Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilstatus?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 10:07   #61
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, to barn, jobber 60 %, studerer 50 %, har en manne som lager så og si all mat, og tar seg av unger hver morgen. Vi bor på 75 m2 og ha ett mål hage. Vi vasker så lite som mulig, og steller fint lite ute. Men er opptatt av at kjøkken og bad ser ok ut, noe det forøvrig IKKE gjør akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:07   #62
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 1 barn, over 100% stilling, 70 kvm, vasker lite.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:28   #63
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

To voksne og tre barn. 80% og 150 m2. Vasker ungene mer enn huset.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:29   #64
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

To voksne og tre barn. 80% og 150 m2. Vasker ungene mer enn huset.

haha godt sagt. Ja, vi vasker også menneskene i huset mer enn huset

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:33   #65
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, tre barn, begge vanligvis i full jobb (men jeg har permisjon i to måneder til), hus på over 200 kvm. Støvsuger et par ganger i uka (oftere på kjøkkenet). Vasker stue, kjøkken og bad en gang i uka og soverom kanskje en gang i måneden i gjennomsnitt. På kjøkkenet flekkvaskes det daglig, samt at benkeplater/bord vaskes minst en gang daglig. Drømmen er vaskehjelp ukentlig eller hver fjortende dag, men økonomien tillater foreløpig ikke en slik luksus.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 10:37   #66
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Alene med et barn og 2 katter, 150 % jobb-minst, og deltidsstudier, men sistnevnte ser jeg meg nå nødt til å utsette ei stund. 148 kvm boareal.
Vasker altfor mye, skulle ønske jeg kunne tolerere litt mer rot og støv enn det jeg gjør *sliten*

__________________
Gutt 95

Sist redigert av Arktis : 06-08-10 kl 20:40.
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 11:25   #67
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 3 barn, 1 kanin og 2 marsvin, 100% jobb (mann) og 75% jobb (jeg), hus på 170kvm og vasker hus veldig lite. Ikke har vi vaskehjelp heller. Klær og unger blir vasket ofte.

Eneste som blir gjort fast er at det støvsuges over et par ganger i uka og dyrene får rent bur 1 gang i uka og badet blir vasket 1 gang i uka. Vi har en luftrenser i hver etasje og det blir veldig lite støv som legger seg rundtomkring bortsett fra det som havner på gulvet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 11:38   #68
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Alene med to barn, hund, jobber godt over 100 %, 80ish kvadrat, vasker ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 15:07   #69
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 2 barn, hus på ca 120 kvm, husmor nesten på fulltid og vasker ikke på langt nær så mye som jeg burde..

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 15:27   #70
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

gift, 100 kvadrat bolig, 60% stilling og (iallefall i noen uker til) bare et barn, vasker ekstremt lite. Jeg burde gi de fleste god samvittighet med sin vaskefrekvens. Jeg er en uhelbredelig sengetøysjuske, den enste gangen jeg har rene gardiner er når de er nye, piller ut smuler av bestikkskuffen med fingrene en gang imellom, vasker ovnen når det velter sort røyk ut av den når jeg skrur på, og kan ha den samme flekken på en kjøkkenfront i uker.

Men jeg tørrmopper gulvet hver dag, og vasker badet en gan i uka, da, så jeg opplever huset mitt som akkurat passe rent, og alle andre som nevrotiske støvgalninger

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 15:28   #71
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, snart 3 barn, 100 % stilling, 140 m2, vasker sånn passe. Det er sikkert skikkelig nyttig for deg å høre at mannen min gjør mye.

Jeg gjør bittelitt med jevne mellomrom, vasker et gulv her, rydder et rom der, tar et vindu i all hast eller tørker over badet mens jeg allikevel er der. Det er mye greiere å gjøre 3 x 10 minutters innsats hver dag enn å måtte ta en helsikes sjau hvert år.

