Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunadsopprydding

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 18:08   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bunadsopprydding

Jeg har hatt opprydding i bunadene mine og har altså:

4 strikkebunader
1 guttebunad
6 barnebunader
2 voksenbunader
1 festdrakt

9 av 14 er "ekte" bunader, med skjorte og forkle, samt sølv som kan flyttes fra bunad til bunad.

Jeg kan bunadskle jente fra 0-voksen, og gutt fra 0-6 år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:10   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Så fantastisk heldig du er
Har akkurat lånt bort strikkabunaden etter Mini, og når jeg får den tilbake, skal den gjemmes til barnebarn

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:10   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Din heldiggris.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:30   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Jeg har ganske mye jeg og, men jeg har gitt det videre til den yngste brodern. Bortsett fra Øst-Telemarks barnebunaden min da. Den gir jeg ikke bort.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:38   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Det vil barnebarna/døtre og svigerdøtre sette stor pris på. Jeg har tilgang til omtrent det samme og har bunader fra str. 74 - konfirmant i flere varianter. Kun 2 av disse er ikke ekte bunader.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:11   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Så heldig du er.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:21   #7
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Heldiggris! Vi har stort sett jentefestdrakter i alle str. men skulle veldig gjerne hatt ordentlige bunader til dem.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:28   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Heldig du er altså.
Hadde jeg hatt jenter så hadde jeg hatt lånebunader i allefall, men har jo bare gutter

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:29   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.660
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Har ganske mange i familien vi og. Men selv har jeg "bare" 1 voksenbunad, 1 voksen og en jente kystdrakt, og en jente hardangerbunad. Og så har vi 1 guttebunad som vi har lånt av mamma, og 2 guttefestdrakter. Brukte bare buksen på den ene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:30   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Jeg har til jente; strikkabunad til minstefrøkna, fikk tynt den på henne iår også..., på vent i boden ligger en rondastakk til barn og en ringeriksdrakt, sistnevnte er passelig fra 6-10 år , og førstnevnte fra 3-6 år.

Til gutten min derimot er det heller skralt med bunader på lur.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:40   #11
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Jeg har tilgang på guttehardangerbunad fra str 1 til 12 år. Det er stas.

Om vi noen gang (veeeldig lite sannsynlig, da det bare er gutter i mannens familie, ergo han har bare guttesvømmere) får jente, så har vi bare tilgang på festdrakten jeg hadde fra jeg var 3 til 5 år...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:45   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Vi er ikke så langt unna her heller. Strikkadrakt i minste størrelse, Hardangerbunad fra 2-14 (172 cm høy) for jente og Hardangerbunad fra 2-12 for gutt. To voksne bunader.


Sist redigert av Chanett : 16-05-10 kl 21:42.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:16   #13
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Vi har:
1 voksen Jelsabunad
1 barne Jelsabunad str 4-14
2 gutte festdrakter
2 jente festdrakter

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:59   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Så herlig. Vi har det litt på samme måte. Min mor åpnet en kiste hun har i dag og der lå det ca 20 bringeduker og liv som er ca 100 år gamle. Jeg fikk med meg 3, en etter min tipp tipp tipp oldemor eller noe sånt, så jeg har noe å velge mellom når jeg skal kle meg i morgen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:37   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Sybil: Jeg har 2 bringeduker med belte etter min tippoldemor. Lillesøster bruker det ene og mellomsøster har brukt det andre.
Den ene bunaden min er en "fattigmannsbunad", som ble sydd under krigen. Skjorte og forkle er sydd av et laken og brodert hardangersøm på, vesten er laget av en rød fløyelsduk som ble reddet ut fra et hus tyskerne satte fyr på og stakken er laget av en gammel sort ullkofte, plisert og dampet. Vevde bånd rundt vest og stakk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:41   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Jeg ønsker meg ny bunad. Vinterbunaden fra Hardager.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:49   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Mellomsøster skal overta min bunad om 4 år og jeg skal sy meg denne (som ikke er en bunad, men som jeg synes er utrolig fin, Jeg skal ha den i blått):





007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 10:30   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Bunader er utrolig kjekt å ha i familien, da! De holder seg jo i all verdens tid, stort sett.
Vi har bare guttebunaden til Knotten (Hallingbunad), men jeg tror det er et par Hardangerbunader på tur rundt om i slekten. Knøtto skal nå uansett få bunad fra hun er 2 år eller deromkring, det er jo bare å ta vare på til neste generasjon.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 10:39   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Vi har ikke mange bunader. En nordlandsbunad til gutt, 1 festdrakt i str 86 og en i str 6 år.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:53   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadsopprydding

Og jeg syns jeg var heldig som har bunader til meg selv som passer nå og om 5 kilo, såvidt nå og for 5-10 kilo siden og en til som passer om jeg går opp 10-20 kilo.

Heldige barn og fremtidige slekter!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no