Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Smakstilsette grøten?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 14:12   #1
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Smakstilsette grøten?

Kan jeg bruke litt kanel eller noe for å få litt mer smak på grøten til småen? er jo rene sagmuggen jo

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:14   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kanel er kjempesunt. Jeg tilsatte mosede bær/moset frukt og kanel i grøten til vesla. Og en eggeplomme samt litt meierismør, for å få opp fettinnholdet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:15   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kanel og smør går fint ja.

Hvis du skreller litt frukt og putter i en kopp og setter i Microen så blir det mykt på null komma niks.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:41   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Eller litt fruktjughurt ved siden av.. Det går helt fint til grøt, så blir den litt avkjølt også..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:47   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa elsker kanel på grøten sin, og vil heller ha det en fruktmos. Det aller beste er speltgrøt med kanel, hun er litt sær i kosten (eller fornuftig, som noen vil kalle det).

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:10   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pleide å helle fruktmos oppi grøten jeg. Det gikk rett hjem det.

Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:18   #7
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

NOe sier meg at jeg har hørt at små barn ikke skal ha kanel. Men husker jeg hvorfor?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:22   #8
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eller du kan forsøke Hipp sine grøter. De smaker faktisk godt (men er sikkert tilsatt et eller annet som barn egentlig ikke bør ha)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:22   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sukker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:24   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sukker.

Da kan denne brukes til kvelds om lørdagen (for da er det vel lov med aldri så pittelite godteri)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 18:11   #11
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Marius elsker most banan i grøten. Kanel vurderte jeg faktisk i dag. Da prøver vi det neste gang.

Er det noen som vet om en på 11 måneder kan spise den havregrøten jeg lager til meg selv? Den inneholder ikke melk og saltet kan jeg jo kutte ut.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:09   #12
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Smakstilsette grøten?

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

Marius elsker most banan i grøten. Kanel vurderte jeg faktisk i dag. Da prøver vi det neste gang.

Er det noen som vet om en på 11 måneder kan spise den havregrøten jeg lager til meg selv? Den inneholder ikke melk og saltet kan jeg jo kutte ut.

Min lille på 11 mnd får havregrøt nesten hver dag. Jeg koker den på vann, uten salt. Enten tilsetter jeg litt fruktmos i grøten, eller litt moset banan. Du kan også koke eplebiter sammen med grøten og mose de litt etterpå.
lille D har også fått kokte rosiner i, og det liker han godt

Det går an å strø litt morsmelkerstatningspulver i grøten etter at den er kokt både for smak og jern/vitaminer.

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 23:28   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smakstilsette grøten?

Vi tok fruktmos i grøten. Ikke at det ble så veldig poppis likevel men.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:57   #14
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sukker.

Den Hipp-grøten vi har i skapet nå er ikke tilsatt "vanlig" sukker. Det sukkeret som finnes kommer fra eple og annen frukt.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:23   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, de kan fint ha kanel. Kanel-tabletter derimot, bør man jo vise forsiktighet med, men det er jo svært konsentrert.
Kanel er kjempesunt, rikt på antioksidanter og smaker godt. Bare bra om de får et godt dryss på grøten sin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 18:25   #16
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Ja det tror jeg skulle gå bra.. Han er jo nesten året så. Jeg begynnte ganske tidlig med "vanlig" mat til min (1,5år). Så lenge det ikke er salt på så gjør det ikke no. Hvis du er redd for at grøten ikke inneholder de samme gode tingene som bebigrøt kan du jo bare tilsette vitamindråper i den.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 23:53   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smakstilsette grøten?

Daddel og aprikosmos i isterninger er også godt.
Da kjølner grøten raskere. Daddel er hypersøtt, og aprikos er både søtt og jernrikt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:47   #18
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Smakstilsette grøten?

Kanel er nå prøvd ut. Kjempesuksess!

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:25   #19
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smakstilsette grøten?

Mellomste gutten min fikk da han var liten grøt laget av pulvergrøt og havregryn. Han synes det var veldig godt.

Men barn har mange flere smaksløker som fungerer en oss voksne da, så de kjenner smak der hvor vi tror ting smaker papp.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:27   #20
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smakstilsette grøten?

Vi hakket opp to-tre svisker og hadde i grøten til poden. Godt for fordøyelsen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no