Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til kjøttfri vennemiddag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-20, 10:39   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo også håpløst å kombinere med lavkarbo. Er det umulig å være veggis og lavkarbo, kanskje?

Ketogent og veggis kan være litt utfordrende, ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 11:23   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Jeg er trøtt i dag og skvatt da jeg plutselig leste «tips til en vennefri kjøttmiddag».


Sist redigert av Hyacinth : 13-01-20 kl 11:53.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 11:27   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Så sopp bourgignon ble bra?

Mannen min lager en nydelig boeuf bourgignon med høyrygg, men jeg er åpen for vegetaralternativer. (Dessverre elsker mitt ene barn sopp, mens det andre nekter å spise det. )

Jeg er ikke så nøye på det karbo-greiene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 11:40   #44
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Det går fint å være vegetarianer og å spise seg mett på lavkarbo, så lenge du liker fløte, majones, oljer egg og nøtter.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 12:10   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Ja, jeg skal ikke bli veggis, altså, det var mest av akademisk interesse for hvordan man skal bli mett uten mer proteiner, hvis man ikke skal fylle på med karb.

Tjorven, den var virkelig helt fab, så mye smak hadde jeg ikke trodd det gikk an å få til uten kjøtt. Jeg har ikke klart å lage den like god originalt, særlig vinsmaken ble veldig balansert og nesten søtlig i stedet for emmen (som jeg ofte synes det blir).

Jeg brukte en kombo av Jamies og Green bonanza, med portobello, shitakesopp og litt vanlig sjampinjong.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 15:43   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Høres godt ut, det også, men lavkarbo er det jo ikke, akkurat.

Men en reell utfordring var faktisk at det var vanskelig å beregne mengde på gryten jeg lagde. Det skulle vært nok til 6-8 pers, vi var 5 stk - og det ble litt knapt, selv med en hel salmalaks til forrett og ris og asparges ved siden av. Hvordan blir voksne mannfolk mett uten kjøtt?

Det er en vanesak å bli mett uten kjøtt, men man må ha noe proteiner i form av linser eller bønner, og man trenger umamismak, for å føle seg mett og happy.

Jeg ville brukt feks søtpotet, sellerirot, squash eller gulrot som erstatning for pasta og laget tynne skiver på mandolin.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no