Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Elvestadkabel"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 13:56   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

"Elvestadkabel"

Har en slik en her. Når det begynner å krype under null på høsten/vinteren setter jeg den på "drift". Slik står den til slutten av vinteren. Dette sa jeg til en i går da jeg snakket om lunken kaldtvann i springen om vinteren og han lo litt. Han mente jeg trengte ikke bruke den før det evt frøs om vinteren. Da måtte jeg sette på "tine" til det tinte igjen, og så "drift" resten av den vinteren.

Så til spørsmålet. Er det sant? Jeg sparer sikkert noen kroner i strømregning om den ikke trenger å stå på hele vinteren. Jeg kan kanskje sette på når vi er borte over et døgn. Han som sa det er ikke rørlegger, men økonom.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:10   #2
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Elvestadkabel"

Jeg er ingen rørlegger men det med å tine frossen elvestadkabel fungerte ikke hos meg. Måtte til slutt brenne bål på bakken der hvor kabelen gikk (langt bål!) og det sammen med kokende vann ned i ledningen fikk det åpent. Det var frossent hele veien på null komma niks.

Jeg droppet å spare strøm etter den opplevelsen.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:25   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Elvestadkabel"

Det høres helt idiotisk ut! Man lar da ikke bevisst vannet fryse for så å håpe at varmekablene er sterke nok til å tine det igjen. Risikoen for frostskader er jo også tilstede.

Vi gjør som du og setter på kablene så snart det begynner å bli ordentlig frost i bakken (i år var det sist i november). Kablene står på "drift" hele vinteren. Klart det koster noen strømkroner, men heller det enn frossent vann!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:34   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Elvestadkabel"

Den hadde jeg latt stå på ja. Det er ikke mange kronene i strøm mot hva en gravemaskin koster om det fryser og sprekker.

  Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:16   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Elvestadkabel"

hehe... Da beholder jeg mitt lunkne kaldtvann. Ikke lyst på bål i hagen. Økonomer er nok ikke rørleggere nei. Og heller ikke alle menn er glupere enn meg.

Jeg tror røret mitt er ganske langt ned, så jeg kan sikkert vente litt lenger på høsten enn jeg gjør, men da holder jeg meg til "drift".

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no