Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-23, 10:47   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Jeg drikker mye te. Nå er jeg i gang med å bytte ut en del av den svarte teen med grønn. Har lenge vært glad i noen av variantene med London te (fortrinnsvis de med sitrus), men ønsker meg tips om andre gode, grønne teer (koffeinfrie) eller for så vidt andre koffeinfrie te-varianter. De må gjerne selges i løsvekt.

Jeg foretrekker syrlige smaker framfor søte. Liker ikke teer med smak av for eksempel jordbær eller tropiske frukter.

Tips?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 10:58   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Glemte å si at jeg ikke liker Pukka!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 11:43   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Kusmi te sin Imperial Label er himmelsk. Kan minne om chai. St. Petersburg grønn og Anastasia hvit er god. Kaffespesialisten fører Kusmi.

Perch har flere typer, og blander ofte grønn med hvit f.eks. Bor du i Oslo så vil jeg anbefale deg en tur innom og lukte deg frem til noen. De er ofte litt mer komplekse i sammensetningene, og selv om de har f.eks noe fruktsmak så er det lite tydelig. Derfor synes jeg det er litt vanskeligere å anbefale konkrete teer derfra, men mulig det gjelder teer som har litt sort te også i seg (som f.eks. 175-årsblanding). Hvit julete er veldig god.
Og hvit tempel.

Lakris teen til Kristiansand tehus er magisk.

Solberg & Hansen har også gode teer. Lenge siden jeg har drukket den, men mener eple og kanel grønn er god.

Jeg vil også anbefale å sjekke kaffe og tehuset sitt store utvalg. Jeg har handlet mest sort te der (drikker mest det), men utvalget er bredt og de leverer raskt.

Jeg synes London sin grønn te med granateple er god, men den kjenner du kanskje til?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 11:44   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Perchs tehus? Enkel bestilling, betaling og frakt.
https://perchs.no/product-category/groenn-te

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 12:09   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Grønn gresshoppe i løsvekt synes jeg er veldig god

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 12:44   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kusmi te sin Imperial Label er himmelsk. Kan minne om chai. St. Petersburg grønn og Anastasia hvit er god. Kaffespesialisten fører Kusmi.

Perch har flere typer, og blander ofte grønn med hvit f.eks. Bor du i Oslo så vil jeg anbefale deg en tur innom og lukte deg frem til noen. De er ofte litt mer komplekse i sammensetningene, og selv om de har f.eks noe fruktsmak så er det lite tydelig. Derfor synes jeg det er litt vanskeligere å anbefale konkrete teer derfra, men mulig det gjelder teer som har litt sort te også i seg (som f.eks. 175-årsblanding). Hvit julete er veldig god.
Og hvit tempel.

Lakris teen til Kristiansand tehus er magisk.

Solberg & Hansen har også gode teer. Lenge siden jeg har drukket den, men mener eple og kanel grønn er god.

Jeg vil også anbefale å sjekke kaffe og tehuset sitt store utvalg. Jeg har handlet mest sort te der (drikker mest det), men utvalget er bredt og de leverer raskt.

Jeg synes London sin grønn te med granateple er god, men den kjenner du kanskje til?

Å, takk for mange gode tips! Skal definitivt på luktetur!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Perchs tehus? Enkel bestilling, betaling og frakt.
https://perchs.no/product-category/groenn-te

Godt tips, men ønsker meg gjerne konkrete te-anbefalinger også.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Grønn gresshoppe i løsvekt synes jeg er veldig god

Ah, husker jeg har hatt den før, og at jeg likte den godt. Takk for at du minnet meg på den!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 13:24   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Jeg liker rooibos-te, som jeg kjøper i løsvekt på Black Cat eller Palais des Thés. Jeg pleide å tro at jeg ikke likte te med fruktsmak og lignende, men innså at hvis det bare blir dyrt nok, så liker jeg det også. (Neida. Joda.) Akkurat nå drikker jeg rooibos med bringebær og vanilje fra Black Cat. Hjemme har jeg en boks med Tea&Love fra Palais des Thés; det er en blanding av oolong og grønn te, med eple og litt mango i, og den synes jeg er veldig god. The des Moines fra samme sted er en annen blanding av svart og grønn te, denne med ringblomst og vanilje. Og Fleur de Geisha er grønn te med kirsebær. Ingen av disse har den søtlige smaken som jeg alltid har forbundet med fruktteer (og som jeg ikke liker noe særlig).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 19:31   #8
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Jeg liker Long Jing - den mest berømte grønne, kinesiske teen. Den finnes i flere kvalitetsgrader i velassorterte teforretninger.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-23, 20:05   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker rooibos-te, som jeg kjøper i løsvekt på Black Cat eller Palais des Thés. Jeg pleide å tro at jeg ikke likte te med fruktsmak og lignende, men innså at hvis det bare blir dyrt nok, så liker jeg det også. (Neida. Joda.) Akkurat nå drikker jeg rooibos med bringebær og vanilje fra Black Cat. Hjemme har jeg en boks med Tea&Love fra Palais des Thés; det er en blanding av oolong og grønn te, med eple og litt mango i, og den synes jeg er veldig god. The des Moines fra samme sted er en annen blanding av svart og grønn te, denne med ringblomst og vanilje. Og Fleur de Geisha er grønn te med kirsebær. Ingen av disse har den søtlige smaken som jeg alltid har forbundet med fruktteer (og som jeg ikke liker noe særlig).

Aha, litt som vin, altså? Skal sjekkes. Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg liker Long Jing - den mest berømte grønne, kinesiske teen. Den finnes i flere kvalitetsgrader i velassorterte teforretninger.

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 09:48   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes London sin grønn te med granateple er god, men den kjenner du kanskje til?

Hm, denne har jeg verken sett eller smakt. Hvor har du fått tak i den?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 10:12   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Thé du hammam fra Palais des thés er en av mine favoritter. Det er en grønn te med appelsinblomster, rose og fruktaromaer.

Thé du sources er også veldig god, grønn te med peppermynte og bergamot. Så både den kalde følelsen av peppermynte med litt sitrus.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 10:42   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Palais des Thés har ganske mange typer ren grønn te også, og man kan gå og lukte på dem for å finne ut hvilken man har lyst på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 10:46   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hm, denne har jeg verken sett eller smakt. Hvor har du fått tak i den?

My bad! Jeg blandet London med English Tea Shop. Det er denne jeg mener.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 17:30   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Må en tur innom Palais des Thés, skjønner jeg.

Og den med granateple fra English Tea Shop skal definitivt sjekkes ut!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 23:39   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger grønn te-anbefalinger!

Jeg er sær og har til slutt gitt opp Palais de Thés Jeg finner ingen teer som slår an hos meg, men de har aldeles lekre butikker og liker at de har duftklokker slik at man kan lukte på de ulike teene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no