Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Favoritt-te?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-23, 08:44   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg er ikke glad i fruktte anna enn en gang i blant som avveksling, og foreløpig har alt jeg har prøvd fra Pukka vært meh. Foretrekker Twinings Earl Grey.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 08:58   #22
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt-te?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg liker ikke te noe særlig, drikker heller kaffe i ymse varianter, men en chai latte kan være godt innimellom.

Jeg er også egentlig "kaffe-kjerring". Men det fører til magevondt og generelt ikke noe greit i det hele tatt, så må finne alternativ.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 09:19   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Pukka Peppermynte og Lakris
Pukka Lemongrass og ginger
Twinings grønn te med sitron
Og rød English breakfast tea men den finner jeg sjelden..

Har ikke funnet noen favoritt av løs te men skal lese litt bedre her og se om jeg blir fristet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 09:22   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg foretrekker svart te; English Breakfast eller sort te med frukt. Noen favoritter:
https://amundsenspesial.no/Produkt/4...hili-Svart-te-
https://amundsenspesial.no/Produkt/2865/Svart-te-mango
https://amundsenspesial.no/Produkt/5...reakfast-Caddy

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 11:21   #25
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg er ikke glad i pukka, jeg syns ikke den gir nok smak. Favorittene mine er Solberg & Hansen og Harney & sons. Alt annet enn grønn te, som i min personlige bok er djevelens verk. Nå om høsten liker jeg best earl grey, chai eller teer med røde frukter.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 11:25   #26
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Earl Grey er den eg alltid vender tilbake til, og det gongane eg flottar meg og kjøper ein god i lausvekt så gjer det meg ekstra glad. Steike, kor godt det kan vere.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 11:29   #27
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Favoritt-te?

Jeg drikker ofte te om ettermiddagen og kvelden og ønsker da noe koffeinfritt. Jeg liker veldig godt rooibos. Jeg har ikke noe favorittmerke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 11:32   #28
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Og ein kopp Ricola urtete, for nostalgi og smak.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 11:56   #29
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Favoritt-te?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Min favoritt er Clipper med sitron og ingefær. Drikker den hver eneste dag.

Denne er min favoritt og. Drikker den på jobb.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 12:33   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Te er min vin - og med en fordel at jeg kan drikke litervis hver dag Jeg foretrekker sorte teer, men drikker også hvit og noen ganger grønn. Løsvekt er best synes jeg.

Til frokost og lunch drikker jeg alltid Kusmi Earl Grey Intense. Ingen kan måle seg med den, selv om jeg har prøvd det meste. Kaffemesteren.no fører Kusmi. Man kan kjøpe både løsvekt og i poser.

Kusmi: Kashmir Chai, Sweet Love og Tsarevna (julete) er verdt å nevne. De to første er utsøkte krydderteer. Alle er sorte. Aquarosa er en røde frukter te som brukes til kaldbrygging av iste hjemme hos oss. Nydelig forfriskende.

Perch: Cream tea er min go to kosete på kveldene. Den smaker karamell. Den er sort.
De har mange spennende egne blends. Hvit symfoni er god som kaldbrygget iste. Travel tea har vært en hit hos ungdommen. Jeg elsker lakrisrot teen (jeg vet det bør stå i et ord, men da blir det lakrisrotte ). Hvit julete er også veldig god.

Kristiansand tehus: Aprikosteen er nydelig. Sort te.

Solberg & Hansen: Juleteen er to die for. Earl Grey med blå blomst er kjempegod.

Harney & Sons: Paris er god.

Normal har teposer til løsvekstste; både for kanner og kopper. Jeg bruker poser i stor grad, men har tettmaskede tesiler som jeg også bruker. De må være så tette at de ikke slipper ut teblader, for gjør den det så blir teen bitter.

Mitt tips er å følge nøye både temperatur og trekketid som er oppgitt for best mulig resultat.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-23, 12:39   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Favoritt-te?

Vannkoker med temperaturinnstiling er lurt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no