Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 19:04   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Vesla skal i to bursdager i helga. Den ene er en gutt som bilr 4 og jenta blir 6. Jeg aner virkelig ikke hva man kjøper. Gutten er noe enklere føler jeg, han er jo bare noen måneder yngre enn vesla, men like vel aner jeg ikke hva gutter liker. Jenta på 6 har jeg rett og slett ikke peiling på. Hva er greia for 6-åringer da?

Jeg endte med å kjøpe en gave til gutten i dag etter anbefaling fra den ansatte på leketøysbutikken, men nå er jeg usikker på om den faller i smak eller om den er for litt yngre barn. Det sto alder 3+. Det var en batteridrevet båt fra Eliasfilmene, husker ikke helt hvem av båtene det var. Jenta her ville helt sikkert blitt glad for den, er det en dustegave? Har mye å lære enda om barn, kjenner jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:01   #2
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Her går det mye i lego til gutta.
Til jenter så har jeg kjøpt hamasperler,tegnesaker,eller lego freiends.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:46   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Takk for tips, carmenzita.

Ingen flere som har tips altså?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:50   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Lego er noe som faller i smak hos mine gutter.

Når lillebror ble 4 for snart et år siden så hadde han sikkert blitt glad for elias, men han hadde nok blitt enda mer glad for biler fra cars, eller noe brannmann sam stasj. Jeg jobber jo i barnehage, og det er ikke så mange som er opptatt av elias.

Jenter på 6 liker vel sånn smådillete ting, i tillegg så er jentene på min avdeling veldig glad i å spille UNO, så det kan jo være et alternativ.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:16   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Elias båt tror jeg nok faller i smak hos gutten. Min har to og bruker de i badekaret. De er batteridrevet. Høres ut som du har kjøpt en sånn type vi har.

Til jente på 6 ville jeg kjøpt lego friends, hamas perler og brett eller noe hobbyting som tegnesaker, malesaker el eller Barbie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:24   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Jeg har jente på 6 år. Typiske gaver vi gir i venninnebursdager; zhuzhu pets, barbie-lignende dukker, tegnesaker, hårdill, eller du kan gå for noe mer "brukanes" som ei lita veske og pengepung.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:30   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Littlest Petshop er populært her. Blir mye lekt med også. Samme med Playmo. Og ja, Hamas-perler.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:30   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Sånn båt funker i hvertfall, så hvis du har kjøpt det trenger du ikke bytte den. Gutter og jenter på fire er ikke så ulike, de er litt mer ulike når de har begynt på skolen. Bøker fungerer til begge kjønn, det samme gjør tegnesaker og formingsmateriell. Lego er en vinner til små gutter opp til ca 10 år.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:32   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

4-åringen: Lego, sånne "bugs" på batteri, fargebok og stifter, dvd, metalldetector , biler, uteleker.

6-åringen: perler, hårpynt, neglelakk (billig på cubus feks),belte, smykke, kul strømpebukse, bøker/lydbok, hobby-saker.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:41   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Se her ja, nå begynte det å komme litt tips. Supert dere.

Da heller jeg mot å beholde båten, så får han den. Den var satt ned til 69,- fra 199,- så det er vel en grei pris på leke det til barnehagebursdag. Nå er jeg litt klokere hva ei jente på 6 kan tenke seg også. Jenta mi blir jo glad for alt hun får, men antar ikke alle barn er slik.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:46   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Jeg bruker å stikke på accessorize når det er jentebursdag, og så kjøper jeg en dings som glitrer. Det bruker å gjøre susen. Litt større jenter tenker jeg får ting jeg skjønenr meg på, nemlig formingsutstyr eller ekseperimentsett, dvs ting som gutter også kan ha minus sånne typiske gutteseriedingser. De bruker å synes det er ok gaver de som inviterer gutter i bursdag i hvertfall. Jenter som kommer i guttebursdager kjøper av en eller annen grunn ofte klær.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 09:56   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Har selv gutt på 4 og jente på 6, 4-åringen har lego-dilla og akkurat nå er det Lego Chima som er kulest, ellers hadde en Eliasbåt også vært topp her, 6-åringen liker Lego Friends, puslespill, skrivesaker, penalhus og slikt (skolejente til høsten), perler og hobbyting, Barbie og Polly Pocket.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 10:30   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Lego Friends er den klart mest populære gaven hos seksåringen min (jente) og hennes venninner. Det har danket ut absolutt alle andre trender de siste par årene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 10:34   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Lego friends, ja, helt klart! Min 8-åring liker det enda. Hun var i 8-årsdag i går og bursdagsbarnet hadde fått det fra flere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 10:39   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lego friends, ja, helt klart! Min 8-åring liker det enda. Hun var i 8-årsdag i går og bursdagsbarnet hadde fått det fra flere.

Tiåringen min har fått helt dilla på Lego etter at seksåringen begynte å få det i hus. Hun har aldri likt Lego noe særlig før, men nå synes hun det er kjempemoro og bruker det daglig. (Ikke bare Friends-legoen. Vi har masse vanlig Lego, som nå har kommet til heder og verdighet.)

Faktisk sier hun at hun ønsker seg egen Friends-Lego til 11-årsdagen!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 10:51   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Vi har masse lego vi og, Teo. Eldste, jente, har også endel Lego City. Det passer til begge kjønn. Lego er greit synes jeg, så jeg kjøper det gjerne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 19:09   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Det ble da Eliasbåten til gutten, men den hadde han selvsagt fra før. Trøsten var at motoren på den han allerede hadde var ødelagt. Gaven til jenta glemte jeg jo helt av i dag i stresset, og løp innom glitter rett før stengetid og kjøpte noen hårbånd. Da jeg gikk for å ta bussen stakk jeg innom bokhandleren, der fant jeg noen slike glassperler man lager smykker av, de kan males på. Tenker hun får den i steden, tror dere den faller i smak? Siden det er barnehagebursdag vil jeg jo ikke kjøpe noe dyr greie, er det ikke slik at man gjerne bruker å ligge mellom 50-100 for disse gavene, eller er jeg på bærtur?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 19:32   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

50-100 er helt fint for barnehagebursdag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 19:40   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

50-100 er helt fint for barnehagebursdag.

Ja, absolutt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 10:18   #20
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gave til gutt på 4 og jente på 6?

Jeg har pleid å kjøpe matbokser eller metallbokser og hatt noe småting eller godteri i når jeg ikke har kommer på noe bedre.

__________________
Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no