Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Flaskevannsproblematikk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-07, 14:48   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

For å unngå dårlig lukt i flaskene, så skal de fryses. Vi fryser ofte flasker halvfulle med vann, og så tar vi dem opp og fyller opp med vann dagen etterpå.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 15:52   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Jeg skyller flaskene med kokende vann og vasker korkene i maskina. Lille har en Sigg-variant som vaskes i maskin. Jeg er litt bakterier-schmakterier når et gjelder kontorflaske, og skyller og fyller en stund før jeg bytter den ut. Jeg har et veldig godt immunforsvar.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:07   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flaskevannsproblematikk

Jeg bruker slike vannflasker en evighet før de byttes ut, fordi jeg glemmer dem et sted. Men jeg vasker de ofte. Jeg innbiller meg at det holder å ta oppvaskmiddel og varmt vann i og riste de godt og kraftig en stund, 10 sekunder skal jo være bakteriedrepende så. Gjør det flere ganger i uken.
Så er jeg nok litt mer bakterier-schmakterier når det gjelder meg selv, har alltid en slik i vesken som fylles opp og fylles opp.

Avkommet har siggflaske som går i oppvaskmaskinen hver dag.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:23   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vask den gjerne et par ganger i uka da.

Hæ? Jeg har hatt de samme treningsflaskene i flere år nå, og det har aldri falt meg inn å vaske dem. Det er to utenlandske vannflasker i hendig format.

:aldri-syk-bakterie-feinschmecker:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:46   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

:grøss:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:52   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Jeg bruker ikke bare disse, da (men det hjelper vel ikke stort).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:57   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg bruker ikke bare disse, da (men det hjelper vel ikke stort).

Nei, du sprer bakteriene litt utover?




Seriøst, blir det ikke algevekst oppi der hvis man ikke vasker dem på så lenge?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:00   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Seriøst, blir det ikke algevekst oppi der hvis man ikke vasker dem på så lenge?

Eh, nei - de skylles jo hver gang jeg tar vann i dem. Men nå skal jeg sannelig gi dem en skikkelig omgang.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:40   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ha ymse flasker slengende, sånn som; tre på kontoret, fire i bilen, to på kjøkkenet, en på badet osv.
Så husker du å fylle på de innimellom også.

Det er jo samtidig et dekorativt interiørtips!

Synes forøvrig det er kjekt å se FP dele seg i flaskevaskere og immunforsvarere.




Er man ute på spisesteder kan man få vann i beger/glass. Når man er ute og slenger i byen eller marka er drikkeflasker greit å ha med seg.











Jeg tilhører selvsagt de som ikke vasker flasker i utide...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:48   #30
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

I Spania i sommer la vi en flaske vann (Sigg-flaske) til hver i fryseren om kvelden. Neste morgen ble den pakket med nistematen, og fungerte som kjøleelement til vi skulle spise, da var den tint, men vannet var kaldt og godt.

Oi, så genialt! Stjeler ideen!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 12:59   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Jeg er kanskje i overkant følsom for ekle ting, jeg vil helst ikke ha isbiter på restaurant heller. Det etter å faktisk ha sett oppi en slik isbitmaskin som ikke var vasket på en stund.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:29   #32
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er kanskje i overkant følsom for ekle ting, jeg vil helst ikke ha isbiter på restaurant heller. Det etter å faktisk ha sett oppi en slik isbitmaskin som ikke var vasket på en stund.

Støtter deg på den. :yuk:

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:39   #33
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Dette minner meg på at jeg må ta med podens flaske hjem fra barnehagen og vaske den. Heldigvis går den i maskinen. :lat:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 13:40   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

I Spania i sommer la vi en flaske vann (Sigg-flaske) til hver i fryseren om kvelden. Neste morgen ble den pakket med nistematen, og fungerte som kjøleelement til vi skulle spise, da var den tint, men vannet var kaldt og godt.

Jeg er paa Kreta naa, og saan har vi gjort det i et par dager.
Det er genialt. Kald mat og kald drikke

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 17:04   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Eh, nei - de skylles jo hver gang jeg tar vann i dem. Men nå skal jeg sannelig gi dem en skikkelig omgang.



Det hjelper ikke!
De er nok rimelig fulle av bakterier.

