Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 22:58   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er rystet (bt-oppslag)

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kjop...r-2722118.html

Hva ER greia her, da? Hvem er dette vesenet som gjør sånt? Er det meningen at man skal tjene penger på kiwi sin prisgaranti? Men dette mennesket fikk altså dobbelt pris tilbake for jordbærene, men sutrer altså til avisa om at hun ble satt på gata med alle kurvene og måtte vente til neste daged å få pengene sine?!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:02   #2
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

At noen tjener noen kr på kiwi sin prisgaranti må da være greit. Men latterlig å gå til avisa og klage fordi hun måtte ta med seg jordbæra. *koko*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:07   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

At noen tjener noen kr på kiwi sin prisgaranti må da være greit. Men latterlig å gå til avisa og klage fordi hun måtte ta med seg jordbæra. *koko*

Jeg trodde ikke man kunne gjøre det på den måten. Altså plukke ut tusen jordbærkurver, dra det med seg til kassen og forlange masse penger for det. Jeg trodde greia var at du kom hjem med et eple, som viser seg å være råttent, og så får du pengene tilbake. Det denne dama gjorde er jo helt hinsides, vel? Garantien er vel ment å virke som en ekstra kvalitetssikring for bedriften, og ikke en inntektskilde for de kyniske.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:09   #4
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg trodde ikke man kunne gjøre det på den måten. Altså plukke ut tusen jordbærkurver, dra det med seg til kassen og forlange masse penger for det. Jeg trodde greia var at du kom hjem med et eple, som viser seg å være råttent, og så får du pengene tilbake. Det denne dama gjorde er jo helt hinsides, vel? Garantien er vel ment å virke som en ekstra kvalitetssikring for bedriften, og ikke en inntektskilde for de kyniske.

Veit ikke hvordan det funker jeg. Men hun fikk jo pengene, så da er det vel lov, tenker jeg. Hadde det ikke vært lov, så hadde de vel ikke delt ut penger til dette mennesket.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:02   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:04   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

At hun gidder å spekulere i dette!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:05   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

At folk gidder! Hun kjøpte jo bærene kun for å tjene penger, noe som ikke akkurat er meningen med prisgarantien. Det er vel lov å gjøre slik hun gjør, selv om det kanskje ikke er helt etisk riktig? Men, å sutre over det i avisa synes jeg er barnslig,- hun fikk jo pengene sine.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:06   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Jeg er vel ikke direkte rystet, men damen ble nok ikke seende fullt så sympatisk og urettferdig behandlet ut som hun hadde tenkt seg da hun kontaktet avisen.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:08   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg er vel ikke direkte rystet, men damen ble nok ikke seende fullt så sympatisk og urettferdig behandlet ut som hun hadde tenkt seg da hun kontaktet avisen.

Det er jo snakk om ren egoisme.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:16   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Når Kiwi har en slik garanti må de jo faktisk finne seg i at folk benytter seg av det... Men å gå til avisen?????

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:40   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Det er jo snakk om ren egoisme.

Vel, hvis det kan bli kalt egoisme å spare penger, så ja. Men jeg synes vel heller det var et økonomisk nokså lurt stønt av dama som tross alt doblet pengene sine pga Kiwis egne garantier.

Jeg får litt dårlige vibber av denne tråden jeg. Er det virkelig slik at det er skamfult og teit å spare noen kroner på Kiwis prisgaranti??

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:44   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vel, hvis det kan bli kalt egoisme å spare penger, så ja. Men jeg synes vel heller det var et økonomisk nokså lurt stønt av dama som tross alt doblet pengene sine pga Kiwis egne garantier.

Spare penger? Jeg sparer penger ved å kjøpe jordbær på tilbud, men å kjøpe fjørten kasser halvgode bær for å benytte seg av en garanti, er ikke å spare penger i min bok.

Har man "spart penger" hvis man benytter seg av "finneren er vinneren"-prinsippet når man finner en hundrelapp i skolegården også? ( I stedet for levere den inn i ekspedisjonen for at noen kan spørre etter den der?) Ikke helt det samme, men jeg reagerer på at du kaller dette "sparing."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:45   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Spare penger? Jeg sparer penger ved å kjøpe jordbær på tilbud, men å kjøpe fjørten kasser halvgode bær for å benytte seg av en garanti, er ikke å spare penger i min bok.

Har man "spart penger" hvis man benytter seg av "finneren er vinneren"-prinsippet når man finner en hundrelapp i skolegården også? ( I stedet for levere den inn i ekspedisjonen for at noen kan spørre etter den der?) Ikke helt det samme, men jeg reagerer på at du kaller dette "sparing."

Nei, fordi "finneren er vinneren" er tyveri, mens det hun har gjort er å benytte seg av Kiwis prisgaranti. Hun har ikke stjålet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 00:47   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er det virkelig slik at det er skamfult og teit å spare noen kroner på Kiwis prisgaranti??

Næsj.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:06   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Hvordan funker dette egentlig, tar man med seg dårlige varer i kassen og betaler for dem og så sier man "hey, jeg synes dette er for dårlig" og får pengene igjen? Det høres ut som en litt rar lek.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:09   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

En ting å drive med slike rare ting, men å publisere det og fremstå som en tulling er en helt annen klasse. Avisen burde ikke ha trykket dette, de bør ikke bidra til at folk idioterklærer seg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:15   #17
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Denne saken har irritert meg også de siste dagene. Mest fordi tittelen på forsiden er:
"Elisabeth sendt på dør med
stygge jordbær for 1621 kr"

og jeg syntes det burde stått
"Elisabeth sendt på dør
uten bukse og sko"

Hun gjør jo ikke spesielt god figur her på noen måte tenker jeg, og kanskje burde avisen ha beskyttet henne fra seg selv.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:16   #18
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

og jeg syntes det burde stått
"Elisabeth sendt på dør
uten bukse og sko"

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 23:18   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

...


Sist redigert av rine : 17-06-12 kl 20:45. Årsak: slemt utsagn
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 07:35   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

*Tatt til meg skjennepreken*


Sist redigert av Madicken : 18-06-12 kl 06:59.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no