Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo og kaloriinntak

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-09, 10:02   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lavkarbo og kaloriinntak

Jeg vet at dette med kaloriinntak ikke er så vesentlig når man går på lavkarbo. Jeg er likevel nysgjerrig på om noen av dere lavkaroere vet sånn ca. hvor mange kalorier dere inntar daglig?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:04   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Det spørs hvilken filosofi man følger, men siden man ikke orker så mye mat på lavkarbo så blir det ofte ikke så mye som man skulle tro. Men mange ligger nok på 2-3000 kcal om de spiser høyfett-mat. Jeg la inn alt jeg spiste i vektklubb-dagboka da jeg gikk på Skaldeman-dietten. Levde på mellom 3500 og 4000 kcal daglig uten å trene og raste ned 10 kg på 8 uker. Har forresten aldri følt meg så bra heller, følte det som om jeg hadde fått en ny kropp. Huden ble penere, jeg sov bedre og ble kvitt muskelsmerter og PMS. Men jeg klarer ikke å leve slik over tid, det blir for fett for meg. Jeg er en frukt- og grønnsaksperson egentlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:06   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Takk for svar, Iset.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:11   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Jeg har det dessverre ikke som Iset. Jeg må ned i kalorier på lavkarbo også om jeg skal gå ned. Men mange går ned om de spiser masse også.

Jeg lå typisk på 1200-1500 når jeg gikk ned. Nå ligger jeg på rundt 1800 per dag og da er vekten stabil, men nå går jeg ikke i ketose mer.

Den største forskjellen er at 1200-1500 i ketose er nok til at man er mett og fornøyd, mens 1800 utenfor ketose er halvveis inn i sultedøden.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:16   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Interessant, smilefjes.

Hva spiser du eksempelvis i løpet av en dag?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:19   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Nå spiser jeg ikke ketogen kost mer, men jeg går ut fra at det er keto-kosten min du lurer på?

Typisk dag er slik:
Forkost: Kakao av 1 dl kremfløte, sukrin, kakao og vann.
Lunsj: 200 gram biff og masse grønnsaker
Middag: 2 laksefileter med masse brokkoli og blomkål og litt remoulade
Kvelds: 2 egg og en stor tomat.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:25   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Ja, det var den jeg lurte på. For sånne som meg som er avhengig av skikkelig frokost høres det ut som en umulighet å klare seg til lunsj på en kopp kakao, selv om den er laget på kremfløte.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:27   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Jeg lover - den kakaoen gjør deg stappmett i mange timer. Den funker.

Det er helt ok å bytte den med noe annet. Fire egg og en hel pakke bacon er helt ok i dette opplegget her. Men da orker du neppe så stor lunsj - det er i lunsjen jeg vil ha mye mat.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:31   #9
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Men hva gjør det med kroppen å bare drikke en kopp kakao til frokost? Er det noe godt grunnlag for en dag med hodetrening?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:37   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Funker fint for meg. Det er nok fett til at jeg ikke fryser, og hele vinteren er frysing et stort problem for meg. Det er jo rundt 400 kalorier, så det er ikke noen liten frokost. Nå som jeg ikke går i ketose spiser jeg to rugsprø med filadelfia og sukkerfritt syltetøy til frokost. Det høres mer mat ut, men det er mye mindre kalorier.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:42   #11
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Jeg kan heller ikke ligge høyt i kalorier på lavkarbo, da går det oppover! Jeg ligger på 1500-1900 kcal pr dag og prøver å holde karber under 20g. Er i ketose om jeg overskrider også, men da går det sakte nedover. Jeg har holdt på i 9 uker og har gått ned 7,5 kg. Skulle gjerne sett at det gikk fortere, men jeg har innsett at det er bedre at jeg trives med kostholdet og livsstilen og at det uansett går nedover, enn at jeg kjemper meg gjennom en hurtigkur og legger på meg igjen alt pluss litt til etterpå. Been there, done that.

Jeg spiser typisk:
Frokost: 2 speilegg/omelett/kokt egg sammen med 4 skiver stekt salami eller bacon
Lunsj: Kyllingfilet/ketolysepølse med brokkoli i rømmesaus, eller kyllingsalat el.l.
Middag: Kjøtt/kylling/svin/laks med f.eks. blomkålris, saus, løk og paprika
Kvelds: Rester el. pålegg eller noe annet godt.

