Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krig i Europa i 2022?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-22, 06:45   #81
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Er det bare et spill for galleriet? At Russland sier de vil trappe ned konflikten og tror på en diplomatisk løsning?
https://forsvaretsforum.no/russland-...rapping/246451
Jeg skjønner ikke hva Russland egentlig har å vinne på en invasjon? Sanksjonene som vil måtte komme må jo svi? Altså, hva skal de feks med kontroll over en gassledning til Tyskland hvis da Tyskland nekter å kjøpe gassen..?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 09:22   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

La oss kaste inn Georgia også, med det samme. Og Kina og Taiwan!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 09:26   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Er det bare et spill for galleriet? At Russland sier de vil trappe ned konflikten og tror på en diplomatisk løsning?
https://forsvaretsforum.no/russland-...rapping/246451
Jeg skjønner ikke hva Russland egentlig har å vinne på en invasjon? Sanksjonene som vil måtte komme må jo svi? Altså, hva skal de feks med kontroll over en gassledning til Tyskland hvis da Tyskland nekter å kjøpe gassen..?

Jeg kan ikke se at det er et alternativ for Tyskland å ikke kjøpe gassen. De har riktignok bygget mye kullkraftverk de siste tiårene (utrolig nok, men deler av motivasjonen har vært å være uavhengig av russisk gass. Et annet motiv er handelsbalanse og arbeidsplasser i kullindustrien), men er fortsatt veldig avhengig av gass. Og Norge produserer alt det remmer og tøy kan holde, men det er ikke nok. Jeg vet ikke helt hvor LNG-en fra Qatar havner, men mulig den går til markeder med enda høyrere priser?

Jeg ramlet over en gassmarkedsanalyse jeg gjorde for ti år siden, her om dagen, og det er vittig hvor både feil og rett vi hadde om gassmarkedet. Vi forutså skepsisen til russisk gass, men trodde det kom til å medføre at man gjorde seg mer gassuavhengig, men det har ikke skjedd. Og voila, Russland klarer å skape akkurat det energikaoset de ønsker seg. Det er lite som skaper politisk ustabilitet som høye energipriser (det ser vi jo her hjemme også).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 09:33   #84
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Ser på pressekonferansen om Ukraina-konflikten, spent på hva de sier.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 09:37   #85
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Jeg vil anbefale denne episoden fra min yndlingspodkast Talking Politics (som snart skal legges ned ): https://www.talkingpoliticspodcast.c...tins-next-move

De diskuterer hva som kan være motivene til Putin, og at den styrkeoppbygginga han har gjennomført kan få sin egen logikk. Hvis han trekker seg tilbake nå, uten å invadere, kan det se ut som et tap av ansikt. De mener også at Putin kan tenke at Vesten bløffer når de sier at en invasjon vil få store følger. USA må ha slagkraft igjen i Asia/Stillehavet og kan ikke tillate seg å sende store styrker til Europa, EU er splittet, og Tyskland er avhengig av både gass og olje fra Russland...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 09:42   #86
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Dere har sikkert rett. Tyskland kan nok ikke la være å kjøpe gass fra Russland.
Æsj, jeg liker det ikke. Syns den politiske situasjonen er urolig mange steder nå altså. Pandemien har virkelig bikket ting over i feil retning føler jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 09:53   #87
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

La oss kaste inn Georgia også, med det samme. Og Kina og Taiwan!

Ja!

(Sorry entusiasmen. )

Tyskland er avhengig av russisk gass og har vel ikke tidenes beste forhandlingskort på hånden. Og av kineserne pga veinettet, om jeg husker riktig. Russerne har også erklært at de gir beng i sanksjoner for de har så mange allerede og klarer seg helt fint selv, thank you very much. Deterrence er muligens et oppbrukt virkemiddel?

Fra et russisk perspektiv da, så har jo NATO-grensa flytta seg rimelig kraftig inntil moderlandet de siste årene, og selv om vi ser på NATO som good guys gjør jo ikke Russland det. Det er problemet med allianser og maktbalanse og sikkerhetsdilemma (jeg blir nok aldri noen god realist), når en stor aktør føler seg trua vil den true tilbake. Og når USA plutselig fikk en president som driver med utenrikspolitikk, så tilspisser det jo litt. Ikke minst siden Kina sender lange blikk mot Taiwan som er amerikansk alliert.

