Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-13, 02:48   #1
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Var på stranden i dag, å la merke til en gutt på 8år bade. Grunnen til jeg la merke til han, var at det ikke var en sjel sammen med han. Det var bitende kaldt i vannet, han var ikke spessielt godt til å svømme, å var alene.
Snakket med han da han kom opp fra vannet, og ja, han fikk lov. Moren hadde også smurt med nistepakke.
Sitter under hele oppholdet og følger med denne gutten, å etter 3 timer(!?) går gutten opp fra vannet, kaster seg på sykkelen å reiser hjem. På denne tiden har det ikke vært noen der for å se til han.
Må si dette mildt sagt sjokkerte meg.
Så over til overskriften. Når lar dere barna dra til stranden uten tilsyn av voksne?

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 21-05-13 kl 03:29.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 03:34   #2
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

For min del kommer det mye an på hvor voksent barnet er for alderen. Men kanskje rundt 12år? Vanskelig å si da jeg ennå ikke har så gamle barn selv. Dette er da selvfølgelig sammen med flere venner.
Når det kommer til bading helt alene. ALDRI. Dette er noe jeg er opplært til, å vil lære barna mine, at man alltid skal gjøre sammen med andre.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 05:29   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Jeg ha veldig respekt for vannet. Min sønn blir 8 nå, og det hadde vært helt uaktuelt å la han bade alene.
Men jeg vet ikke når han hadde fått lov. Kommer an på både svømmeferdigheter og modenhet ellers.
Aller helst syns jeg ingen burde være alene ved vannet. Verken liten eller stor.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 07:50   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

VED vannet syns jeg vel nokså trygt og greit for de fleste over en viss størrelse. Men å gå alene på stranda og bade syns jeg på ingen måte en åtteåring er stor nok til. De fleste sender vel heller ikke ungene mutters alene på stranda. Mine har pleid å få gå med kamerater fra ca. ungdomsskolealder, de har vært flinke til å svømme tidlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 07:56   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær

Aller helst syns jeg ingen burde være alene ved vannet. Verken liten eller stor.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

VED vannet syns jeg vel nokså trygt og greit for de fleste over en viss størrelse. .


Ja, jeg så det etterpå, at det var litt voldsomt å mene at ingen skulle være alene VED vannet.
Jeg mener ikke det, altså. Men å bade helt alene syns jeg er skummelt, selv om jeg sikkert slipper opp og kan la Poden gjøre det etter hvert.


Stesnuppa gikk i svømmehall med venner fra hun var 10. Jeg syns det var for tidlig også. Det har kanskje noe med eget forhold til vann å gjøre?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 07:56   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Jeg har ikke gjort det for mine barn, og mine barn har nok ikke villet dratt alene heller - men fikk være ved vannet alene selv da jeg var 8. Eller: Jeg var vel ikke alene, jeg var vel med søskenbarnet mitt som var like gammel.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:03   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Jeg ser liksom for meg at de kan få dra sånn ca ungdomsskolealder, sammen med venner eller noe.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:23   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Jeg har to på nesten 12, og jenta mi er moden for alderen, ansvarlig og rolig, og flink til å svømme. Likevel nektet jeg henne å dra på stranda med fire venninner i går uten voksne. Jeg har ingen betenkeligheter med å la henne og/eller broren dra i badeland uten voksne nå (de fikk lov for første gang i fjor på sensommeren, da de var nesten 11), men på stranda her er det ingen badevakter og nokså uoversiktlig, og jeg tør rett og slett ikke ta sjansen i tilfelle noe skjer. Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg alltid hadde latt henne dra hvis det var en voksen med; tror jeg måtte vurdert ut fra hvem den voksne var.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:26   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

De to store får dra på stranda for å leke alene. Skal det bades er jeg med. Jeg regner med de får lov å dra å bade alene om noen år, når eldste er rundt 14-15.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:43   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.873
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Urk, min eldste er jo snart i den alderen.
Vi har snakket noe om dette siden han jo går hjem fra skolen og kan dra rundtomkring før vi kommer hjem. Vi bor 5 minutter unna stranden så klart det er fristende å dra dit når det er så varmt.

Nå i år har jeg i alle fall sagt at han aldeles ikke får lov til å dra på stranden alene uten voksne.
Han har allerede spurt.
Og så har vi forklart litt rundt det å hoppe fra den høye badebryggen og om noe skulle skje for da skjer ting fort og man synker.. og at det er viktig at de som er sammen da holder sammen hele tiden og passer på hverandre.

Vi så jo hvordan det ble hoppet der i fjor, og de var mange som hoppet om gangen og mange i en klynge i vannet under bryggen og ...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:46   #11
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Aldri kliss alene uten venner, alene uten voksne kanskje neste år når hun begynner på ungdomsskolen. Hun fyller 12 år i høst, og kjenner meg ikke bekvem i år, tror jeg.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:51   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Når de har en viss modenhet, er veldig gode til å svømme, samt klarer å tenke klart/være til hjelp om en venn skulle få problemer. Det er også stor forskjell på basseng og det å bade i kaldt vann ute, så de skal være bra rutinerte da. Foreløpig er det helt uaktuelt for hun på 10, og tipper hun må nærme seg ungdomsskolen ja. Men nå var hun også litt sen med å bli svømmedyktig, og trenger vesentlig mer øvelse og finpuss av teknikk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 08:52   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.199
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Eldste fikk lov å reise med en kamerat til det ene badestedet i fjor. Da var han 13. I år får de nok lov til å reise til det andre vannet også.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 09:00   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Mine har ikke fått lov enda. Eldste er snart 13. Han er flink til å svømme, men jeg har litt problemer med å slippe han alene til sjøen med bare andre barn/ungdommer og mye plasking, stuping og støy. Han er flink til å svømme, men på det området er jeg veldig hønemor likevel, kjenner jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 09:16   #15
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Jeg skulle til å si at jeg aldri har gjort det, da jeg kom på at FrkLarsen og en et år eldre venninne syklet til badestranden i fjor sommer, uten følge av voksne. Hun var da nesten 11 år, og venninnen 12.
Så det er jo da svaret mitt, 11-12 år!

PS. Hun må være i følge med andre, aldri helt alene!

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 09:23   #16
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Denne problemstillingen hadde vi ifjor. Eldste (da 12 år) ville bade i vannet(stort vann) etter skoletid. vi var superstreng, aldri uten en voksen tilstede.

Iår tenker jeg at vi kommer til å la ham få lov å bade alene med kamerater. Han begynner på ungdomsskolen til høsten. Dette gjelder i vannet med oss hvor de er relativt kjent.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 09:34   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Magefølelsen min sier rundt 12-årsalderen, avhengig av en mengde ting (svømmeferdigheter, hvem han drar med, stedet de skal til, etc.). Helt alene: Aldri. Det syns jeg nesten ikke voksne burde gjøre en gang...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 09:59   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Jeg husker ikke når mine jenter fikk dra på stranda alene (altså, ikke alene, men med venner). Det kom bare naturlig. 8-åringen vår er ikke der, selv om hun kan svømme.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 11:46   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Helt alene: aldri. Sammen med venner, fra 12 år. Mine to eldste er aktive svømmere som tilbringer mange,mange timer i vann hver uke, det påvirker meg nok endel. Jeg vet godt at det ikke påvirker noe som helst om man får en smell i hodet og havner under vann, men jeg vet at de begge har veldig respekt for vannet. De har også jevnlig livredningskurs i klubben.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 11:51   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?

Aldri?
Jeg vet jammen ikke når jeg tør det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no