Jeg har funnet bokser fra ICA med tunfisk (som jeg i utgangspunktet ikke liker) på Rimi. De har smaker som Satay, Curry og Sweet and sour. De er passe store for frokost, lunsj el. kvelds og smaker faktisk godt! Inneholder 1-2 karb pr 100g. Og ketolysepølsene kjøpes på Meny (de må bestille fra slakter i Meny Arendal) og de er det bare 0,2 karb pr 100 g og de er kjempegode! De har reddet mang en middag her! Og Coop har en serie pølser (Løk, Bratwurst,Ost/bacon, hvitløk, argentinsk lammepølse) som har karbinnhold fra 2,7-3,8. De er skikkelig digg, mannen også liker dem godt (dessverre).

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 10:56   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Takk for info, Maimor!

Jeg er i grunnen interessert i å finne fram til et kosthold jeg kan leve med i lengden (etter at jeg har tatt av minst fem kilo). Jeg har erfaring med Grete Roede og Fedon. Det funker for vektnedgang å telle kalorier og spise ofte. Samtidig vil jeg gjerne ha tilbake det stabile blodsukkeret og den finere huden som jeg hadde da jeg gikk på lavere-karbo. Greia for meg blir da kanskje å følge GR, men å kutte betraktelig ned på karbene.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 11:01   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Høres ut som noe Lindberg-ish er din greie. Grede Roede med mindre karber er jo tilnærmet Lindberg det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 11:02   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Høres ut for meg som om du ihvertfall ikke skal i ketose. Det er ikke greia når du skal ned såpass lite.

Hva med Fedonmat? Det er sunn mat, fokus på at det skal være bra for kroppen, ikke bare vektnedgang, det er passe med kalorier og det er fokus på at du ikke skal sulte.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 11:04   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.871
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Jeg VIL minst 10 kg til ned i vekt, men jeg fikser ikke ketolyse akkurat nå. Jeg er så lei av å ikke kunne spise brød...... Jeg er lei feit mat og orker nesten ikke tanken på egg i noen form.... Forøvrig kan jeg snart feire ett år med så og si stabil vekt så jeg får vel ta med meg det.

Jeg sliter skikkelig med å finne et "normalt" kosthold som funker for meg. Ketolyseopplegget funket strålende for meg, men jeg har blitt enda mer matlei enn jeg var fra før.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 11:10   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Ja, altså Fedon Lindberg ... Det var det jeg prøvde i fjor. Gikk på det et halvt års tid og fikk veldig fin hud og merket mer stabilt blodsukker, men jeg gikk ikke ned i vekt. Jeg fulgte menyforslagene i boka, men telte ikke kalorier. Jeg har på følelsen av at kaloriinntaket ble litt for høyt. Jeg er heller ikke sikker på at jeg klarer å leve helt etter hans anbefalinger i forhold til karber i lengden, men jeg har ganske sikkert godt av å bevisst kutte ned på særlig brød og pasta i forhold til det jeg spiser nå.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 11:51   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

LilleT - det trenger ikke være så vanskelig. Ta halvparten av det du normalt ville gjort av potet, ris eller pasta og øk med det doble av rent kjøtt.

Tenk at brød er tilbehør og pålegget maten - ikke omvendt.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 12:06   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

LilleT - det trenger ikke være så vanskelig. Ta halvparten av det du normalt ville gjort av potet, ris eller pasta og øk med det doble av rent kjøtt.

Tenk at brød er tilbehør og pålegget maten - ikke omvendt.

Det høres ikke så vanskelig ut når du framstiller det på den måten. Problemet mitt da jeg holdt på med det var nok at jeg ble opphengt i å holde meg innenfor rammen av lovlige karber. Det klarte jeg med nød og neppe. Jeg tror kanskje greia for meg blir å tenke enkle grep for å kutte ned på karbene uten å bli helt opphengt i å holde meg innenfor det som er lovlig.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 12:23   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Denne gangen skal du ikke i ketose. Ketose er for ekstremister og halvgærninger - sånne som meg.

Lavkarbo er sunn god mat for normale, sunne mennesker. Der teller du ikke og du er ikke redd for alt som kan ødelegge ketosen - planen er at du skal spise og være behagelig mett og ha det fint.

  Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 13:01   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Denne gangen skal du ikke i ketose. Ketose er for ekstremister og halvgærninger - sånne som meg.

Lavkarbo er sunn god mat for normale, sunne mennesker. Der teller du ikke og du er ikke redd for alt som kan ødelegge ketosen - planen er at du skal spise og være behagelig mett og ha det fint.

Ok, når du sier det så.

Jeg er i gang!

Takk for inspirasjonen!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no