Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp til ernæringsprosjekt!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 21:00   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hjelp til ernæringsprosjekt!

Jeg jobber som sykepleier ved et kommunalt bo- og servicesenter for eldre, og vi har nettopp fått en god slump penger av vår lokale høgskole til et ernæringsprosjekt vi har tenkt til å gjennomføre ved avdelingen min i tiden som kommer. Jeg tror det kommer til å bli kjempespennende, for at det er MYE å hente når det gjelder ernæringen til institusjonsboende eldre og pleietrengende er det ihvertfall ingen tvil om. Her råder nemlig de o' ihjelkokte grønnsakene, de firkantete reglene om måltidstidspunkter, det ferdigskivede kneipbrødet, den evinnelige ettermiddagskaffen m/ tilhørende formkake samt husholdningssaften som er det naturlige valget som drikke mellom måltidene.

Rammene for prosjektet er så smått definert, men ennå står vi veldig fritt til å velge fokusområder. Vi (personalet ved avdelingen) skal snart ha en innledende brainstorming rundt akkurat dette, og i denne forbindelse tenkte jeg å lufte temaet litt. Her er så mange folk med kompetanse og meninger rundt et sunt, næringsrikt kosthold, og jeg vil gjerne ha masse innspill!

Vil noen bidra?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:17   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp til ernæringsprosjekt!