Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 09:44   #61
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg kan ikke lukeparkere, og unngår derfor steder der det er eneste mulighet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:45   #62
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Egen plass for deg og meg, Neket. Jeg har heller aldri lært å lukeparkere - sånn blir det når man aldri trenger det. Til gjengjeld ble jeg en racer på å rygge inn da vi hadde den innerste plassen i garasjen og måtte rygge inn for å ha sjans til å komme ut av bilen. Men strengt tatt, er det vel mest plassparende om bilene står annenhver med snuten inn eller ut? Da kan man stå nærmere på den ene sida. (Og da hadde det kanskje vært mulig å finne parkeringsplass på rådhuset her midt på dagen. Alle skal jo ha en meter på hver side av bilen. Minst.)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:46   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg kan lukeparkere, men har lært det ved intens øving. Tidligere bodde vi i gate hvor lukeparkering var eneste parkeringsmulighet. Da ble jeg etterhvert veldig god.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:47   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.


I'm only in it for the parking

Jeg sitter ikke i rullestol, men ja, jeg kan parkere på hc-plasser.
Nicket mitt er med andre ord ikke tatt helt ut av løse lufta

Haha, det tok en stund før jeg tok den der!



Ellers: Jeg rygger inn og prøver vel å tenke meg om ellers også. Men jeg parkerer ikke nødvendigvis så nær den opptatte plassen som mulig, når det er streker mellom plassene. Prøver å plassere meg mest mulig midt i mellom, og på en måte som reduserer sjansene for bildør-inn-i-annens-side-når-barna-skal-ut mest mulig.

Men jeg kan helt sikkert blingse, tenke feil og ikke tenke i det hele tatt, når det er travelt. Men som hovedregel er jeg litt bevisst.


Derimot har jeg en skikkelig blind spot på handicapmerking. Jeg har flere ganger oppdaget at den finfine og mystisk nok alltid ledige parkeringsplassen er handicap-parkering, etter at jeg har brukt den. Altså, det skjer ikke ukentlig, men en 4-5 ganger siden jeg fikk lappen, har det nok skjedd. Jeg har blitt mye flinkere til å være mistenksom overfor ledige plasser når det ellers er veldig fullt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:50   #65
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Her snakker vi om parkeringsplasser på kjøpesentra og lignende, men hva gjør dere hjemme i egen gårdsplass og/eller garasje?

Jeg rygger konsekvent inn i gården her hjemme, og enda mer konsekvent når jeg skal inn i garasjen.
Jeg tør omtrent ikke rygge meg ut, spesielt ikke fra garasjen, for da ser man jo ikke noe til sidene, før halve bilen er ute, og på den tiden så kan man ha kjørt over mye... Et barn feks som kommer løpende.

Jeg tenkte på dette da jeg kjørte barna til skolen i dag. Vi bor i en vei med mange uoversiktlige innkjørsler. Det er hekker, trær, gjerder, søppeldunkhus, etc som hindrer utsikten. Mange er så uoversiktlige at man ikke ser hverken til høyre eller venstre før mer enn halve bilen er godt ute i veien. Og da har man også rygget over et fortau, hvor det går masse barn både morgen og ettermiddag.

Bare i dag nå så måtte jeg stoppe for to biler som kom ryggende ut fra gårdsplasser, fordi at de kom godt ut i veien før de i det hele tatt oppdaget meg.

Mannen min likte tidligere ikke at jeg parkerte i garasjen her. Jeg var ei kløne til å rygge, og taklet ikke dette med å rygge med speilene. Jeg måtte snu meg og se bakover, og fikk dermed null følelse med avstanden til åpningen. Så jeg kjørte rett inn, og rygget ut. Når bilen sto inne så var det jo bare å rygge rett ut. Trengte ikke tenke på avstand til kantene da.

