Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Iskremmaskin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-23, 18:52   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iskremmaskin?

Jeg har lyst på en iskremmaskin. Men vi har jo ikke god plass og jeg ser for meg at iskremmaskiner er ganske store?

Har du en du er fornøyd med? Pro/cons på å kjøpe iskremmaskin? Har du lagd noen skikkelig digge iser?

Kommer jeg til å lage is tre ganger og aldri mer?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 19:45   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Jeg hadde, og brukte den et par ganger og aldri igjen. Men nå spises det veldig lite is her i huset. Den var ikke spesielt stor, men bollen måtte stå i fryseren en stund før den skulle brukes. Så det måtte planlegges, eller den måtte stå der i hele tiden. Nå får man jo kjøpt maskiner med kompressor, men de er jo litt større da.
Jeg har litt lyst på iskrembolle til kjøkkenmaskinen, men det har blitt med tanken enn så lenge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 21:14   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Jeg har en stor iskremmaskin fra Kenwood. Den fungerer bra og beholderen bor i fryseren om sommeren slik at den alltid er klar, men hadde jeg laget mer iskrem enn jeg gjør (en håndfull ganger i året) hadde jeg foretrukket en maskin hvor man ikke trenger å fryse beholderen (men samtidig er de veldig mye dyrere og tar også mye mer plass). Jeg vet ikke om jeg helt kan forsvare plassbruken i forhold til hvor sjelden jeg lager iskrem, men når jeg først lager iskrem er vi alle enige i at den er så mye bedre enn butikkiskrem og vi sier at vi må lage det oftere og så skjer det bare ikke .


Min grunnoppskrift på iskrem:
1 liter blanding av kremfløte og H-melk
3 dl sukker
8 eggeplommer

Varm fløte/melk og sukker til kokepunktet. Visp eggeplommene lett i en bolle og visp gradvis inn den varme fløtemelken. Hell tilbake i kasserollen og varm opp under omrøring til blandingen tykner litt. Hell i en bolle, legg på plastfolie helt ned på blandingen (unngår snerk) og avkjøl helt i kjøleskap. Kjør til is i iskremmaskin (evt ha i en boks i fryseren og rør i blandingen hver halvtime til den er ferdig stivnet).

Noen smakstilsetninger vi har prøvd med stort hell:
- vaniljestang
- 4 ss kakao + 150 g sjokolade som blandes/smeltes i fløtemelken
- dropp sukker og bruk to bokser dulce de leche i stedet
- halver sukkermengden og bruk 2 dl maple syrup og 2 kopper hakkede valnøtter
- biter av hjemmelaget cookie dough (gjerne med sjokoladebiter og nøtter) røres inn når iskremen er ferdig
- 2 kurver jordbær moses og blandes med den avkjølt iskremrøren før den fryses
- bytt halvparten av fløtemelken med kremet kokosmelk, 150 g hakkede pistasjnøtter røres inn når den er halvstivnet
- 8 ts kaffepulver varmes med fløtemelken
- 150 g søt lakris hakkes og smeltes i fløtemelken

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 21:25   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Eg har isbolle til kenwooden. Heilt super. Å fryse den før bruk er ikkje noko problem, eg planlegg som oftast når eg skal lage is. Ikkje tar den særskild mykje plass heller.

For nokre veker sidan såg eg ein episode om is på Munter mat, NRK. Den kan eg anbefale for inspirasjon.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-23, 23:27   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Vi hadde (muligens har et sted langt inne på loftet). Vi er isspisere av rang, men denne kuttet vi ut etterhvert. Det ble mest softis husker jeg. Men det er mange år siden. Kanskje de som er på markedet nå er bedre?
Vår tok heller ikke så mye. Så ta det med i vurderingen når du evt. kjøper maskin. Om det er verdt det er det kun du selv som vet, men med plassmangel så ville jeg nok droppet det om dere ikke spiser mye is. De tar ganske mye plass og kan bare brukes til én ting.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 00:04   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Hadde det noen år og brukte den av og til, vi har hatt to ulike av den rimelige typen hvor bolla må fryse inn i fryseren. Som det nevnes, den kan egt bare være i fryseren om man vil ha den klar til bruk. Det er for disse ikke mye is man kan lage per runde, noe som begrenser endel. Den større typen har kompressor og lager kulda så man slipper fryseelementet og de lager også mer is per runde. Og er vesentlig dyrere.

Nå er det så stort utvalg i knallgod is at jeg synes det er mye mindre grunn til å ha en slik maskin enn for noen år siden. Vil si den største fordelen er om man har en allergi - f.eks. melk - som gjør at man ikke kan nyttiggjøre seg is-utvalget i butikk, eller om man er dessert-nerd. Ellers tror jeg det blir tre ganger og skap-fyll.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 00:17   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Jeg har lyst på innimellom, helst en som fryser selv. Vi er ikke så organiserte, så det passer ikke med mye planlegging. Jeg tror ikke vi hadde brukt den nok, men det er bare oss..

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 07:50   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Vi hadde en gang,, lite brukt, usikker på om den ble mas i flyttingen

Bør sjekkes, for det Charlie sa er jo et poeng. Her er det laktosefritr for mellomste og da er utvalget i butikk magert

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 08:58   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kommer jeg til å lage is tre ganger og aldri mer?

