verdt å sjekke ut. Jeg vil i utgangspunktet ha en 13' derfor er ikke den hpen jeg linka til så veldig aktuell. Ellers er den ganske lik asusen som er 2500,- dyrere og hpen er sikkert en god maskin. Mannen påpekte at det var litt forskjell på oppløsninga på skjermen. Det er vel det som hovedsakelig skiller dem. Det og kanskje det estetiske.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:40   #10
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Den asusen du linket til var knallfin da Da skal jeg sjekke ut mpx, takk for tips!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:54   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Ville styrt unna den AMD-baserte versjonen Sleekbook:
http://www.idg.no/pcworld/article262233.ece

Den Intel-baserte modellen er en del bedre, men også dyrere:
http://www.idg.no/pcworld/article254989.ece

Spørsmål er jo også hva man skal bruke maskinen til. Det er for så vidt stor skjerm på disse, men skjermkvaliteten er ganske dårlig - noe som for så vidt gjelder mange maskiner i dette segmentet. Oppløsningen er den samme som man ellers finner på rimeligere maskiner med mindre skjerm.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 14:00   #12
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Sleekbook med Windows 8

Jeg bruker min pc stort sett bare på fritiden. Surfe på nett, lagre bilder, mail osv. Bruker den også til dokumentasjon ifht jobb, men det tar ikke store plassen.
Vil helst ikke ha mindre skjerm enn 15, 6 - det har jeg nå og er veldig fornøyd med.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no