Nå så har jeg omsider lært meg å rygge med speilene, og jeg rygger rett inn overalt, uten å snu meg. Tar en titt bakover før jeg begynner å rygge, og så bare på speil. Jeg har ryggekamera i tillegg, noe som gir et greit bilde av det som er bak bilen. Burde vært standardutstyr på alle biler.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:51   #66
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

En ting som forundrer meg med parkering er:
På vårt lokale kjøpesenter er det stor parkeringsplass. Jeg har tre unger som skal ut av bilen og liker å ha muligheten for å åpne dørene på vidt gap. Derfor parkerer lengst unna der det ikke står noen biler fra før, type 50 oppmerkede ledige plasser. Når jeg så kommer ut så står det svært ofte en bil parkert på plassen ved siden av, er jeg skikkelig uheldig så står det biler på begge sider. Altså 3 biler parkert tett i tett på en plass med 47 ledige plasser rundt. Er de andre bilene redd for å stå alene?

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:51   #67
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Polyanna, det har jeg gjort en gang også, på en matbutikk i England. Jeg hater å kjøre der, så var storfornøyd med å endelig ha parkert. Når jeg gikk ut av bilen sa en stemme "Er du sikker på at du trenger denne plassen, eller kan du la noen andre som trenger den mer få den" eller noe sånt. Da var jeg rask med å komme meg inn i bilen igjen. Skilt hadde de ikke (det var riktignok tegning på asfalten, men det så jeg ikke), men skummel robot som jagde deg unna hadde de.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:53   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Robot? Haha, så lurt! Da hadde jeg også oppfattet det, i hvert fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:55   #69
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Her snakker vi om parkeringsplasser på kjøpesentra og lignende, men hva gjør dere hjemme i egen gårdsplass og/eller garasje?

Jeg rygger sjelden inn på gårdsplassen, og aldri inn i garasjen. Vi bor nederst i en veldig rolig blindvei, og har ganske god oversikt fra gårdsplassen. Hvis jeg rygger inn i garasjen kommer jeg ikke ut på veien i riktig retning, da må jeg kjøre bort på snuplassen først, så jeg rygger alltid ut i stedet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:57   #70
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan lukeparkere, men har lært det ved intens øving. Tidligere bodde vi i gate hvor lukeparkering var eneste parkeringsmulighet. Da ble jeg etterhvert veldig god.

Jeg også. Det er fordelene med å ha bodd i leilighet i Oslo. Ulempen? Umulig å få parkeringsplass etter kl 19.

Jeg kan lukeparkere, men har best kontroll når jeg kan rygge meg inn på en plass på min høyre side.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:57   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Hos oss tror jeg faktisk det er tryggest å rygge ut av garasjen, pga slik plassen foran er. Litt vanskelig å forklare, men dre får tro meg på det.

På parkeringsplassen ved matbutikken vår er det også mer kronglete å rygge inn enn å rygge ut, av en eller annen grunn. Den er laget sånn at for å rygge inn må man svinge og kave mye først, og det blir veldig uoversiktlig. Rart, jeg klarer ikke helt å forklare hvorfor en gang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:58   #72
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg kjører alltid inn med snuten først. Det er nemlig mye lettere å få varene inn i bagasjen når rompa på bilen vender utover.

Ellers har jeg ikke tenkt noe særlig over måten jeg parkerer på. Rent bortsett fra at jeg ikke parkerer for nærme bilene på siden, står midt inne i oppmerket plass og ikke på skjeve.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:59   #73
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Her snakker vi om parkeringsplasser på kjøpesentra og lignende, men hva gjør dere hjemme i egen gårdsplass og/eller garasje?

Vi har fellesgarasje, og det er vel det eneste stedet jeg alltid kjører inn og ikke rygger. Grunnen er rett og slett at jeg vil ha plass til å få opp bagasjerommet uten å måtte stå midt i kjørebanen. Vi har plass mellom to andre biler, så vi må uansett parkere slik at det er plass til å åpne en bildør på hver side. Men hvorfor den ene naboen alltid parkerer skjevt og en drøy halvmeter ut fra endeveggen fatter jeg bare ikke.

