Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 10:51   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Jeg skal skrive handleliste for reiseapoteket vårt, men trenger tips til hva det bør inneholde. Så langt har jeg på lista:

Plaster
Saks
Steril kompress
plastertape
neglsaks
pinsett
sårsalve
pyrisept
Bomullsdotter
paracet (til både barn og voksne)
Imodium

Mer?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:54   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Sånne antibakterievåtservietter?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:57   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Antibac våtservietter, og Antibac flytende. (Evt. et annet merke, men prinsippet er det samme.)
Og travello istedet for imodium.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:30   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Jeg ville tatt med noen pakker med GEM. Det er en elektrolyttblanding som er gunstig å gi dersom man skulle være så uheldig å få diaré på turen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:34   #5
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Litt avhengig av hvor dere skal, ville jeg tatt med Zylokain eller Euraks som lindrer kløe fra stikk ol.
I tillegg er jeg enig i at Antibac våtservietter er et must

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:59   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Hm, vi har ikke med så veldig mye vi..... Vi har bare vært på kanariøyene og Rhodos med gutta. men det vi pleier å ta med er termometer, noe febernedsettende og en eller annen hydrokortisonsak. Kanskje ett og annet plaster. Men ikke noe mer.............. Burde vi kanskje hatt noe mer... Vi drar til Gran Canaria på lørdag..............

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:20   #7
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Nå reiser vi stort sett lengre enn til Gran Canaria, men vi har alltid med:

saks
gnagsårplaster (compeed) i ulike størrelser
vanlig plaster med og uten motiv
imodium/loperamid
paracet til både store og små
termometer
nesespray
nesedråper
zinksalve
klorhexidin 1 mg/ml
sterile tupfere
sterile kompresser
silketape
kortisonsalve
eurax
xylocain
apolar/mildison
zyrtec
bacimycin
Primolut (mensutsettende pillere)
zovirax
GEM og sonde/sondeplaster
sprøyter 5 og 20 ml
opptrekskanyler og blå kanyler( )
Antibac servietter (i håndbagasjen)
Antibac flytende i reiseapoteket. NB: flytende kan ikke taes inn i flyet på grunn av størrelsen. De er 150 ml.
biotex (ja, den blir alltid liggende i reiseapoteket)


Noen verre?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:59   #8
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Å kjære vene....
Jeg har med paracet, immodium el og mine faste medisiner. Resten får jeg tak i på stedet. Hadde aldri, aldri giddet å drasse på så masse unødvendig. Hvis ikke dere skal til høyfjellene i Nepal eller dypt inni regnskogen da så klart.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:05   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Noen verre?

Si meg, dere jobber ikke i helsevesenet vel?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:27   #10
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Takk for masse tips jenter.
Min oppdaterte handleliste inneholder nå:

Plaster
Saks
Steril kompress
plastertape
neglsaks
pinsett
sårsalve
pyrisept
Bomullsdotter
paracet (til både barn og voksne)
Imodium
Termometer
Antibac våtservietter og flytende
Zinksalve
Inotyol
Nesespray/dråper til ungene

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:28   #11
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Si meg, dere jobber ikke i helsevesenet vel?

Det var biotexen du tenkte på nå ja?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:29   #12
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Jeg liker å ta med det jeg tror jeg evt kan få bruk for hjemmefra, da det er mye rart å finne i utlandet. Dette gjelder spesiellt medisiner. Jeg liker å vite hva jeg putter i barna eller meg selv, og hva jeg smører oss med.

Paracet f.eks er ikke nødvendigvis kun paracet i utlandet, men kan være iblandet lit koffein f.eks. Dette var det en lege her hjemme som sa at jeg måtte være obs på.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 14:29   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør reiseapoteket inneholde? (Sydenferie)

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Det var biotexen du tenkte på nå ja?

Selvsagt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no