Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nugatti

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 11:04   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Mor liker ikke nugatti, og da er det ingen som kommer på å kjøpe nugatti heller.

Hvordan er det med prim da? på Tine sine sider står det at den inneholder 10% sukker. Det synes jeg er helt OK for en gang i blandt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:52   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg både forstår og respekterer den avgjørelsen, men vi har også hatt to barn med ekstreme spisevansker, og jeg har valgt den helt motsatte strategien. Jeg har tenkt at de lille de spiser må være så næringstett som mulig og laget mat ut fra det. Heldigvis spiser de bedre nå. Begge mine barn har vært undervektige, og min femåring er det fremdeles. Men de er sunne og friske.

Det ville jeg også gjort . Den gang var jeg ung og dum og hørte på "ekspertene".


Sist redigert av 007 : 15-08-07 kl 22:50.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:14   #23
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Nugatti

Junior liker ikke Nugatti, så her har vi ikke det store problemet. Innimellom vil han ha Håpa, men det er ca. 3 mnd mellom hver gang, så jeg bekymrer meg ikke.

Syltetøy vil han heller ikke ha annet enn på vafler.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:21   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Her syndes det med mye prim. Og Geitost. Vi prøver å kompensere for at han ikke vil ha melk.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:25   #25
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti

Jeg fikk spise hva jeg ville på brødskiva, og valgte ofte nugatti og hapå. Jeg har brukt fluor og vært nøye med tannpuss, men var likevel plaget med hull i tennene som barn. Nå vet jeg at jeg har svake tenner, men tror likevel det er noe tull å ha sjokoladepålegg på brødskiva og har valgt det bort for mine barn.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:33   #26
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nugatti

Jeg er ikke veldig streng når det kommer til å smake godteri og søtt, men foretrekker heller å gi barna en sjokoladebit eller iskrem og forsøke å holde en nogenlunde sunn linje.

Prim er sikkert (nesten?) like ille som Nugatti, og det går det litt av til minstemann. Likevel så føles det ikke så usunt som sjokoladepålegg.
Og jeg personlig synes sjokoladepålegg smaker forferdelig. Så av disse grunner har vi det sjelden i huset. Men vi har fått det i "Orklapakken" til jul + at gubben har handlet inn når det kommer nye utgaver (Nugatti Crips, Nugatti Max osv.), så barna har smakt det (og de elsker det).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:45   #27
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nugatti

Vi bruker heller aldri prim.

Eneste her som spiser brunost og syltetøy er storebror, men han får kun 1-2 dager i uka. (og da kun EN brødskive)
Aldri på matpakka.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:45   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Til sammenlikningen bør du vel tilføye ei skive med nugatti, like ille som ei skive + en neve nonstop? Ungen får jo i seg skiva, som er det argumentet mange bruker for å trøste seg med nugattispisende barn.

Vi kjøper ikke Nugiatti, fordi verken stor eller liten har godt av det, eller greier å holde seg unna. På ferie (særlig sammen med andre familier) gjør vi unntak, for både store og små. Gikk visst noen bokser med nutella på danmarksferien...

Til hverdags synes jeg ikke det hører hjemme. Nå er ikke prim så fryktelig sunt heller, men noe poden til tider maser om - og også får ganske ofte. Men vi må jo være voksne nok til å se forskjell på 60% og 10% sukker. Barneprimen er dessuten tilsatt jern. Jeg ønsker likevel at lille T skal bli glad i mer sunt pålegg og gir han ofte valget mellom for eksempel kaviar eller leverpostei. Stort sett går det greit, men som sagt flere ganger i uka vanker det altså prim, eller enda værre syltetøy. Men nå når ferien er over strammer vi litt inn igjen på både rutiner og matvaner. Greit å ha en ny frisk å starte med.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 12:50   #29
Alioli
Fullverdig medlem
 
Alioli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Innlegg: 86
Alioli er litt kul
Standard

Sv: Nugatti

Vi bruker veldig sjelden noe slags sjokoladepålegg hjemme, og de få gangene vi har kjøpt det inn er det jeg og fruen som ender opp med å spise det opp..

