Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nugatti

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 08:54   #41
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Nugatti

Da denne familien lever på lavkarbo, barna får seff tilstrekkelig karbohydrater av riktige sort, er ikke nugatti noe vi kjøper lengre. Før hadde vi det til frokost på lørdag, kun en skive, og da skive nr 2 eller tre, sunt pålegg først. Så en boks varte og rakk i flere mnd.
Nå har vi stor fokus på sunne kostvaner og ungene intresserer seg for å spise sunt, så da er det ikke noe poeng i å ha slikt i hus.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:16   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Ingen av oss voksne liker Nugatti så vi har det aldri i hus. Vesla smakte det en gang da jeg skulle lage en kake med nugattikrem, men hun likte det (heldigvis) ikke. Her går det som regel kun i proteinrike pålegg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:30   #43
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti

Min toåring får ikke Nugatti men det hender at vi voksne spiser det

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:31   #44
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Jenten vår vet ikke hva Nugatti er ennå. Så hun får det selfølgelig ikke. Men det hender mor tar seg en skive med Nugatti i smug, hvis vi har det i hus. Men for all del, jeg er ikke fanatiker. Heldigvis går hun i "sukkerfri" barnehage, og der blir hun heller ikke introdusert for usunne matvarer.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:33   #45
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti

Jeg kjøper det aldri, men mannen i huset spiser det, så han kjøper en boks i ny og ne (som blir gjemt godt inni skapet). Snuppa vår får ikke ha slikt på skivene (selv ikke i helgene ), men så har det seg slik at hun liker ikke sjokolade, så det er ikke et problem i utgangspunkte.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:37   #46
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

En ting er å ikke introdusere det til ungene før det er nødvendig. Men, jeg får inntrykk av at dere har planer om å beholde restriksjonene når ungene blir større også. Har jeg rett inntrykk?

Ja?
Så lenge det er jeg som står for handlingen så kommer det ikke noe sjokoladepålegg inn i huset,
ei heller frokostblandinger eller sjokolademelk.
:Problemløser:

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:18   #47
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nugatti

Nei her gis det ikke Nugatti. Pappan elsker det. Men når ungene blir så store at de forstår hva Nugatti egentlig er så får han forbud han også. Jeg er inne i forberedelsesfasen Han synes jeg er umenneskelig, men når alt kommer til alt er han enig

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:22   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ja?
Så lenge det er jeg som står for handlingen så kommer det ikke noe sjokoladepålegg inn i huset,
ei heller frokostblandinger eller sjokolademelk.
:Problemløser:

Nettopp! Ser ikke poenget med å handle inn Nugatti når ingen av oss voksne spiser det, bare fordi 10-åringen absolutt skal ha det på skiva. Barn i den alderen kunne vel like gjerne levd på Japp og Oboy om de hadde fått velge selv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:35   #49
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Nugatti

Jeg har Nugatti og Sjokade i skapet, og HaPå også, faktisk. Men ungene spør aldri etter sånt, de vil ha leverpostei, så sjokolodapåleggene er mine, bare MINE!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:05   #50
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Oj, her blir vi visst avslørt.


Sist redigert av Line* : 27-08-07 kl 11:31. Årsak: Bilde fjernet.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:25   #51
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ja?
Så lenge det er jeg som står for handlingen så kommer det ikke noe sjokoladepålegg inn i huset,
ei heller frokostblandinger eller sjokolademelk.
:Problemløser:


Samme her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:26   #52
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Vi bruker heller aldri prim.

Eneste her som spiser brunost og syltetøy er storebror, men han får kun 1-2 dager i uka. (og da kun EN brødskive)
Aldri på matpakka.

Samme her også .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:10   #53
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nugatti

Nugatti = sjokolade = snop, ikke mat.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:19   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Her kjøpes det ikke Nugatti. Dessverre for mor.

Sneipen er en søtmons, og vi har begrensninger på syltetøy og brunost også. Jeg trenger ikke å gjøre det vanskeligere for meg selv. :zen:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:14   #55
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Igjen spørsmål til dere med eldre unger: Tror dere at ungen vil la være å spise nougatti fordi dere forbyr det?

Grunnen til at jeg spør er fordi erfaringene mine er at forbud av slik for større unger gjør det mer interessant enn hva det trenger å være. Vi har fri tilgang og har mer eller mindre alltid hatt det. Til frokost vil han ikke ha søtt pålegg, av og til (mindre enn en gang pr uke) ber han om å få det på skolematen og enda sjeldnere ber han om å få det på kveldsmaten.

Men, erfaringen min er at når han har kompiser med seg hjem etter skolen, så er det de som har nougattiforbud hjemme som tryner oppi vår boks og faktisk eter opp en boks (til og med med skje ). Så resultatet er at jeg har måtte satt forbud mot å tilby nougatti til kompiser

Jeg har rett og slett ikke tro på forbud.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:23   #56
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Igjen spørsmål til dere med eldre unger: Tror dere at ungen vil la være å spise nougatti fordi dere forbyr det?

Grunnen til at jeg spør er fordi erfaringene mine er at forbud av slik for større unger gjør det mer interessant enn hva det trenger å være. Vi har fri tilgang og har mer eller mindre alltid hatt det. Til frokost vil han ikke ha søtt pålegg, av og til (mindre enn en gang pr uke) ber han om å få det på skolematen og enda sjeldnere ber han om å få det på kveldsmaten.

Men, erfaringen min er at når han har kompiser med seg hjem etter skolen, så er det de som har nougattiforbud hjemme som tryner oppi vår boks og faktisk eter opp en boks (til og med med skje ). Så resultatet er at jeg har måtte satt forbud mot å tilby nougatti til kompiser

Jeg har rett og slett ikke tro på forbud.

Men er det noen vits i å ha det som et tilbud i det hele tatt?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:28   #57
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men er det noen vits i å ha det som et tilbud i det hele tatt?

Jeg ser ikke problemet med å ha det som tilbud når det er blitt etterspurt og forbrukes i fornuftige mengder. Hadde jeg satt ned forbud så tror jeg det hadde blitt mer interessant og mer ønsket enn når jeg ikke har forbudet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:15   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Vel, jeg har motsatt erfaring enn deg, Libra. Hos oss var det alltid fri tilgang på ALT vi ville ha, og jeg endte opp som 135 kg tung og med spiseforstyrrelser, min bror la også på seg kraftig og fikk problemer med mat. Men jeg skjønner at det kan slå ut begge veier altså.
Selv kommer vi nok ikke til å ha slikt i hus, siden vi ikke ser behovet. Dersom de får det servert på besøk hos andre, får de gladelig spise det der altså. Og om vesla ABSOLUTT på død og liv skal ha en boks Nugatti en dag, kommer jeg til å si at det ikke er hverdagspålegg. Jeg ser på Nugatti som snop, og de fleste oppegående foreldre lar vel ikke ungene få fri tilgang på snop hele uka, tenker jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:37   #59
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Jeg har ikke noe forbud mot godteri på ukedager nei. Men, det spises sjelden og aldri på andre dager enn lørdager. Han er stor nok til å kunne skaffe seg det selv hvis han ønsker så noe forbud ser jeg ikke hensikten med.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:30   #60
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Når sant skal sies, er jeg ingen tilhenger av å introdusere noe som ikke er nødvendig.

Men det er fryktelig moro å være bestemor!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no