Ja.

Vi bruker ikke kjøkkendingser som ikke står framme på kjøkkenbenken hele tiden, og vi prioriterer ikke å ha en diger iskremmaskin stående der.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 10:20   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Det går jo an å lage is uten iskremmaskin også, men da må det røres jevnlig i innfrysingsfasen. Hvis man ikke lager is så ofte, så tror jeg det er en bedre løsning enn å ha en dings som bare kan brukes til en ting.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 11:14   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Jeg har isbolle til Kitchenaiden, men den ble brukt få ganger. Jeg er egentlig ikke så veldig glad i hjemmelaget is, ihvertfall ikke med masse eggeplommer i. Det går såklart an å lage noe godt, mer gelatotypen, men her i huset ble det lite av. Vi kjenner noen som serverer mye hjemmelaget is, og jeg syns god ferdigkjøpt is er mye bedre. Ihvertfall hvis den har vært frosset en stund og ikke kommer rett fra maskinen med perfekt konsistens.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 11:37   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Jeg har også en bolle til kitchenaiden, men den må ligge i fryseren og tar en del plass. Jeg tror jeg har lagt is i den 4 ganger i løpet av de siste 5 årene.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 12:09   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Som andre her også skriver: Det finnes to typer ismaskiner.

Den ene benytter seg av et fryseelement som fryses. Selve ismaskinen er egentlig bare en litt treeeg visp som ligger oppå fryseelementet og rører rundt i iskrem-massen. Isen fryses ned fra bunnen av, og blir ikke helt stiv - mer kremete/softisaktig i konsistens - men blir veldig ofte veldig god. Vanligvis er kapasiteten lav, så om man skal lage is til mer enn én person, kan det være lurt med flere fryseelement.

Den andre typen er dyrere, og har en selvstendig nedfrysingsenhet/kokmpressor. Jeg har aldri testet denne typen, men vil anta den gir et bedre resultat hva angår nedfrysing. Når jeg søker på nettet, så ser det ut til at det kan ta mer tid å bruke denne typen maskin (ca 1 time) sammenlignet med den andre typen (ca 30 minutter).

Her var det en test av iskremmaskiner som jeg syns var interessant. Selv har jeg to typer iskremmaskiner av den førstnevnte typen. Den ene er en "vanlig" iskremmaskin med fryseelement i bunnen. Den andre er en softis-maskin. Begge deler har stått urørt i årevis ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 12:20   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Vi har to. Jeg kan ta dem med så kan du låne og prøve?
Veldig gøy. Ca tre ganger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 14:01   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskremmaskin?

høres jo ikke ut som jeg skal ha en iskremmaskin. Jeg er ikke så veldig god i is selv, men det er min fars, sønns og manns yndlingsdessert. Og dere har rett, det er mye god is i butikken, men ingredienslista er så begredelig …

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 14:10   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Vi har en ismaskin som ligner på denne her, men vi fikk den i bryllupsgave, så den er veldig gammel. Den har et fryseelement som bor i fryseren og tar mindre plass enn om man trenger å fryse hele bollen, som jeg ser mange modeller gjør. Isen blir ikke helt ferdigfrosset og bør stå i fryseren en stund etter at maskinen er ferdig.

Jeg bruker den i snitt et par ganger i året, kanskje, men på nesten 30 år blir jo det noen ganger. Jeg lager gjerne jordbæris og mangois (uten fløte og eggeplommer) når det er sesong, og av og til andre ting. Den tar litt mye plass i skapet, men jeg liker å ha den og ville antagelig kjøpt ny om den gikk i stykker. (I motsetning til f.eks. mikrobølgeovn og vaffeljern, som vi ikke har skaffet oss etter at den gamle tok kvelden.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 14:40   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Har ikke prøvd selv, men syns den ninja creami ser interessant ut. Man fryser ismiksen i beholdere som så mikses i maskinen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 16:20   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Jeg har to, og bruker dem ikke. Det blir veldig veldig god is av det, men jeg er ikke så glad i melkebasert is, og det er fullstendig bortkastet på de i huset som er glad i is. De spiser heller Hennig Olsen pistasjis

Jeg lager av og til limesorbet, som jeg elsker, men ingen andre. Så der er vi.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 16:56   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Sitronsorbet er alene grunn til at jeg ønsker ismaskin. Det er så godt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 20:27   #20
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Iskremmaskin?

Vi kjøpte denne iskremmaskinen i vår og har så langt brukt den mye. (Det er mye god is i butikken, men fyttigrisen så mye emulgatorer og annet ræl det er i mye av isen som selges.)
Så vi endte opp med å kjøpe en som så langt er i bruk en gang eller to i uka. Fløteis med oboy er så langt ungenes favoritt, men vi har laget noen gode smoothiebaserte også, basert på «restefrukt» som ellers hadde havnet i søpla.

Ulempen er at den er stor og klumpete og at det ikke er sikkert den blir like mye brukt på sikt. Men er glad for at forbruket av vanlig is i heimen nesten er borte.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no