Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-19, 12:10   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Vi driver med totalrenovering av et hus, og ser når vi får revet ting så kommer vi stadig på nye løsninger og ser andre muligheter og kjøkkenet har vel byttet plass 3 ganger allerede i tankene. Jeg er ikke interessert i å bruke veldig mye penger på proff interiørkonsulent egentlig, men ser jo at det kan være nyttig å få litt andres tanker og muligheter de ser. Og de med litt mer interesse for detaljer og løsninger ser sikkert helt andre ting enn oss. Kan godt bare ha en hobbykonsulent med interesse for det, men bare fått noen andres synspunkter, eller må en ha en proff en?

Er det noe program en kan laste ned gratis å legge inn mål for å kunne plassere litt rundt på skaper og møbler for å se hvordan ting kan bli uten at det er så vanskelig og plundrete? Dette er et kombinert kjøkken med åpen løsning, spisestue og tv-stue/salong rom dette er snakk om. Vi kan også plassere alle vinduer på nytt om vi vil, for alt av vinduer skal byttes.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 12:31   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

https://www.sketchup.com/ for eksempel?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 16:13   #3
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Jeg bruker Roomsketcher til slikt. Funker kjempebra.
https://www.roomsketcher.no/

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 16:17   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Roomsketcher, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 17:37   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Jeg anbefaler at du ser på superoppusserne, de har endel episode ute og jeg syns Linda Steen som de bruker der er flink til å foreklare hvordan hun tenker og hvorfor hun velger de løsningene de bruker I de ulike husene. Jeg lot meg inspirere av henne til en større omrokering av romfunksjonene I 1. etasje på vårt hus, som innebar å går fra lite upraktisk kjøkken til deilig allrom med kjøkkenøy, og jeg er meget fornøyd med løsningen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 17:55   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg anbefaler at du ser på superoppusserne, de har endel episode ute og jeg syns Linda Steen som de bruker der er flink til å foreklare hvordan hun tenker og hvorfor hun velger de løsningene de bruker I de ulike husene. Jeg lot meg inspirere av henne til en større omrokering av romfunksjonene I 1. etasje på vårt hus, som innebar å går fra lite upraktisk kjøkken til deilig allrom med kjøkkenøy, og jeg er meget fornøyd med løsningen.

Takk for tips. Vil gjerne se bilde av din løsning om det er mulig? Alt skjer så fort nå og alt var egentlig bestemt delvis helt til i helga når det ble revet enda mer. Men nå må jeg finne ut løsninger fortere enn svint egentlig i forhold til rør og sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-19, 21:54   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Jeg legger ut noen bilder av vår løsning. I tillegg til allrommet du ser har vi kontor pluss tv stue i samme etasje. Huset vårt er gammelt og med mange rom i hver etasje.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 21-05-19 kl 23:58.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 00:00   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Interiørkonsulent? Tegneprogram for romløsninger?

Så fint, meisje.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no