Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-11, 09:50   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har ikke oppfattet det som køståing når man stiller spørsmål.

Sånn tenker jeg også. Så om folk oppfatter annerledes, har jeg vært frekk uten å mene det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:58   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg kjøpte flere sett ullundertøy av en selger her i vinter. Da var det mange som sa de var interessert, men de ville vite hvilke farger det var snakk om. Jeg sa derimot at jeg gjerne ville kjøpe alt, uansett farger, og det gjorde at selger solgte til meg. Jeg synes det var fair, men det kan hende at de som spurte om farger følte seg forbigått.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 10:00   #23
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg synes det er rimelig at en som ønsker å kjøpe alt trumfer delsalg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:19   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Nå har jeg lest silkesjaltråden og går ut fra at det er den du sikter til? I så fall var det mange andre før deg i køen som tydelig sa fra at de var interessert og jeg synes du bør holde deg for god for sniking på den måten. Om jeg var selger hadde jeg i alle fall ikke solgt deg sjalet, men latt deg stille i køen du meldte selv deg i.

En annen ting (og nå tar jeg deg som eksempel, jeg regner med du tåler det i og med at du starter en slik tråd) er at du er veldig lite delaktig på forumet, men veldig aktiv på markedsplassen. Jeg liker best å selge ting til folk jeg kjenner, og dette gjør at jeg hadde valgt å selge til andre enn deg om dere var jevnbyrdige køere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:24   #25
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nå har jeg lest silkesjaltråden og går ut fra at det er den du sikter til? I så fall var det mange andre før deg i køen som tydelig sa fra at de var interessert og jeg synes du bør holde deg for god for sniking på den måten. Om jeg var selger hadde jeg i alle fall ikke solgt deg sjalet, men latt deg stille i køen du meldte selv deg i.

En annen ting (og nå tar jeg deg som eksempel, jeg regner med du tåler det i og med at du starter en slik tråd) er at du er veldig lite delaktig på forumet, men veldig aktiv på markedsplassen. Jeg liker best å selge ting til folk jeg kjenner, og dette gjør at jeg hadde valgt å selge til andre enn deg om dere var jevnbyrdige køere.

Nei, det var ikke spesielt den tråden jeg siktet til, for det har vært mange før også tråder som jeg ikke har vært med i. På hvilken måte synes du jeg sniker ?? Det var flere som var interessert, men i ull/bomull skjerf og dette var et bomullskjerf, så da regner iallefall jeg med at de ikke står i kø. Og jeg skrev faktisk at dersom de foran meg i køen ikke er interessert, så ville jeg kjøpe det. På hvilken måte har jeg sneket her . (og ja, jeg kom med et ekstra lite "vink" da det kom inn flere i køen som sa de ville kjøpe det, men etter at jeg hadde sagt det). Og en annen ting, jeg fikk PM fra selger som lurte på om jeg ville ha det, siden hun ikke hørte noe mer fra de andre før meg.....Hvis du vil kalle dette sniking, så deg om det. Dersom du har lest tråden som du sier, så ser du at det er ei eneste før meg som sier hun er intressert og i kø, men hun lurte også på om dette var ull/silkekvaliteten, hvilket det ikke var.

Etter denne tråden her å forstå, er de fleste enige om at man må vise såpass interesser at man f.eks skriver "interessert eller i kø". Ser ikke flere før meg som gjorde dette.

Og jeg er forsåvidt aktiv i andre tråder også, utenom på markedsplassen, men jeg styrer unna å kommentere i fjasetråder, jeg leser dem, for det er god underholdning, men lar være selv å fjase......Men da vet jeg jo det ,at jeg ikke trenger å stille i kø i dine salgstråder, siden jeg stiller bakerst i køen mener jeg.....


Sist redigert av Liljekonvall : 22-02-11 kl 13:33.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:33   #26
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Nå skjønner jeg bedre hvorfor du er nr 4 på rankingen, 007.

Jeg synes ikke det virket som du prøvde å snike i den skjerf-tråden, Liljekonvall, du var bare ekstra interessert og gjorde uttrykk for det.
Det virket som om selger ikke helt skjønte de uskrevne "køreglene", dvs hun selger jo til hvem hun vil, så den saken er jo grei. Jeg hadde bare ikke gjort det sånn, derfor skrev jeg i tråden.