Ryggekamera er veldig kjekt. Ryggesensor er derimot grusomt, i hvert fall den som var på bilen vi prøvekjørte. Den pep så høyt at jeg hørte det utenfor bilen. Og siden vi da hadde plassen hvor vi måtte rygge inn, og svinge helt inn mot veggen, ville den gått av hver eneste gang vi skulle inn.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:01   #74
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

En ting som forundrer meg med parkering er:
På vårt lokale kjøpesenter er det stor parkeringsplass. Jeg har tre unger som skal ut av bilen og liker å ha muligheten for å åpne dørene på vidt gap. Derfor parkerer lengst unna der det ikke står noen biler fra før, type 50 oppmerkede ledige plasser. Når jeg så kommer ut så står det svært ofte en bil parkert på plassen ved siden av, er jeg skikkelig uheldig så står det biler på begge sider. Altså 3 biler parkert tett i tett på en plass med 47 ledige plasser rundt. Er de andre bilene redd for å stå alene?

Hehe, det der har jeg også lagt merke til, og undret meg over.

Tror rett og slett det er en ubevisst handling for mange. Det er naturlig å sette bilen der det står andre biler, i stedet for å lage rot liksom.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:11   #75
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi har fellesgarasje, og det er vel det eneste stedet jeg alltid kjører inn og ikke rygger. Grunnen er rett og slett at jeg vil ha plass til å få opp bagasjerommet uten å måtte stå midt i kjørebanen. Vi har plass mellom to andre biler, så vi må uansett parkere slik at det er plass til å åpne en bildør på hver side. Men hvorfor den ene naboen alltid parkerer skjevt og en drøy halvmeter ut fra endeveggen fatter jeg bare ikke.

Ryggekamera er veldig kjekt. Ryggesensor er derimot grusomt, i hvert fall den som var på bilen vi prøvekjørte. Den pep så høyt at jeg hørte det utenfor bilen. Og siden vi da hadde plassen hvor vi måtte rygge inn, og svinge helt inn mot veggen, ville den gått av hver eneste gang vi skulle inn.

Om jeg har varer bak i bilen, så stopper jeg ute eller halvveis inn i garasjen og tar ut dette, før jeg så rygger meg inn.

Jeg synes ryggesensorene er greie nok, men de gir ofte lyd uten at det er noe reelt ja. På en bil var vi plaget med at den pep ustanselig om det lå skit på sensorene. Det var veldig irriterende.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:11   #76
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Vi har en bratt bakke som er litt ugrei om vinteren. Jeg må rygge opp bakken for å komme opp om vinteren. Så da er det blitt en vane. Ikke tør jeg rygge inn i garasjen heller. Ikke det at jeg egentlig har prøvd det. Men ved krise så kan kan snu på gårdsplassen vår. Det er definitivt tryggest å kjøre med snuta opp, men det er heldigvis ikke veldig mye trafikk i gata vår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:23   #77
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg rygger stort sett inn på parkeringsplasser, så sant jeg har tid og det ikke vrimler med folk akkurat da.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er ikke flink å parkere, og får bøter og rare parkeringer hele tiden.

Jeg blir litt nysgjerrig her, jeg. Jeg ser du sier at du ikke er flink til å parkere, men får du bøter hele tiden på grunn av det?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:32   #78
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Ja, jeg tenker over det og tar ikke opp mer plass en jeg absolutt må. Om jeg rygger inn eller kjører med snuten inn først avhenger av om det er flere som står bak og venter.

Inn i garasjen vår må man rygge og da må man omtrent bruke hele gata for å komme inn, da får bilene pent stå å vente i 5 sekunder på at jeg kommer inn i garasjen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:56   #79
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Tenker over det og prøver å alltid holde meg midt mellom strekene! Og det er da mye enklere å rygge inn på en trang plass enn det er å kjøre med snuten først? Spesielt hvis man må svinge inn på plassen? Og det samme når man skal ut igjen? Så jeg skjønner meg ikke helt på de som sier at de ikke kan ryggeparkere.....

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 11:08   #80
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over måten du parkerer bilen din på?

Jeg rygger meg som regel inn
Jeg kan også lukeparkere (og da må man jo rygge om det skal bli bra )
Men det er fryktelig mye rar parkering.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
parkere, rygge


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no