Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

OL i Rio

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-16, 21:41   #81
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OL i Rio

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:47   #82
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Jeg merker meg at innen enkelte idretter så virker ikke OL til å være prioritert, f.eks fotball og tennis. Hvorfor er det slik, tro? Eller er det spesielle regler som ligger til grunn?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:50   #83
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg merker meg at innen enkelte idretter så virker ikke OL til å være prioritert, f.eks fotball og tennis. Hvorfor er det slik, tro? Eller er det spesielle regler som ligger til grunn?

I fotball er det VM vesentlig større enn OL, jeg kan ikke erindre å ha sett andre storheter en Neymahr på herresiden. På Sveriges herrelandslag var det over halvparten av 1 rekka som takket nei til å bli med til OL.
Aner egentlig ikke hvorfor.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:51   #84
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg merker meg at innen enkelte idretter så virker ikke OL til å være prioritert, f.eks fotball og tennis. Hvorfor er det slik, tro? Eller er det spesielle regler som ligger til grunn?

Det har vel med at OL lenge var forbeholdt amatører, så profesjonelle utøvere deltok ikke. Fotball og tennis er vel typiske proff-idretter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:58   #85
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Nåh.. Det er faktisk kun lov å ha med U23 landslag + 3 overårige spillere.

Sitat:

Alle fotballforbund som er tilsluttet FIFA kan stille med deltakerlag til kvalifisering i turneringen. Herrelagene er begrenset til spillere under 23 år (U-23, født på eller etter 1. januar 1993), men kan i tillegg stille med inntil tre spillere over 23 år. For kvinnelagene er det ingen aldersbegrensning.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 12-08-16 kl 22:08.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:41   #86
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg merker meg at innen enkelte idretter så virker ikke OL til å være prioritert, f.eks fotball og tennis. Hvorfor er det slik, tro? Eller er det spesielle regler som ligger til grunn?

Hva sikter du til i tennis? Ingen spillere jeg kommer på har takket nei, men f.eks. Federer er skadet. Djoko røk ut i 1.runde. Murray er med. Nadal er med, selv om han har vært ute med skade siden mai vel. På kvinnesiden er det også bra med spillere. Murray har uttalt at OL gull setter han høyere enn å vinne i Wimbledon og for en brite (skotte) så er jo det nærmest som å banne i kirken

Har kost meg med to store kamper i dag - Murray mot Johnson og Nishikori mot Monfils. Begge kampene har vært særs spennende til siste ball. Blir jo litt ekstra når de kun går til 3 sett og de kjører til og med med tie break i avgjørende. Det synes jeg er noget spesielt egentlig. Nå er det double match og heiing på Jack Sock og makker Johnson mot Nestor/Pospisil. Gøy med double. Ikke ofte man får sett det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 12:53   #87
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Takk for gode svar!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 13:22   #88
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Men f.eks. endel golfspillere har takket nei. Rory McIlroy og flere av de beste amerikanere. Zika-frykt var det de fleste gav som grunn, men Rory har hatt noen uttalelser at OL henger lavere enn vanlig Masters for hans del.

Jeg synes det er kjipt når ikke alle de beste er med, men det er også todelt. Om noen ikke vil være der og respekterer det OL står for, så kan det være det samme. På individnivå så er det greit. Verre er det når organisasjoner/liga ikke ønsker å prioritere det og gi spillerne fri. Før hvert vinter OL sliter IOC og IIHF å få med seg NHL (verdens beste hockeyliga), da de egentlig ikke ønsker å frislippe spillerne sine og ha 2-3 ukers kamppause i ligaen. Jeg ser at det endrer en god del, da det nærmer seg sluttspill i den perioden for NHL-lag. Og det vil jo være en god del spillere som ikke skal representere sine lag, som får lang hvile, mens toppspillerne får et hektisk kampprogram og fare for å bli skadet... Allikevel så er det OL hvert 4.år og det er viktig at vi har med de beste. Heldigvis gjelder dette et fåtall av idretter, men skulle ønske at det ikke var et issue for noen grener i det hele tatt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 14:19   #89
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Jeg håper så inderlig at Tutta får sitt gull. Golf for damer starter onsdag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 01:42   #90
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg håper så inderlig at Tutta får sitt gull. Golf for damer starter onsdag.

Jepp, det hadde vært stas

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 13:16   #91
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Ser til mine store skrekk at en av kvartfinalene i kvinnehåndball går kl 01.30. Spørs om jeg klarer å la være å se den om det er den Norge spiller.

http://www.aftenposten.no/100Sport/o...e-801272_1.snd

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 13:29   #92
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ser til mine store skrekk at en av kvartfinalene i kvinnehåndball går kl 01.30. Spørs om jeg klarer å la være å se den om det er den Norge spiller.

http://www.aftenposten.no/100Sport/o...e-801272_1.snd

Jeg synes vi har vært superheldige så langt. Sverige har f.eks. hatt flere "nattkamper" allerede. Sånn må det jo være når OL går i en annen tidssone. Flere OL har jo vært med hovedvekt av øvelser mitt på natten, så dette OL synes jeg egentlig er ganske bra sånn sett

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 13:34   #93
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Skjønner det altså, men håpet på å være like heldig i cupspillet som i gruppespillet. Jeg kan ikke dingle opp på natta hvis jeg skal fungere på jobb på dagen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 14:51   #94
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Skjønner det altså, men håpet på å være like heldig i cupspillet som i gruppespillet. Jeg kan ikke dingle opp på natta hvis jeg skal fungere på jobb på dagen.

Jeg skjønner Prøv å legge deg så tidlig du kan på kvelden, sov til kampen starter, og legge deg igjen etterpå

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:43   #95
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Åhå, jeg klarte tom. å stå opp og se 1500 m svømmefinale i natt! (Men den varer jo litt kortere enn ballspill, kanskje.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:11   #96
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Nå skjer det mye her! Heier på Stig André Berge og Håndballjentene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:15   #97
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Bryterne har ikke så pene ører....

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:23   #98
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Fy fader for en spennende kamp!! Og utrolig gøy og fortjent at han vinner!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:27   #99
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

For en match!! Og utrolig rørende å se hvor glad han ble.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:29   #100
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Men hvorfor er det sånn at den som har fått det siste poenget vinner i en brytekamp? Jeg syns egentlig ikke det er så rettferdig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no