Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-23, 19:27   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Vi skal feire 11-årsdag på torsdag, og en av gjestene har cøliaki, og jeg vil gjerne lage sjokoladekake alle kan spise, aller helst i den store langpannen som hører til stekeovnen. Jeg har begredelige erfaringer fra tidligere, og lurer på om noen har en enkel oppskrift de kan dele, eller er det like greit å ty til Toro med en gang?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 19:29   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Jeg ville tydd til Toro eller Regal, begge er glutenfri og gode. Jeg brukte Regal sist jeg lagde, den ble veldig saftig og god og fikk mye skryt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013

Sist redigert av ingling : 19-03-23 kl 19:53.
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 19:32   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Toro langpanne smaker stort sett best, er min erfaring (etter ti år med cøliaki). Pimpe litt med juice gjør den saftigere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 19:33   #4
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

NB! Møllerens er IKKE glutenfri! Den er uten egg og melk.

Sukker, hvetemel, maisstivelse, kakao, hevemiddel (E450, E500, E341), vaniljesukker (melis, potetstivelse, vaniljearoma), salt, fortykningsmiddel (xantangummi)

Kan inneholde spor av Egg, Melk

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 19:39   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Det var ganske så klar tale! Da tror jeg at jeg gjør det enkelt, og lager Toro. Bruker man to pakker av den største størrelsen for stor langpanne?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 19:49   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Det var ganske så klar tale! Da tror jeg at jeg gjør det enkelt, og lager Toro. Bruker man to pakker av den største størrelsen for stor langpanne?

Jeg vet ikke hvor stor din langpanne er, men 1 pakke er beregnet for langpanne og bør dermed holde med mindre panna er ekstremt stor!

Forøvrig: De aller fleste sjokoladekaker vil kunne lages etter vanlig oppskrift og bare erstatte med glutenfritt mel etter vekt. Det går helst bra. Om du har en annen favoritt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 19:54   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

NB! Møllerens er IKKE glutenfri! Den er uten egg og melk.

Sukker, hvetemel, maisstivelse, kakao, hevemiddel (E450, E500, E341), vaniljesukker (melis, potetstivelse, vaniljearoma), salt, fortykningsmiddel (xantangummi)

Kan inneholde spor av Egg, Melk

Ups, jeg skrev feil! Det var Regal jeg lagde, har rettet i innlegget mitt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 20:22   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg vet ikke hvor stor din langpanne er, men 1 pakke er beregnet for langpanne og bør dermed holde med mindre panna er ekstremt stor!

Forøvrig: De aller fleste sjokoladekaker vil kunne lages etter vanlig oppskrift og bare erstatte med glutenfritt mel etter vekt. Det går helst bra. Om du har en annen favoritt.

"vanlig" langpanne er vel ca 30x40 cm, men jeg tenkte den som følger med stekeovnen. 2 pk holder sannsynligvis.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 08:18   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

"vanlig" langpanne er vel ca 30x40 cm, men jeg tenkte den som følger med stekeovnen. 2 pk holder sannsynligvis.

Ja, jeg tror jeg ville tatt halvannen faktisk, eller regnet ut arealforskjellen. Høres mye ut med to.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 08:23   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Men Toro har jo ei som er «enda større». Den har eg laga i vanleg langpanne, den som hører til steikeovnen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 09:05   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg tror jeg ville tatt halvannen faktisk, eller regnet ut arealforskjellen. Høres mye ut med to.

Det går helt fint med to. Blir høy og fin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 10:25   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på glutenfri sjokoladekake i stor langpanne?

Om jeg skal bruke langpannen som hører med stekeovnen, bruker jeg 2. Fungerer helt fint.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no