Det er litt kampen om Eurasia, det her.

Norge beholder våre OSSE-inspektører i Ukraina og det er jeg glad for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 10:08   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Det er jo fascinerende hvor lett det er å destabilisere et land når du holder energikortet. Til og med her hjemme, i landet som flyter av olje og honning, så går politikere og velgere helt AV SKAFTET av 3 måneders høye energipriser, etter 30 år med lave priser. Folk tyr til et populistisk og totalitært parti, og til og med i mitt liberale parti, så foreslås vanvittige tiltak som makspriser og stenging av kabler. ETT knips fra Russland, tok det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-22, 12:07   #89
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Energi har virkelig store ringvirkninger og evnen til å vippe et land. det er skremmende. Et lite knips fr Russland og verden sjelver av... strømpriser.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:12   #90
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Ok. Jeg skal aldri mer starte tråder på FB.



Blir det Sudetenland 1938-løsninga tror dere? Peace in our time?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:33   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Veldig tydelig at alle er på tuppa, i hvert fall. En på rekruttskolen til eldste hadde sendt en spøkefull snap om russians at the gate, og utløst halloi på madla, i finnmark, i Stockholm og i NATO, før misforsåelsen ble oppklart.

Og gutten havnet i trøbbel, åpenbart.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:37   #92
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Veldig tydelig at alle er på tuppa, i hvert fall. En på rekruttskolen til eldste hadde sendt en spøkefull snap om russians at the gate, og utløst halloi på madla, i finnmark, i Stockholm og i NATO, før misforsåelsen ble oppklart.

Og gutten havnet i trøbbel, åpenbart.

Herregud. Stakkars idiot.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 21:43   #93
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Noe sånt, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 22:02   #94
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Sier litt om kildekritikken til NATO da.

Jeg tror ikke det blir «peace at our time» (selv om jeg refererte til det i en oppgave jeg leverte i dag, faktisk! ), appeasement er no-go-zone (på godt og vondt), men jeg tror heller ikke Putin er Hitler, at Russland har imperialistiske interesser utenom å dytte NATO vekk fra grensen (selv om Putin drømmer om gode gamle Mor Russland), og jeg tror ikke det blir verdenskrig. Inter-statlige kriger er so last century. Derimot tror jeg det blir ganske dritt i Ukraina, og gudene vet hva amerikanerne holder på med egentlig, annet enn å fremstå offensive og triggerhappy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 22:09   #95
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Eller kanskje jeg er blåøyd og naiv. Ser bare for meg sanksjoner herfra til evigheten og fordømming av russisk inngripen i Ukraina og that’s it.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 22:22   #96
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Jeg håper at du har rett Maverick. Og kanskje er en regional storkrig mellom stormakter last century. Jeg får bare litt vondt i magen av at ingen trodde Hitler var Hitler heller i 1938. Man trodde at første verdenskrig var the great war, ikke den første. På den andre siden - historien gjentar ikke nødvendigvis seg selv på gjenkjennelige måter. Og man har jo prøvd appeasement som du sier. Uten at alternativet nødvendigvis er så mye bedre.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-22, 22:31   #97
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Det er jo et par likheter mellom hvordan Hitler annekterte Tsjekkoslovakia og nå. Men flere forskjeller enn likheter, synes jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 00:09   #98
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Men bit for bit-strategien er nokså lik. Putin har bare litt bedre tid. Jeg tror Nato burde anerkjent Russlands behov for forsikring om at Ukraina aldri skal bli medlem av Nato. Nå er det for sent å snu, Putin har allerede vunnet første brett.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 08:34   #99
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

De fredsbevarende russiske styrkene er hvertfall skumle! Herlighet.
Ukraina har da ikke noe mulighet til å svare militært og NATO bidrar vel bare med diplomati?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-22, 09:07   #100
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Amerikanerne har jo lang erfaring med fredsbevarende styrker. Pleier å gå fin-fint.

Om ikke annet er det jo greit at det ikke er Guri Melby som er utenriksminister! :hørerpåpolitiskkvarter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no