Ungene spør veldig sjelden etter det, og hvis de spør sier vi bare at det har vi ikke, og da slår de seg til ro med det

__________________
Hurra for meg!!
Alioli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:14   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Her i huset er Nugatti ofte å finne, men sjelden på podens skiver. Mors derimot!
Jeg har vokst opp på Nugatti, og det gikk bra med meg. :datagrunnlag:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:23   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

For meg er ikke spørsmålet hvor ille det er med sjokopålegg, men hvor ille mangelen på sunt pålegg er. Jeg vil at de få skivene mine barn spiser skal være med massevis av sunt pålegg, helst proteinrikt.

Der har du det. Vi har både Nugatti og sjokoringer, det er tillatt til frokost lørdag. De spør ikke engang i hverdagene, for de vet de får nei.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:31   #32
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Mine barna spiser aldri Nugatti... hvertfall ikke hjemme. Jeg da jeg var gravid og kvalm med lillesøster derimot .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:27   #33
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti

Å spise nugatti hver dag blir vel det samme som å spise sjokolade hver dag. Barna mine får ikke sjokolade til frokost.

Men det er jo summen av søtsaker som teller i lengden. Men jeg innbiller meg (det er mulig jeg tar helt feil) at søtsaker forkledd som mat gjerne kommer i tillegg til kaker, saft, brus og godterier - uten at de sistnevnte blir kuttet ned på.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:48   #34
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Her kan de velge om de vil ha sjokoladepålegg på skiven eller sjokoladepulver i melken lørdag og søndag til frokost. Det var en liten kamel, men skitt au, den gled nå ned i lag med barne-tv på helgemorgener og rosa skjørt og kjoler i barnehagen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:54   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nugatti

Storebror er ekstremt allergisk for nøtter så her har vi Nesquick sjokoladepålegg i steden.
Mine barn er glad i mat og spiser det de får så om det blir spurt så får de sjokopålegg til frokost i helgene. Det hender også en sjelden gang at storebror får sjoko på en halv brødskive i uka men regelen er at da må den andre halve med et sundt pålegg spises opp først. Det er ikke noe problem her. Om han spør om å få sjoko dagen etter og om jeg sier nei så er det helt greit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:08   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Sist vi kjøpte Nugatti var i fjor sommer, nå har jeg nettopp kastet boksen.

Poden på 5 er veldig glad i søtt pålegg og velger syltetøy, honning og sjokopålegg om han får bestemme selv. Det får han jo ikke og nå blir det ikke kjøpt sjokopåleg her!

Jeg har kjøpt Naturlig lett syltetøy som han får et par skiver av i uka.

Lillebror på 2 liker ikke søtpålegg, men han er vill etter saft

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:16   #37
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Her er det pappan i huset som har dratt inn Nugatti.
Eg syns det er pyton med Nugatti på skiva og skulle eigentleg ønske mannen og syns det.
Men no er det lov med Nugatti i helga her, men ikkje meir enn ei skive om gongen og ikkje til kvelds.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:25   #38
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Nugatti

Jeg synes ikke sjokolade på brødskiva er greit. Det havner i samme kategori som sjokolademelk og søte frokostblandinger, og er ikke noe jeg kjøper.

Nå skal det sies at datteren min bare er 3,5 år og har ikke spurt etter det enda. Jeg ser ikke bort fra at jeg vil gi etter for en skive på lørdager etterhvert som hun blir eldre og begynner å mase. :ikke så kjempe nazi:

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 01:42   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg fikk spise hva jeg ville på brødskiva, og valgte ofte nugatti og hapå. Jeg har brukt fluor og vært nøye med tannpuss, men var likevel plaget med hull i tennene som barn. Nå vet jeg at jeg har svake tenner, men tror likevel det er noe tull å ha sjokoladepålegg på brødskiva og har valgt det bort for mine barn.

Jeg fikk også spise hva jeg ville på brødskiva etterhvert, undervektig og spisevegrer som jeg var, det gikk mye i Nugatti, kokt skinke og gräddeost,
sterke tenner og ingen hull før jeg var 17 år.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 02:03   #40
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

En ting er å ikke introdusere det til ungene før det er nødvendig. Men, jeg får inntrykk av at dere har planer om å beholde restriksjonene når ungene blir større også. Har jeg rett inntrykk?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no