Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjører du i 70 i 70-sonen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Det er 70-sone. Kva gjer du?
Eg kjører i 80, eller over 18 15,65%
Eg prøver å kjøre i 70, men kjem gjerne opp i 80++ 50 43,48%
Eg prøver å kjøre i 70, men kjører fortare om ein bil nærmar seg bak 10 8,70%
Eg kjører i 70, men kjører av med jevne mellomrom og slepp folk forbi 8 6,96%
Eg kjører i 70, og bryr meg ikkje om dei bak 24 20,87%
Dustepoll 5 4,35%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 10:45   #41
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.958
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Glitterchick sa det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 12:36   #42
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Etter 30 mil på veien i går, med hestehenger bak, kan jeg skrive under på at de færreste holder fartsgrensa

Og jada, jegf har sjekket speedometeret mitt og jeg lå i 70 km/t

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:01   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

I 70, 80, 90 og 100 sone ligger jeg som regel alltid litt over.
På oversiktlige, fine strekninger i tørt og lyst vær innrømmer jeg glatt at jeg blir irritert når enkelte biler må ligge i 70 i 80 sona. (Eller i 60 i 70 sona.)

Det MEST irriterende dog er at det veldig ofte er de samme sjåførene som ligger i 60 i 70 sone som freser gjennom i samme fart i 50 sone og. (At de kjører i 60 i 50 sone.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:27   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det MEST irriterende dog er at det veldig ofte er de samme sjåførene som ligger i 60 i 70 sone som freser gjennom i samme fart i 50 sone og. (At de kjører i 60 i 50 sone.)

Ja, disse er det mange av?! Som kjører samme fart uansett fartsgrense?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:47   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Åjada. Minst.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:51   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Generelt lar jeg meg ikke stresse av folk som vil forbi, for å være ærlig kjører de i tilfelle såpass fort at de får ta ansvar for sin egen kjøring. Men jeg er nøye med å legge meg over i høyre felt på motorveien hvis jeg ikke foretar forbikjøring. Jeg er ikke politi, så jeg har ikke tenkt å hindre andre i å kjøre for fort i venstrefeltet. Det irriterer meg abnormt når noen ser ut til å moralisere med å ligge 78 i venstrefeltet helt uavhengig av trafikken i høyrefeltet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:07   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ja, disse er det mange av?! Som kjører samme fart uansett fartsgrense?

Det føles i allefall sånn.
Ofte tror jeg det er disse som kjører rett frem i to-felts rundkjøringer uten å se seg verken til høyre eller venstre og. (Som ligger til høyre før rundkjøringen, til venstre i rundkjøringen og til høyre ut igjen.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:14   #48
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Jeg kjører litt over 70, fordi speedometeret viser litt for lite. Prøver ikke kjøre så mye fortere da, men kjører nok sjelden noe saktere enn 70. Hva skal jeg svare tro?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:02   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Venstrefeltet ligger jeg ALDRI i. Det har jeg ikke nerver til, for der føler jeg folk presser og presser nesten uansett hvor mye over fartsgrensen jeg kjører.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:40   #50
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Ligger og vaker mellom 70 og 80. Avhengig av føre-, sikt- og veiforhold.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 16:43   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Jeg ligger som regel litt over i 70-80-90-100-soner.

Jeg kjører daglig på en vei med 60-sone størsteparten av veien, og det er irriterende mange som føler for å ligge i 40-50 på en slik oversiktelig rett fram vei på tørt føre. Veldig irriterende faktisk, når man vi fortest mulig hjem til skole og barnehage.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:46   #52
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Jeg kjører nok som regel i 80+ i 70-sonen, om trafikken flyter greit. :innrømmer:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:47   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Scarlett og jeg kjører nok ganske likt, trur eg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:56   #54
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Gps viser at jeg ligger i 70 når jeg ligger i 77-78. Så jeg kjører rundt 80 i 70 sonen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:21   #55
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg må tilstå at jeg av og til kjører noen km over i såpass høye hastigheter, men ikke mye. 72-73 km/t, kanskje. Jeg har ikke tenkt over at jeg opparbeider meg kø, men jeg gidder ikke kjøre til side og slippe forbi folk når jeg ligger i fartsgrensa, nei.

Men jeg er kilde til kø sånn cirka daglig på vei til jobb, da. Der kjører jeg i en 30-sone, og tror faktisk jeg er den eneste som overholder fartsgrensen på den strekningen. Jeg kjenner jeg blir litt amper når folk gir beng og glatt kjører i 50 km/t i en 30-sone.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 00:16   #56
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det føles i allefall sånn.
Ofte tror jeg det er disse som kjører rett frem i to-felts rundkjøringer uten å se seg verken til høyre eller venstre og. (Som ligger til høyre før rundkjøringen, til venstre i rundkjøringen og til høyre ut igjen.)

Ser generelt ut som mange mener at "har du høy fart gjelder ikke regelen om gjensidig vikeplikt i rundkjøringer, så om så noen er på vei inn i rundkjøringen må de bare stoppe for andre som har høyere fart inn i rundkjøringen til høyre for dem"...

*hold på å få en BMW 3-serie inn i sidedøra i dag, og det i høy hastighet - og ikke engang en antydning til han for å bremse selv om jeg var godt inne i rundkjøringa når han kjørte inn i den*

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 00:25   #57
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Ligger vel stort sett litt over grensene, men prøver å ikke irritere meg over de som kjører på grensen. Så sant de kjører på grensen da...er mange som legger seg 5-10 kmt under grensen, bare for å være sikker...

Jeg forventer ikke at de som kjører etter fartsgrensen skal slippe meg forbi. Det er ikke deres problem liksom. Jeg kjører forbi når det er mulig å gjøre det.

Det som derimot irriterer meg vanvittig, er de som ligger på grensen, men som øker hastigheten betraktelig når de oppdager at noen er på vei forbi. Det gjør meg forbanna. Snakk om å skape farlige situasjoner.

Jeg foretar meg sjelden noe for å slippe andre forbi, med mindre jeg av en eller annen grunn må ligge langt under grensen på stedet.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:06   #58
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Er det lite trafikk og godt føre så ligger jeg nok litt over (så lenge det ikke er super-svingete vei). Men jeg kjører sjelden forbi hvis noen andre ligger på grensa, eller under grensa *tør ikke*. 30 og 40 soner følger jeg alltid grensa, og som regel 50, men skal innrømme at det er en 50-sone på vei til jobben der jeg kjører i 60. Men det er med gangvei adskilt fra veien, og gangtunell under veien. Lager masse kø der om man kjører i 50. Lager jeg kø på svingete vei pleier jeg å kjøre inn på en bussholdeplass eller noe.

På motorveien kjører jeg nesten alltid litt for fort, men ikke kjempefort. Jeg bruker venstrefeltet, men mest til forbikjøring.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 09:49   #59
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Ligger stort sett 5 km over grensa.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 12:51   #60
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Eg kjører i 70, og kjem av og til opp i 80. Tar meg inn att, og ligg oftast i 74-73. Av og til blir det kø, og når nokon vert agressive, slepp eg forbi.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no