Jeg har en venn som jobber med slikt og vet hvor fort bakteriene kommer, og det har han selvsagt delt med meg. Har du en helt ren flaske du fyller rent vann på og setter på korken er det ingen bakterier oppi der. Så fort du åpner korken og tar første slurk tar det i midlertid bare 30 min. også er flasken full av bakterier. De forsvinner ikke før du har utført en bakteriedrepende handling med flasken, skylling hjelper ikke. Det må såpe til for å drepe bakteriene, og såpen må være i flasken i minimum 10 sekunder for at alt skal "dø". Derav tør jeg ikke tenke på bakteriefloraen i dine flasker

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 17:05   #36
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er kanskje i overkant følsom for ekle ting, jeg vil helst ikke ha isbiter på restaurant heller. Det etter å faktisk ha sett oppi en slik isbitmaskin som ikke var vasket på en stund.



*også overfølsom*

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:37   #37
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.



Det hjelper ikke!
De er nok rimelig fulle av bakterier.

Jeg har en venn som jobber med slikt og vet hvor fort bakteriene kommer, og det har han selvsagt delt med meg. Har du en helt ren flaske du fyller rent vann på og setter på korken er det ingen bakterier oppi der. Så fort du åpner korken og tar første slurk tar det i midlertid bare 30 min. også er flasken full av bakterier. De forsvinner ikke før du har utført en bakteriedrepende handling med flasken, skylling hjelper ikke. Det må såpe til for å drepe bakteriene, og såpen må være i flasken i minimum 10 sekunder for at alt skal "dø". Derav tør jeg ikke tenke på bakteriefloraen i dine flasker

Men når vi ikke smaker noe og sjelden blir syke. Alstå aldri knyttet til skitten flaske, og betraktelig mindre/sjeldnere syk enn mange andre.

Gjør det noe da, egentlig? Vi omgir oss med bakterier og mikrober som lever av og rundt oss. Er enig i at det er ekkelt å tenke på, men da kan vi jo bare la vær. Orker heller ikke å tenke på hvor mange jeg egentlig deler seng med, men de plager jo ikke oss (heldigvis ikke så allergisk).

Forøvrig pleide jeg å hive/pante lesesalsflaska når jeg så den ble grønn i bunnen... På jobb drikker jeg helst av glass som vaskes daglig i oppvaskmaskin.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:44   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Det er jo uansett besynderlig når familier forteller om at de aldri vasker flaskene sine og har omgangssjuke for fjerde gang dette året, men påstår allikevel at de aldri er syke. Vi har aldri hatt omgangssyke, og vi vasker flaskene våre på lik linje med alt annet vi spiser og drikker av.

Jeg mener ikke at man skal bli fullstendig hysterisk, koke vann og sterilisere flasker. Syns man det er greit å drikke av noe som ikke er vasket på et par år eller et par måneder eller er dekket av grønt belegg, greit for meg. Men jeg syns det er dødsekkelt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 04-09-07 kl 09:58.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 09:57   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Jeg skifter ut flaskene med passende intervaller. Dvs når jeg kommer på det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:20   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flaskevannsproblematikk

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo uansett besynderlig når familier forteller om at de aldri vasker flaskene sine og har omgangssjuke for fjerde gang dette året, men påstår allikevel at de aldri er syke. Vi har aldri hatt omgangssyke, og vi vasker flaskene våre på lik linje med alt annet vi spiser og drikker av.

Jeg mener ikke at man skal bli fullstendig hysterisk, koke vann og sterilisere flasker. Syns man det er greit å drikke av noe som ikke er vasket på et par år eller et par måneder eller er dekket av grønt belegg, greit for meg. Men jeg syns det er dødsekkelt.


Greit, er forsåvidt enig i at det høres ut som en god ide å vaske flasker som blir brukt over lengre tid. Særlig av barna. Guttens vannflaske går i maskina. Han var spysyk her i forrige uke for første gang i sitt nesten 3-årige liv. Den tøffe barnehagehøsten har vi heller aldri merket noe til.

Men det er virkelig sant at vi "slurver" med hygienen og er lite syke. Men vi har nok sterkt immunforsvar uansett - tror ikke det blir forsterket av uggent flaskevann akkurat.

Gidder ikke gjøre flaskevasknekt til en kampsak, men heller ikke rulle meg inn i æsj og isj.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no