Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nugatti

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 10:31   #1
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nugatti

Hvor fælt er det egentlig?
Jeg har jo, så lenge jeg kan huske vært aldeles hysterisk med slike pålegg.
Nuvel.. 5åringen vår har over lengre tid hatt totalt spisenekt.
Jaja.. så kjøpte jeg en boks nugatti. Det skal kun brukes i helgene. Men hva skjer? Frida har helt glemt boksen.

Men seriøst... Kunne jeg like godt ha gitt henne en neve med nonstop til frokost?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:35   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Her i huset spises det nugatti på skiva til frokost. Jeg tror ikke det er så fryktelig galt, men det er jo ikke bra heller. Vi vurderer å si at det bare er nugatti til frokost på helgedager, men vet ikke helt hvor mye vi ønsker det.
Er litt spent på om noen med peiling bidrar med litt fakta her.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:38   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Vi har aldri Nugatti. Ungene spør ikke heller.

For meg er ikke spørsmålet hvor ille det er med sjokopålegg, men hvor ille mangelen på sunt pålegg er. Jeg vil at de få skivene mine barn spiser skal være med massevis av sunt pålegg, helst proteinrikt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:44   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Vår eldste (nå 13) nektet å spise da han var rundt 3. Vi var på ukentlige vektkontroller på helsestasjonen, og helsesøster konkluderte tilslutt med at det var bedre med 1 skive med sjokade/nugatti enn 2 biter av en leverposteiskive. Etter det ble det sjokoladepålegg til frokost og kvelds.
Vi var veldig nøye med tannpuss, det ble pusset både morgen og kveld. I tillgegg forsøkte vi å alltid ha en sunn middag med mye grønsaker.

Da poden var 5 år hadde han 3 hull i tennene og anemi (jernmangel). Vi kuttet all sjokoladepålegg, blodprosenten steg og han spiste faktisk annet pålegg enn sjokoladepålegg. Om sjokoladepålegget var roten til alt vondt er jeg usikker på, men jeg VET at det inneholder mye sukker, fett og lite næringsstoffer. Dette er gode nok grunner til at det ikke er å finne i vårt daglige kosthold.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:44   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nugatti

Om du leser skikkelig Kristin, så ser du at det står i helgene.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:45   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti

Det er sjelden vi har det i hus. Gubben elsker det, så han kjøper en boks i blandt. Den gjemmer jeg inni skapet, slik at Malin ikke ser den. Men om hun ser den, så får hun. Da får hun gjerne nugatti på skiva til to måltider daglig i et par-tre dager, og så er det kanskje tre måneder til nestegang vi har. Så jeg tar det ikke så tungt at hun spiser det når vi først har det i hus, siden det er såpass sjelden.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:46   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Jeg vil ikke ha Nugatti i huset sånn til vanlig, men vi kjøper en boks kanskje tre-fire ganger i året. (Gjerne i ferier, eller i perioder etter sykdom hvis det går ned veldig lite mat). Da kan femåringen velge Nugatti stort sett når han vil akkurat de dagene, storebrødrene spiser også litt, og så er boksen tom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:47   #8
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti

Nugatti fra Sunda inneholder ca 50-60 % sukker, leste jeg på mozon. Jeg vet ikke hvor mye sukker det er i nonstop. Jeg syns uansett det er mye sukker å gi til barna. Nugatti Max fra Stabburat inneholder noe mindre sukker. Fettet i disse produktene er heller ikke særlig sunt. Og de inneholder lite nøtter. Nugatti eller nonstop er vel ikke den helt store forskjellen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:47   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Om du leser skikkelig Kristin, så ser du at det står i helgene.

Ja, jeg leste det, men det forandrer ikke MITT syn på Nugatti. Jeg synes ikke å spise Nugatti i ny og ne er ille i seg selv, men jeg synes at MINE barn skal spise en skive med sunt pålegg før de evt får "godteri". Og siden de aldri spiser mer enn en skive, så blir det ikke sånt. Og de har heller aldri spurt. Tror ikke de vet hva det er.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:48   #10
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti

Her er litt fakta:

Søtt på skiva
Kilde: Foreldre og Barn, desember 2006

Magasinet Foreldre & Barn har fått vurdert 26 søte pålegg. Flere av dem inneholder over 50 prosent sukker, og mer fett enn potetgull. Over 80 % av alle norske 2-åringer har søte pålegg på brødskiva som en del av hverdagskosten.
Aller mest sukker fant de i pålegget Sunda, hvor 75 prosent av pålegget er tilsatt sukker. Nest søtest er Nugatti hvor nesten 60 % består av rent sukker. Mye tilsatt sukker gir dårligere kvalitet på maten, da sukkeret tar plassen for andre viktige næringsstoffer. Dette gir store utslag for barn som ofte er småspiste.
Når man kjøper søte pålegg til barn, bør man i tillegg se på innholdet av mettet fett og energiinnholdet for å finne det sunnenste alternativet. Banos er pålegget som inneholder mest fett i testen. De ulike typer av brunsost har også høyt innhold av mettet fett og Prim mager er derfor et bedre alternativ.
Nestlés Sjokonøtt super og den originale Sjokonøtten inneholder like mye kalorier, selv om Sjokonøtt super reklamerer med at det har 50 prosent mindre tilsatt sukker. Som forbruker blir man lett lurt til å tro at et produkt er sunnere enn det egentlig er.
Selv om syltetøy inneholder mye sukker, er det å anbefale fremfor mange av de andre påleggene. Syltetøy har lavere fettinnhold, samtidig som bærene inneholder antioksidanter og andre nyttige næringsstoffer. Velg også lettsyltetøy som inneholder både mer bær og mindre sukker, eller lag syltetøy selv som du kan regulere sukkerinnholdet.


