Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-09, 15:04   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Skippy, Skippy the bush kangaroo ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:05   #22
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Flink jente. Det er forresten vanlig å skrive "xxx, aC" tl slutt.

  Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:05   #23
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Sjekket mine engelske jobbmail og de begynner enten med "Dear Nina" eller "Hi Nina". Avsluttes med Regards eller Kind regards.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:07   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Flink jente. Det er forresten vanlig å skrive "xxx, aC" tl slutt.


Ha. Ha. Ha.

Det er jo her hele problematikken ligger, vi kjenner hverandre av omtale. Sånn type liten verden og denslags.

[intern]

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:08   #25
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Jeg har mailet litt med en formell kontakt i Canada, og vi bruker begge Dear fornavn. Det funker bra, jeg har ikke fornærmet henne ennå. Jeg var også fryktelig usikker på dette, og var nok heller litt for høflig i starten.

En engelskmann jeg har møtt to ganger i profesjonell sammenheng er jeg mye mer uformell med, der går det gjerne på Hi Tim! Og slikt. Er det en du forventer å ville beholde som en viktig kontakt i jobben og trenge tjenester fra ville jeg heller vært for høflig hele veien.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:17   #26
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Skippy, Skippy the bush kangaroo ...


Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:18   #27
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ha. Ha. Ha.

Det er jo her hele problematikken ligger, vi kjenner hverandre av omtale. Sånn type liten verden og denslags.

[intern]

Da foreslår jeg at du avslutter med "Yeah, sure!".

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:28   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Jaddajadda.

Men altså, "going rates" eller "current rates"?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:53   #29
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Tror jeg ville gått for current rates, ja.

Lang, denne mailen, eller?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:18   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Jeg prokrastinerer den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:21   #31
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Her er noen jeg har mottatt:

To: *firmanavn*
Attn: Mr *mitt fulle navn* ( Mr? )

Dear Ann (som bare er en del av mitt fornavn)

Hi Ann

Dear Miss Ann (er man Miss som gift??)

Dear *hele fornavnet*


Det finnes altså et hav av muligheter. Noen morsommere enn andre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:24   #32
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jaddajadda.

Men altså, "going rates" eller "current rates"?

Current eller existing kanskje?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:26   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvis jeg får en jobbrelatert mail som begynner med "Dear alfaCharlie", og avsluttes med bare "Thanks, [insert fornavn]", er det da meningen at jeg skal svare med "Dear Skippy" og i den duren der?

Jepp, da starter du mailen med "Dear fornavn" ... og "Thanks"/"Best Regards"/"Kind Regards" AlfaCharlie
Hvis det er jobbmail kan du hive på en signatur også, (AlfaCharlie, arbeidsplass, by, Norge, tlfnr)

Jeg skriver mer og mindre formelle jobbemails på engelsk daglig, og selv i temmelig formelle settinger kommer det "dear m^3" uten etternavn

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:26   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jaddajadda.

Men altså, "going rates" eller "current rates"?

current rates! Spørs litt hva du vil si dog...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:36   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Signaturen er selvfølgelig på plass, og jeg pleier ikke slite så mye med å formulere meg på engelsk, altså.

Mailen er i hvertfall sendt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:42   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dear ..." - skikk og bruk for mail?

Vi starter stort sett bare med navnet (som Veronal).

Fluke,

Blabla, blablabla, bla.

Thanks
...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no