Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bygge hytte - stort eller smått?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-21, 14:06   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Vi har hytte med bare to soverom. Det er tre soveplasser på begge rommene - men det er trøblete om vi skal ha med folk. - For min del (som er superekstrovert) gleden med hytte å kunne ha besøk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 14:26   #22
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Her er perspektivet til en hyttegjest: større. Jul hos svigerfamilien var i flere år ganske stressende da vi overnattet hos dem (trangt og lite å gjøre for oss på besøk). Da svigerinnens far bygde svær hytte som hadde plass til hele storfamilien, overtok de julene, og det ble mye hyggeligere. Det er fint at alle overnatter sammen, og alle er mye mer avslappet der.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 14:53   #23
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Som hyttegjest hos svigerfamilien: En stemme på anneks! Gjerne med en vask (hvis dere skal ha innlagt vann) så man kan stelle seg litt uten å måtte gå inn til de andre. Helt gull å være gjest, men jeg savner fort muligheten til å trekke meg litt unna.
Anneks tenker jeg at er gull om dere får besøk av:
Familier med små barn
Familier som snorker
Når egne barn får partner/familie
Famlier der en eller flere medlemmer er introverte

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 16:31   #24
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Vi bygget med plass til gjester. For oss var det viktig at mine to næreste venninner med familie kunne være der samtidig. Vi har soveplass til 14 (16 om vi bruker sovesofai tv stuen, men det vil neppe skje). For oss er det løst med hems med to soverom og så mange senger vi har klart å plassere på hvert rom. Til måltidene sitter vi tett i tett (eller gjorde før korona ��). Det går akkurat etter nøye planlegging. Andre venner og familie nyter selvsagt også godt av at vi har plass til besøk, og vi er veldig fornøyde med løsningen.

Men jeg hadde ikke ofret egen økonomi for større hytte en vi egentlig trenger.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 16:36   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Vi kjøpte nøkkelferdig hytte for et par år siden, men heldigvis såpass tidlig i prosessen at vi fikk komme med egne ønsker.

Først av alt; Sjekk hvilke retningslinjer hyttekommunen har når det gjelder størrelse, gesimshøyde etc.

Vi var veldig klare på at alle barna skal ha eget rom, selv om det ofte er slik at ikke alle barna er med (02,04,12-modeller). Alle soverommene har dobbeltseng (Minsten har dagseng, men har den som oftest utslått til dobbeltseng). Vi valgte disse løsningene fremfor familiekøyer. Det er gjerne ikke like enkelt å sitte å chille i en familiekøye grunnet avstand til overkøyen. Rommene brukes som oppholdsrom også, så veldig viktig at barna fikk de møblert slik de ønsket og det er jeg veldig glad for i dag.

I tillegg har vi hems med en dagseng som kan bli dobbeltseng og en enkeltseng.

Vi har også hagestue/anneks med dagseng som kan bli dobbeltseng. Det er virkelig supert fordi den kan brukes til så mangt: hagestue (både åpen og lukket, ekstra soverom, ekstra oppholdsrom hvis vi har mange gjester eller man ønsker å skravle litt mer privat, observatorium med teleskop etc.).

I tillegg så har vi sofaer både i stuen og på hemsen hvis vi skulle trenge ende mer soveplass. Poenget mitt er at det er viktig å tenke på merbruk av rommene. Hva mer enn ditt og datt kan dette rommet dekke?

Husk også hjemmekontor i disse tider, hvis dere ønsker å bruke hytta mye. Mannen jobber mye fra hytta i ferier, coronastegning etc, så da er det viktig å ha en god arbeidsplass.

Vi har stue og kjøkken i ett og det er ikke voldsomt stort. Ca 28-30m2 tenker jeg. Men veldig smart møblert. Spisestuebordet er 220 cm til vanlig, men kan bli over 5 m med alle lemmene. Så hvertfall plass til 20 om vi vil. I tillegg to nette 3-setere, men når vi har gjester så blir vi som oftest sittende rundt spisestuebordet (så husk gode stoler).

Så for å oppsummere: tenk merbruk av rom. Man trenger ikke å ha stoooor hytte for å ha godt med plass.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 18:30   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.385
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har bygget større og har 11 senger + sovesofa. Vi leier ut, men kåser da vårt sk Erik og bad. Som regel har vi en familie ril med så 8 senger er kjekt å ha, syns vi. Vi har hytte et sted med alpinanlegg så det er et opplegg for utleie som vi er med i.

Vi har soverom med dobbeltsenger/familiekøyeseng men køyesenger går bra også, men greit å kunne leie ut med en dobbeltseng om man velger å leie ut. Vi føler at et annet rom er noe av det beste vi valgte foruten stor stue/kjøkken. Det rommet er en ekstra liten stue med sovesofa og lenestoler og TV. Der kan ungdommene være når de ikke vil være med oss og det gjør at Herremannen gjerne tar med seg venner ettersom de kan henge der og se på hva de vil/spille. Anbefales.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 21:22   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Vår hytte er liten, men mange senger. 55 kvm 3 soverom.

Skulle gjerne hatt en større hytte, plass til større spisebord og litt mer lagringsplass. Men det har sine fordeler at vi har ei lita hytte. Den er rimelig, det går raskt å vaske. Vi bygget større veranda og fikk på sett og visste ekstra rom der.