Ellers er jeg litt enig med Elisabet, det kan være litt uoversiktlig og merkelig i enkelte salgstråder. Er folk som skriver "abbonerer" i kø, for eksempel? Nå er jo kanskje ikke dette det viktigste med forumet, og stort sett virker det da som det går ganske smooth for seg.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:36   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Etter denne tråden her å forstå, er de fleste enige om at man må vise såpass interesser at man f.eks skriver "interessert eller i kø". Ser ikke flere før meg som gjorde dette.

Jeg er ikke enig i denne konklusjonen basert på denne tråden. Faktisk er meningene ganske jevnt fordelt. :scanner:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:38   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Nå leste jeg også silkeskjerftråden fordi jeg er uhelbredelig nysgjerrig, og jeg synes også det var litt ivrige albuer i den "køen".

Ellers synes jeg stort sett salgstrådene på FP virker som om de er forholdsvis lugne, men jeg nærmer meg ikke noen som har et nick jeg ikke nikker (haha) gjenkjennende til i andre deler av forumet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:38   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ellers er jeg litt enig med Elisabet, det kan være litt uoversiktlig og merkelig i enkelte salgstråder. Er folk som skriver "abbonerer" i kø, for eksempel? Nå er jo kanskje ikke dette det viktigste med forumet, og stort sett virker det da som det går ganske smooth for seg.

Jeg er også enig i at slike tråder kan bli veldig vanskelige å forstå. Når noe ikke engang er beskrevet med tekst, blir det jo litt rart å skulle reservere det. Så jeg er enig med Smilefjes, i at man må si "jeg tar den" eller noe sånt utvetydig for å regnes som en kjøper eller køståer ("jeg tar den hvis ikke X vil ha den likevel").

Jeg vet det er en spørreundersøkelse om markedsplassen her, men jeg har ikke svart i den for jeg visste ikke hva det var meningen at jeg skulle bedømme. "Fornøyd" var et litt for vidt begrep i denne sammenheng. Fornøyd med tingene jeg har kjøpt/solgt? Fornøyd med salgsprosessen? Fornøyd med summen?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:39   #30
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nå skjønner jeg bedre hvorfor du er nr 4 på rankingen, 007.

Jeg synes ikke det virket som du prøvde å snike i den skjerf-tråden, Liljekonvall, du var bare ekstra interessert og gjorde uttrykk for det.
Det virket som om selger ikke helt skjønte de uskrevne "køreglene", dvs hun selger jo til hvem hun vil, så den saken er jo grei. Jeg hadde bare ikke gjort det sånn, derfor skrev jeg i tråden.

Ellers er jeg litt enig med Elisabet, det kan være litt uoversiktlig og merkelig i enkelte salgstråder. Er folk som skriver "abbonerer" i kø, for eksempel? Nå er jo kanskje ikke dette det viktigste med forumet, og stort sett virker det da som det går ganske smooth for seg.

Takk, du har skjønt spørsmålet mitt. Og ja, jeg skjønner heller ikke hvor 007 får det fra at jeg snek i denne tråden, jeg viste interesse og skrev ganske så tydelig at jeg stilte meg pent i kø etter de foran meg.

Og ja, kanskje denne tråden var dråpen, for jeg har stusset lenge over hvordan noen tror man er i kø fordi man spør om en størrelse eller lignende. Men siden jeg var usikker på hva som er mest riktig, lagde jeg en tråd, sånn at vi kanskje kunne bli litt enige om framgangsmåten og ha det noenlunde likt i salgstrådene framover.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:40   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

... men "står i kø" "køer!" eller som i silkeskjerftråden, ":kø!!!:" er vel alle greie tegn for at man står i kø?

Eller trengs det en kø-smiley, kanskje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:45   #32
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Takk, du har skjønt spørsmålet mitt. Og ja, jeg skjønner heller ikke hvor 007 får det fra at jeg snek i denne tråden, jeg viste interesse og skrev ganske så tydelig at jeg stilte meg pent i kø etter de foran meg.

Og ja, kanskje denne tråden var dråpen, for jeg har stusset lenge over hvordan noen tror man er i kø fordi man spør om en størrelse eller lignende. Men siden jeg var usikker på hva som er mest riktig, lagde jeg en tråd, sånn at vi kanskje kunne bli litt enige om framgangsmåten og ha det noenlunde likt i salgstrådene framover.

