Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 18:07   #61
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

I morgen sender jeg med minispyd med fiskekaker og diverse grønnsaker. Samt kokte egg formet som bil/hjerte/stjerne. Litt ost, noen mandler og kanskje en yoghurt. Lillesøster er veldig glad i knekkebrød i matpakken. Da sender jeg med en sånn bitteliten boks med leverpostei eller noen skiver ost pakket i plastfolie. Eventuelt en tube smøreost som det er lite igjen i. I perioder sender vi med posjonsposer med havregrøt, og jeg vet også dem som sender med Rett i koppen. Minifras/havregryn/musli hender det også vi sender med. De får melk i barnehagen. Middagsrester, omelett eller bare et (kaldt) stekt egg er også populært.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:11   #62
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Pluggen har Goodbyn-matboks, Smurfen har Lap Top-lunsh sin. Storesøster foretrekker denne typen, og har noen sånne:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:14   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har tittet på laptop-saken, den ser jo fin ut, dog blir det fort litt dyrt, norske nettbutikker i alle fall. Vi får se hva behovet utvikler seg til, men jeg skal i alle fall forsøke meg på noe litt småkreativ matpakke i morgen også.

Også må jeg muligens snart få Knerten til å skjønne at han er gammel nok til å smøre på selv, så kan jeg sende med pålegg sånn da, i stedet for å smøre det på hjemme?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:16   #64
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Vi bruker vanlige matbokser. Favoritten min er en ensfarget versjon fra Jernia som både kan være høy og lav alt etter som hvilken vei man setter på lokket, og den sorte legoboksen på bildet. Vi har diverse små bokser vi legger i matboksene ved behov. Mange av de litt mer avanserte matboksene blir alt for store både for maten som skal oppi og for sekken - synes jeg.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:20   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Det er antakelig "små bokser vi kan legge i ved behov" jeg burde hatt. Sånn at ikke den neven med makaroni jeg kokte til ham hadde hatt hele matboksen å boldre seg på. De var nettopp kokt og avkjøt under rennende vann, så de var litt "sleipe" og ikke ehentlig noe særlig delikate der...

Men, det plaget åpenbart ikke gutten, så jeg skal ikke stresse med det, han hadde i alle fall spist opp alt "jeg var flink da" som han sa.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:21   #66
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Små bokser er geniale for at innholdet i matboksene skal takle litt risting og opp-ned-snuing før det spises.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:24   #67
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jupp, det tror jeg på. Nille og europris, eller ikea eller andre steder?

Likte matspydene dine også. Må åpenbart åpne øynene for sånne småting. De finnes vel.
(Lager du kjøttbollene, eller?)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:32   #68
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har bestilt Easy Lunchboxes.



Håper de er like genialt som de ser ut til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:39   #69
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg kan starte med denne oppskriften på grove vafler fra han trene-Yngvar på nrk.

3 dl havregryn
3 dl kesam (eller annen "sur melk")
3 dl skumma melk
3 egg
3 ss rapsolje
4 dl grovbakstmel
1 toppet ts natron
1 toppet ts bakepulver
1/2 ts salt

Svelle 30 minutter. Røren kan stå over natta. Faller veldig godt i smak hos ungene og er sunnere enn de fleste kjøpebrød.

Lagde disse nå i kveld. Nydelige! Takk for at du delte.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:16   #70
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har bestilt Easy Lunchboxes.



Håper de er like genialt som de ser ut til.

...og vips! så hadde jeg gjort det også. Bare boksene, ikke bagen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:32   #71
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg bestilte heller ikke bagen. Den bare fulgte med på bildet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:55   #72
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Kjøttbollene lages eller kjøpes. Er det pasta igjen fra dagen før sender jeg med det også. I tillegg har jeg kjøpt noen små bokser med integrert skje på ebay som de innimellom får ketchup i. Jeg smører matpakke med tanke på at jeg selv ville likt å spise den. Det skal ikke være det samme i hver dag, og det skal ikke bare være en type mat (fks brødskiver) i den, og det skal være fristende å se på. Det er ikke så mye som skal til - en fin/kul/søt serviett gjør foreksempel stor suksess. Søstrene Grene har små barer av tørket frukt. Jeg kjøpte et lass med slike i Danmark også, så de sendes med på turdager etc.

De fleste små boksene har jeg kjøpt på Traktøren. De er fra Rice. Da jeg begynte å lete etter slike bokser for fem år siden var det lite å få tak i. Nå finnes de "overalt" og jeg må snart innse at vi har mange nok nå.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:50   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

jeg har laget matmuffins i kveld, fra en gammel oppskrift jeg fant her inne (bare at sammalt hvete ble til havremel, og purre har vi ikke i hus, så det ble bare paprika og bokseskinke, og noen av dem uten paprika også faktisk)

Knerten har aldri BARE brødskive, han har alltid hatt frukt/grønnsaker "i underetasjen", og det spiser han, men han har pleid å ha ei brødskive også, med pålegg han har valgt selv, men ettersom året gikk ble mindre og mindre av denne spist, og nå etter ferien var det slett ikke noe bedre. så da er det litt greit å prøve andre løsninger.

Mannen og jeg likte i alle fall matmuffinsene, så gjenstår det å se om Knerten også vil like dem da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:05   #74
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg laget de grove vaflene i morges (hadde ikke rapsolje, så det ble solsikkeolje i stedet), og de ble populære. Knotten spiste halvannen plate til frokost og proklamerte at han ville spise frokost igjen med en gang han kom til barnehagen.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:16   #75
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Så bra Tåtti!

Jeg ble inspirert av Meis spyd (det var en setning jeg ikke sier hver dag ) da jeg ryddet i skuffer i går og fant sånne coctail-pinner til å putte opp i drinker. De er nå fyllt med ost og minitomat. Lillesøster ble i ekstase, storebror ikke særlig imponert. Han ville heller ha en gulrot. Avslappa type. Men de grove vaflene og pølsehornene likte han i hvertfall.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:47   #76
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Knerten likte matmuffins, men det ikke ikke fort (Han fikk en halv i morges mens jeg stekte pannekake, og halvparten av den ligger nok igjen her...)

Han fikk i alle fall med seg en matmuffins og en god del havremelspannekake, og noe agurkbiter. Jeg skal se meg om etter litt spyd og små bokser, så får vi se om det blir vei i vellinga.

(Noe sier meg jeg muligens skal gå en laaaang tilletur i dag, og sette igjen hunden hjemme. Dumt, for hunden hadde hatt godt av en lang tur, men jeg tenkte på kjøpesenteret, hvor jeg sikkert kunne finne små bokser... og dessuten (omtalt i annen tråd) helsestasjonen så jeg kunne veie Mikro. Men hunden gjør seg ikke på slike steder da. Og vi setter henne ikke igjen utenfor, særlig ikke siden hun antakelig holder på å få løpetid nå.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:36   #77
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Og der fikk jeg hentelapp på matboksene. Tok akkurat en uke fra bestilling, fra USA.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 18:55   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Matmuffins og havremelspannekake og agurk. Agurken spist.
Og kommentar fra avd.leder at han hadde bare spist ei halv skive til lunsj.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:00   #79
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg laget de grove vaflene i morges (hadde ikke rapsolje, så det ble solsikkeolje i stedet), og de ble populære. Knotten spiste halvannen plate til frokost og proklamerte at han ville spise frokost igjen med en gang han kom til barnehagen.

Ungene spiser disse vaflene nå, og de er storfornøyde alle mann.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:18   #80
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har kjøpt inn så jeg skal få testet vaflene. Hvor mange plater ca. blir det av den røra?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no