Unngå usunne alternativer
Barn bør spise så grovt brød som mulig, med skinke, makrell i tomat, magre oster og grønnsaker som paprika og agurk. Søte pålegg bør være dessertpålegg. Foreldre blir også anbefalt å kutte ned på mengden de smører på skiva. Samtidig er det svært viktig å kutte ut brus og saft med sukekr for å senke sukkerforbruket. Effekten av et søtt kosthold er dramatisk. Blodsukkeret går fort opp og fort ned. Dette er en plagsom tilstand som påvirker adferden, konsentrasjonen og helsen. Kroppen og genene våre er ikke tilpasset dagens skyhøye sukkerforbruk.



Konklusjon: Nugatti og denslags pålegg er neppe farlig en gang i blant (f.eks en dag i uka), men det er slett ikke bra som hverdagskost.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:48   #11
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nugatti

Vi har aldri slikt i huset.
Jeg synes ikke sjokolade og mat hører sammen.
Er det ikke snakk om 60% sukker eller noe i en boks? *husker ikke*

Nå har ikke min toåring smakt sjokolade engang, så å skulle servere det på brødskiva ville vært merkelig.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:50   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vår eldste (nå 13) nektet å spise da han var rundt 3. Vi var på ukentlige vektkontroller på helsestasjonen, og helsesøster konkluderte tilslutt med at det var bedre med 1 skive med sjokade/nugatti enn 2 biter av en leverposteiskive.


Jeg både forstår og respekterer den avgjørelsen, men vi har også hatt to barn med ekstreme spisevansker, og jeg har valgt den helt motsatte strategien. Jeg har tenkt at de lille de spiser må være så næringstett som mulig og laget mat ut fra det. Heldigvis spiser de bedre nå. Begge mine barn har vært undervektige, og min femåring er det fremdeles. Men de er sunne og friske.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:55   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Fakta:

Sjokolade, type melkesjokolade, pr. 100 g: 541 kcal, 8,1 g proteiner, 32,3 g fett, 53,1 g karbohydrater hvorav 45,0 g sukker.

Nøttepålegg, type Nugatti, pr. 100 g: 517 kcal, 5,5 g proteiner, 25,5 g fett, 65,2 g karbohydrater hvorav 59,0 g sukker.


http://matportalen.no/matvaretabellen

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:57   #14
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, jeg leste det, men det forandrer ikke MITT syn på Nugatti. Jeg synes ikke å spise Nugatti i ny og ne er ille i seg selv, men jeg synes at MINE barn skal spise en skive med sunt pålegg før de evt får "godteri". Og siden de aldri spiser mer enn en skive, så blir det ikke sånt. Og de har heller aldri spurt. Tror ikke de vet hva det er.

Ok. Da er jeg enig med deg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:00   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Her er litt fakta:

Søtt på skiva
Kilde: Foreldre og Barn, desember 2006

Nest søtest er Nugatti hvor nesten 60 % består av rent sukker.
Unngå usunne alternativer



Konklusjon: Nugatti og denslags pålegg er neppe farlig en gang i blant (f.eks en dag i uka), men det er slett ikke bra som hverdagskost.

60%!

Jeg har egentlig vært en struts og aldri lest innholdsfortegnelsen på nugattien. Gud spå ekkelt...

Da skal jeg forøke å kutte nugattien til frokost på hverdager.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:00   #16
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hvor fælt er det egentlig?
Jeg har jo, så lenge jeg kan huske vært aldeles hysterisk med slike pålegg.
Nuvel.. 5åringen vår har over lengre tid hatt totalt spisenekt.
Jaja.. så kjøpte jeg en boks nugatti. Det skal kun brukes i helgene. Men hva skjer? Frida har helt glemt boksen.

Men seriøst... Kunne jeg like godt ha gitt henne en neve med nonstop til frokost?

Det kunne til og med hende at nonstopen var sunnere.

Jeg synes ikke Nugatti er fælt om man får det en gang i uka. Men som hverdagspålegg duger det ikke. :husker da jeg som tenåring åt nugatti ut av boksen med skje:

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:00   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Vi kjøper Nugatti sånn cirka én gang i året - i ferien. Da får barna en skive Nugatti etter at de har spist en skive med sunt pålegg.

Da årets boks ble innkjøpt, ville barna ha Nugatti Max, så jeg kjøpte det. Men på ingredienslisten sto det "fyllstoff". Hva er egentlig det, og er det noe bedre enn sukker?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:01   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

5.5g protein, 25g fett og 66g karbohydrat (hvorav 59g er sukker).

Jeg synes ikke dette er hverdagsmat, og hvor ille jeg synes det er kommer an på settingen. Storebror har aldri fått smakt det av den grunn at mor er streng på at mat er mat, skal han spise noe digg, så får det være tydelig at det er noe digg også og ikke liksom-mat. Men det er ikke utenkelig at han kunne fått litt på en grovbrødskrive dersom han først spiste noe ordentlig mat, - på samme måte som han får syltetøy etter skikkelig mat. Eller, forresten, det er transfett i den, da er jeg enda mer streng, så nei, ved nærmere ettertanke, så er ikke dette noe han får, kombinasjonen sukker og transfett er noe jeg skyr som ilden. Kanskje han kan få smake på en tskje dersom han spør pent.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:04   #19
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti

Ville nok heller ha gitt en neve nonstop eller en ren melkesjokolade til frokost ja. Det er også renere produkter en nugatti (mindre tilsetningsstoffer, les på innholdsfortegnelsen).

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:04   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

. Men på ingredienslisten sto det "fyllstoff".


Fyllstoff! Jaja, alt de kan få seg til å skrive! Hva er fyllstoff, liksom?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no