Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 13:28   #41
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Fra CAPS LOCK og bold, til «sitattegn» og kursiv? Det syns jeg var bekymringsverdig. Når noen drastisk forandrer måten de utrykker seg på så pleier det å være et symptom på noe større. Jeg tror kanskje det ble tatt litt hardt at vi sporet av den forrige tråden.

Og, hagler det moderatorer? Er det en slag spinn-off til It's Raining Men?

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:29   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er ikke moderator så har sikkert ikke noe med det, men er det ikke littebitt slemt å fjase bort et innlegg som er lagt på rette stedet, der det ikke vanligvis fjases så mye?

Jo, men egentlig er det bare å holde tråden i live til ORG har tid til å svare. Men det er vel ikke akkurat flisespikkeriet det fjases minst på?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:31   #43
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Nei det er kanskje ikke det
Jeg bare fikk litt vondt av ORG som tydeligvis virkelig lurte på noe.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:31   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er ikke moderator så har sikkert ikke noe med det, men er det ikke littebitt slemt å fjase bort et innlegg som er lagt på rette stedet, der det ikke vanligvis fjases så mye?

Ja litt. Men vi får se på det som at folk bare sitter og småprater mens HI kommer tilbake med svar på innlegget fra Skilpadda.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:32   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei det er kanskje ikke det
Jeg bare fikk litt vondt av ORG som tydeligvis virkelig lurte på noe.

Mhm. Men hva? ( :unnskyld og dask på lanken til meg selv: )

Så vidt jeg kan se var vel tråden i utgangspunktet mange spørsmål til Padda, som har blitt besvart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:35   #46
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Jeg trosser kuskrekken min og leier med meg Vigdis hit.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:40   #47
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Dessuten - i HI er det spesifisert at dette ikke er en debatt, ergo bør vi ikke diskutere innholdet i HI, da ville vi jo ende opp med å debattere.

Det hun sa.
Dessuten så ønsket han jo åpenbart at resten av oss skulle lese også, sannsynligvis i et forsøk på fy-på-lanken, hvis ikke så hadde han sendt Skilpadda et pm i stedet.
Og du trenger jo ikke akkurat ha vært her lenge for å vite at Ting Spores Av. Særlig når man vifter med pekefingre og såkalt (innbilt) ekspertise. Det er en enkel motreaksjon.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:42   #48
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

ORG, jeg tror faktisk ikke jeg har sagt så veldig mye konkret om hva som er mitt overordnede syn på korrekt og god språkbruk

Nå trodde jeg faktisk i to sekunder at Skilpadda startet innlegget sitt med OMG.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:44   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nå trodde jeg faktisk i to sekunder at Skilpadda startet innlegget sitt med OMG.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:46   #50
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Jeg lurer på om denne ohmigoden sitter og forventer tårer og trusler og sinne og sånt over innleggene sine. Prøver han liksom å provosere? Er dette innlegg som er godt etterprøvd på andre fora? Har noen sett han på "stedet som ikke nevnes ved navn"? Hvor kommer han fra? Har ikke han og kona sex? Hva? Jeg bare spør!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:55   #51
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg bare spør!

Svaret er som alltid 42.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 13:57   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Svaret er som alltid 42.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:51   #53
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Svaret er som alltid 42.

Jepp - men hva var egentlig spørsmålet igjen?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:57   #54
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

OMG jeg har ramlet heeeeeeeelt ut.

Heeeelt ut.

.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 14:59   #55
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Jeg ble fysisk og psykisk sliten av å lese innlegget, var det intensjonen?
Synd det er fredag, for jeg føler for en sykemelding.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:11   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er ikke moderator så har sikkert ikke noe med det, men er det ikke littebitt slemt å fjase bort et innlegg som er lagt på rette stedet, der det ikke vanligvis fjases så mye?

Du er snill og god.

ORG visste nok hva han bega seg ut på. Når han henvender seg til én spesifik medlem, men legger tråden ut for allmuen, og han har sett reaksjonene på de andre trådene han har lagt ut, så regner jeg ikke med han mister nattesøvn over dette.
Det er nesten så jeg begynner å like ham for hans standhaftighet. Og hans evne til å ta til seg gode råd om luft og avsnitt og slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 29-01-10 kl 15:15. Årsak: Oh Lord... Jeg skrev OMG. Igjen!
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:12   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Jeg har siste arbeidsøyeblikk her nå før jeg finner meg noe annet å drive med, og likevel sitter jeg her inne.
Det er ikke så rart sjefen vil bli kvitt meg egentlig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:13   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

...men h*n heter ikke OMG, Cherrydearest.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:13   #59
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Når kan vi spore av?

Jeg elsker aC!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:16   #60
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men h*n heter ikke OMG, Cherrydearest.


Jeg gjorde samme feilen i går også.

Beklager ORG, det er ikke med vilje.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no