Men vurderer sterkt å selge enebolig og kjøpe større hytte når ungene blir voksne. Slik at de kan ha med seg sine og vi kan feire jul der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-21, 22:07   #28
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Min mor har hytte med tre soverom (hvorav to med familiekøyer) , og jeg tror det blir til at vi overtar den en eller annen gang. Jeg synes tre soverom er perfekt. Da kan ungene ha hvert sitt rom nå. Når vi blir gamle passer det greit med en familie + oss der om gangen. Vi har liten familie og har relativt få venner. Vi opererer ikke med store vennefamilier og vennegjenger vi ville hatt med oss. Er introverte og trives best for oss sjøl.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 08:20   #29
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Det vi vurderer er enten 3 eller 4 soverom.
Og det at det er plass til et spisebord med min. 8 stk rundt.

Jeg syns dette er veldig, veldig vanskelig..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 08:28   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Jeg er vokst opp med bitteliten hytte, og har visst hele livet at en hytte, for meg, måtte vært stor nok til gode venner også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 08:35   #31
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

I høst så var vi på hyttetur med svogers. De er en familie på 4, og det samme er vi. Da lånte vi en liten hytte med 3 soverom. Alle 4 ungene delte ett rom, og så ett rom til hver av oss voksne. Det gikk greit da, men eldste begynner å bli stor, og jeg skjønner at det ikke er så kult for han (14) å måtte dele rom med en 5 åring.
Så jeg ønsker meg i utgangspunktet 4 soverom, hvor det ene kanskje har en sovesofa slik at det kan brukes til ungdoms-oppholdsrom til normalt, og som ekstra soverom når vi har med besøk.
I tillegg må hytten ha god planløsning med tanke på vindfang/gang - at det er plass til et garderobeskap der. Den bør ha en innebod hvor man kan oppbevare støvsuger, vaskeutstyr ol. Og aller helst også en utebod, som man kan ha sykler og ski i..
Og så vil jeg ha en veranda med en god størrelse .. og så vil jeg ha overbygg slik at man kan sitte ute om det skulle være litt regn i luften .. jah..
Ønskelisten er høy.. spørsmålet er mer hvor ønsker jeg å kutte. Skal vi kutte et soverom, skal vi kutte en utebod, kutte veranda..?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 08:41   #32
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Jeg synes at tanken om tre soverom og så en ekstra liten stue med sovesofa høres helt glitrende ut. Og om dere har råd til det, så ville jeg gått for det.

Men ellers så tenker jeg at tre soverom, med litt ekstra soveplasser, også går fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 08:44   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.362
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at tanken om tre soverom og så en ekstra liten stue med sovesofa høres helt glitrende ut. Og om dere har råd til det, så ville jeg gått for det.

Men ellers så tenker jeg at tre soverom, med litt ekstra soveplasser, også går fint.

Enig, tre greie soverom og et oppholdsrom for barna (trenger ikke være så stort, men plass til sofa og tv) hadde jeg gått for.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 08:51   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

I høst så var vi på hyttetur med svogers. De er en familie på 4, og det samme er vi. Da lånte vi en liten hytte med 3 soverom. Alle 4 ungene delte ett rom, og så ett rom til hver av oss voksne. Det gikk greit da, men eldste begynner å bli stor, og jeg skjønner at det ikke er så kult for han (14) å måtte dele rom med en 5 åring.
Så jeg ønsker meg i utgangspunktet 4 soverom, hvor det ene kanskje har en sovesofa slik at det kan brukes til ungdoms-oppholdsrom til normalt, og som ekstra soverom når vi har med besøk.
I tillegg må hytten ha god planløsning med tanke på vindfang/gang - at det er plass til et garderobeskap der. Den bør ha en innebod hvor man kan oppbevare støvsuger, vaskeutstyr ol. Og aller helst også en utebod, som man kan ha sykler og ski i..
Og så vil jeg ha en veranda med en god størrelse .. og så vil jeg ha overbygg slik at man kan sitte ute om det skulle være litt regn i luften .. jah..
Ønskelisten er høy.. spørsmålet er mer hvor ønsker jeg å kutte. Skal vi kutte et soverom, skal vi kutte en utebod, kutte veranda..?

Veranda og utebod er i alle fall det som er lettast å legge til i ettertid!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 09:00   #35
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig, tre greie soverom og et oppholdsrom for barna (trenger ikke være så stort, men plass til sofa og tv) hadde jeg gått for.

Veldig enig i dette. To soverom er lite. Vi har 3 soverom, pluss et som kan brukes i nøden. Det er kjekt å ha mulighet for besøk. Ikke minst at ungene kan ta med venner/kjærester etter hvert. Om mulig ville jeg også hatt et eget oppholdsrom for barna.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 09:10   #36
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Veranda og utebod er i alle fall det som er lettast å legge til i ettertid!

Ja, det har du helt rett i.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 09:14   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Hyttegjest her. Dvs. jeg er bare en sånn som blir med på hytter om vi i det miste får et eget rom, helst også tilgang på ekstra bad. En venninne har en stor hytte hvor soverommet vi får har eget ensuite bad. Det er vel den eneste hytten jeg virkelig trives på. :sær: (Jeg deler heller ikke hotellrom med NOEN når vi er på jentetur o.l.)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 22:09   #38
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bygge hytte - stort eller smått?

Jeg ville valgt noe sommer stort nok til dere og noen ekstra sengeplasser om mulig. Jeg ville ikke bygget så stor som mulig. Bygg det dere har råd tid. Husk å ta hensyn til at renta kan øke. En hytte kan også bli for stor. Vi lånte hytte nylig, og det føltes ensomt ut å bare være 5 stykker når vi spiste og når vi hang.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no