Ja, men enige har jo vi ikke blitt? Jeg mener fremdeles at folk som spør om størrelse osv står i kø, jeg oppfatter det iallefall slik og sjekker med dem om de skal ha, før jeg selger. (om det ikke er plent umulig å få tak i vedkommende da, det har jo skjedd). Tror ikke vi skal gjøre markedsplassen til et krangleområde, heller ta den som en bonus, det er vel det den er ment for.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 22-02-11 kl 13:57. Årsak: en, et
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:46   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Det hender jo ganske ofte at man er interressert gitt at et par kriterier er oppfylt. Altså står man i kø gitt at man får de svarene man vil ha på spørsmålet man har stilt. Hvis man da ikke står i kø hvis man stiller et oppklarende spørsmål, hvordan skal man da formulere seg slik at det ikke er noen tvil om at man er interressert og ikke bare jabber? (men stiller man et spørsmål og så forsvinner ut av tråden for resten av dagen tenker jeg at man kan ha det så godt).

Jeg synes forøvrig det er litt dumt å legge ut en salgstråd med beskjed om at bilder, info etc kommer "i kveld". Da kan man like godt legge ut alt når kvelden kommer, og unngår da uendelige køer av interressenter som kanskje ikke er så interressert likevel når de ser hva de har meldt seg til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:48   #34
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg synes, som Maverick, at det ble brukt spisse albuer i sjaltråden, men jeg trodde det var du som hadde sendt PM, ikke selger (som oppfordret interesserte om å gi beskjed via PM.) I den omtalte tråden synes jeg selger var utydelig og at du albuet deg frem mens du ropte "MEG! MEG!" Andre hadde sagt tydelig fra om at de var interessert og køet og derfor mener jeg du sniker om du kjøpte sjalet. Du burde takket pent for tilbudet, men henvist til dem forran deg i køen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:54   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Vi bruker da ha en ganske grei køkultur hvor det kommer mange slike spørsmål/køståinger hvor man ganske enkelt sier fra når man får avklart at man ikke skal ha når det ikke oppfyller kravene? Eller?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:55   #36
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ja, men enige har jo vi ikke blitt? Jeg mener fremdeles at folk som spør om størrelse osv står i kø, jeg oppfatter det iallefall slik og sjekker med dem om de skal ha, før jeg selger. (om det ikke er plent umulig å få tak i vedkommende da, det har jo skjedd). Tror ikke vi skal gjøre markedsplassen til et krangleområde, heller ta den som et bonus, det er vel det den er ment for.

Det var derfor jeg lurte på dette, fordi jeg har også gjort det slik i mine egne salgstråder. Men det er jammen litt av en jobb å finne ut hvem som er seriøst interessert og hvem som trodde de var det, for så å ikke høre noe mer fra dem. Det er mest pga egne salgstråd erfaringer at jeg startet denne tråden.

Og ja.....jeg hadde ment å legge denne inne på barneutstyrtråden, men så ble det ikke til at jeg gjorde det. Men uansett, jeg kommer til å lukkke den ganske snart, utenat jeg egentlig har blitt noe klokere.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:56   #37
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg synes vel i grunnen at det selgers ansvar å definere og sortere køen. :enkel: (Akkurat nevnte tråd er vel ikke det beste eksempelet ettersom det var en tråd med ganske lavt moment.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:57   #38
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes, som Maverick, at det ble brukt spisse albuer i sjaltråden, men jeg trodde det var du som hadde sendt PM, ikke selger (som oppfordret interesserte om å gi beskjed via PM.) I den omtalte tråden synes jeg selger var utydelig og at du albuet deg frem mens du ropte "MEG! MEG!" Andre hadde sagt tydelig fra om at de var interessert og køet og derfor mener jeg du sniker om du kjøpte sjalet. Du burde takket pent for tilbudet, men henvist til dem forran deg i køen.


Selv når selger sender deg PM og spør om du vil kjøpe fordi hun ikke har hørt mer fra de andre

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:02   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

Jeg er ikke aktiv på markedsplassen og det er lenge siden jeg har solgt noe. Men jeg hadde ikke tolket meldinger med spørsmål om ditt eller datt som annet enn småsnakk. Jeg er enkel og hadde foretrukket å selge til den første som sier i tråden (eller på pm) at de vil kjøpe det. Rett ut, og uten spørsmål og tenketid.
Det er sånn det funker om man har annonse på Finn, tenker jeg - og før det når man annonserte i avisa. Den første som dukker opp med penger i handa får tingen. Minst mulig jobb for meg som selger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 14:05   #40
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er de uskrevne reglene for "køing" i salgtrådene ?

En bruker legger ut en Boden-kjole - gjerne med bilde og pris, men glemmer størrelsen. Jeg er førstemann til å svare og skriver følgende:

Hvilken størrelse?!

Brukeren må jo være idiot hvis jeg ikke noteres som interessert. Og førstemann i køen. Mind you.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no