Du kan jo sette opp en rulleringsplan over alle rom i huset og sørge for at feks bad og do blir vasket hver uke, soveroimmene hver 14. dag, at kjøkkenet har rene benker og rent gulv hver dag, og at du bruker 5 minutter på de-clutter-stuen hver dag. Da er mye gjort.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 16:19   #72
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Vi har for øvrig også fugl som støver, så nå har vi blitt flinkere til å støvsuge. Nyvasket hus har vi også, etter at svigermor var på besøk.
Jeg har jo desverre ikke lov til å løfte på hverken støvsuger eller vaskebøtter på et par uker til, så her må neste vask pent vente til mannen gjør det, eller jeg får lov igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 17:00   #73
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 4 barn + 2 puser, hjemmeværende, hus på nesten 300 m2, vasker altfor lite. Har hatt vaskehjelp i perioder, det er vidunderlig. Når vi begge jobber, ungene er borte på dagtid (skole,sfo,barnehage) og vi har vaskehjelp, da har vi et anstendig rent og representativt hjem. Jeg + barna hjemme blir bare rot og søl. Kjempekos, men lite vasking.
Drømmemannen jobber mye, men støvsuger teppet av og til (teppet under salongbordet, ca 3x1.5 meter).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 17:09   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 2 barn, rekkehus på 160 kvm, 100 %-stilling. Mannen bidrar jo mye, men på den annen side; hadde han ikke bodd her hadde det ikke vært fullt så mye å vaske og rydde.
Jeg liker å vaske, derfor gjør jeg det mye. Hadde jeg ikke likt det hadde jeg definitivt vasket mindre (men jeg hadde aldri tillatt meg å ha det direkte uhygienisk rundt meg selvsagt). Jeg skjønner at ikke alle liker å vaske, det er jo litt sært å like det, har jeg skjønt, hehe. Akkurat bestikkskuffer og sånt er jo lite pes, det er bare å ta nærmeste klut og tørke bort litt smuler og støv og sånt med jevne mellomrom, enkelt når det meste er i oppvaskmaskinen og skal legges tilbake.

Jeg haaaater å rydde da, jeg får neller av å ta ut av oppvaskmaskinen og rot får meg til å bare gi blaffen i hele vaskingen. Mannen rydder for det meste, slik at jeg kan vaske etterpå. Klesvask elsker jeg, pga. alle luktene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 19:44   #75
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, to barn, 100 % og 130 m2. Vasker ganske sjelden og har ikke vaskehjelp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 19:57   #76
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

noen som gidder å kjøre en regresjonsanalyse på svarene her, og se om det faktisk er en sammenheng mellom vaskeinnsats, stillingsprosent og sivilstatus?

bill.mrk. "samboer, 3 barn, 100kvm, ingen har blitt syke grunnet manglende renhold ennå"

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 20:30   #77
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift, 3 barn, bikkje, 82% stilling (6,5t kveld/ettermiddag) 300 kvm og vasker pinlig lite :skrape:

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 23:16   #78
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

noen som gidder å kjøre en regresjonsanalyse på svarene her, og se om det faktisk er en sammenheng mellom vaskeinnsats, stillingsprosent og sivilstatus?

Jeg tenkte på det, men så sølte jeg ripsgele på kjøkkengulvet og måtte faktisk vaske.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 23:21   #79
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Gift.
Vasker huset sammen med mannen og barna hver torsdag kveld, noen ganger lettvint og andre ganger grundig, bolig 250 kvm, 100% stilling og pendler begge to.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 00:39   #80
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Sammenheng mellom vaskeinnsats og stillingsprosent, boligstørrelse eller sivilsta

Samboer/ gressenke, 4 barn, begge jobber 100%, lever på 106 m2(tror jeg), må vaske en del siden vi har så mange grisunger, vil ikke ha andre inn til å ta opp skiten etter meg. Jeg hadde uansett sikkert ikke klart å la være og vaske og pynte litt før vaskeren kom.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no