Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Grosvold og Ingrid Betancourt?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-08, 22:06   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg konkluderte visst uansett for tidlig. Nå har jeg revurdert og kommet til at jeg ihvertfall liker plasseringen av Grosvold. Jeg får sett Nytt på nytt - deretter har jeg god tid til hyggelig kveldsmat med ungene før de bysselaller, og jeg rekker innom webben en tur før det er et glass rødvin og Hunter.

Hensynsfullt av nrk å ta en pause i underholdningen så vi familiekvinner ikke går glipp av noe spes

Kommentaren om at Betancourt bare kunne grine er jeg enig i at så alt annet enn omsorgsfull ut. Og også at Betancourt fremsto som en meget verdig kvinne. Det er helt utrolig hvilken historie hun har gjennomlevet.

Men det skjedde en ting i løpet av det intervjuet, og det var at jeg fattet interesse for hva denne saken dreide seg om. Men jeg tror kanskje intervjuet hadde passet bedre i et helt annet programkonsept i og med at G og B hadde så forskjellige ønsker for intervjuets retning. Bokbadet eller noe sånt hadde nok vært en bedre arena.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 22:18   #22
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg har ikke helt sansen for Grosvold, og det ble ikke noe bedre etter å ha sett intervjuet med Betancourt forrige fredag.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 22:28   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg reagerte på intervjuet da jeg så det, men noe annet som jeg også reagerer på med Grosvold er at hun stiller spørsmål uten å riktig ta seg tid til å høre på svarene. Hun ser rett og slett uinteressert ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 11:35   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Opprinnelig lagt inn av Botero, her.

ååå jeg vil gjerner vite hva intervju dere snakker om???!!

jeg like ikke Betancurt! jeg er glad av hun er i live, med familie sin, men hun viste at hun skulle ikke har reiset til jungel for 6 år siden. Den boken er en privat brev fra dattere til mor, men hunnes mor bestamte for å gjore det ofentlig i tru at det skulle hjelpe sin dattera.



Jeg synes hun er en fantastisk kvinne, som kjemper mot FARC-geriljaen i Colombia. Pga henne har media fått fokus på all undertrykkingen, terroren og kidnappingen av befolkningen - noe som kan bidra til en fredelig løsning, forhåpentligvis.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 12:50   #25
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

-----------


Sist redigert av Botero : 24-11-08 kl 23:29.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 14:34   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Botero - jeg ble nysgjerrig nå.

Hun gikk ut i jungelen og utsatte seg bevisst for fare? Hvorfor i alle dager gjorde hun det? Jeg forstår det slik at du mener at hun har langt mer ansvar for å ha havnet i fangenskap enn det jevne FARC gissel ellers. Og jeg fikk også inntrykk i intervjuet av at hun selv mente hun hadde fremprovosert noe. Er det riktig?

Det som gjorde sterkt inntrykk på meg er de radiosendingene. At de sitter der år etter år hver dag og ringer inn til en radiostasjon og sender en melding til sine kjære uten at de vet om de lever eller er døde for flere år siden.

Det er ofte sånn med store nok grusomheter at jeg ikke greier å ta dem helt inn, men noen ganger er det en liten detalj som trenger inn og sier noe om hvor vondt og med hvor stor usikkerhet disse menneskene lever.

Jeg deler håpet ditt om at det kan få komme en løsning til slutt - for alle gislene.

  Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 14:55   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg syntes Grosvold presset unødvendig på, det var ufint. Jeg så det og reagerte på det. Samtidig tenker jeg at dette må på sett og vis Betanc... være forberedt på når hun stiller opp i intervjuer, så lenge intervjuene har bakgrunn i denne hendelsen. For all del, hun har rett til å sette grenser, og det skal alltid respekteres, men samtidig er det en vanskelig balansegang å ville gi litt, men forvente at alle skjønner når det er stopp.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 15:17   #28
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

------------


Sist redigert av Botero : 24-11-08 kl 23:29.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 15:21   #29
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

-------------


Sist redigert av Botero : 24-11-08 kl 23:28.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:19   #30
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

.................


Sist redigert av Botero : 24-11-08 kl 23:28.
Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:52   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Botero - takk for at du forteller!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no