Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Betaler dere lappen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Betaler du for førerkortet?
Ja 73 66,36%
Nei 8 7,27%
Delvis 24 21,82%
Aldri tenkt på 5 4,55%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-20, 10:51   #121
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Barna våre kunne vel knapt drevet med organisert aktivitet om vi ikke kunne kjøre bil. Og ikke vi voksne heller.

Dra på vinklubb med bussen liksom.

Det er jo ikke landsbygd her jeg bor, men bussen går hver time fram til kl 22, og thats it. Skal jeg til jobb må jeg bytte minst en gang, og ville ikke rukket å følge opp aktivitetene til ungene.

Jeg kunne nok heller ikke jobbet fullt uten lappen. Ikke uten at ungene måtte gi avkall på fritidsaktiviteter og omgang med venner.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 10:53   #122
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Begge jentene fikk førerkort til 18-årsdagen og kjørte opp uka etter de fylte 18. Jeg synes at det er praktisk at de kjører opp mens de ennå bor hjemme og har mulighet til å øvelseskjøre sammen med oss. Eldste studerer i Bergen nå. Skulle hun tatt lappen der ville hun ikke hatt mulighet til å øvelseskjøre parallelt med kjøretimene, og veien til førerkort ville blitt mye lengre og dyrere.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 10:56   #123
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg har hatt (og har blant annet nå) lange perioder uten bil, det er fullstendig gjørbart selv om man er alene med unger og selv om man ikke bor midt i gryta, så lenge man er noenlunde i nærheten av t-bane og buss. Ungene er godt drillet i kollektiv og har ikke hatt store problemer med å komme seg til treninger og kamper på egenhånd når de har drevet med slikt.

Det hadde dog vært mye mer klønete uten lappen. Nå kan jeg plukke en Bybil (eller heter de Vybil?) om det er behov, det er kjempeutvalg av Nabobiler og ørten andre bilkollektivmuligheter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 11:37   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Kjøre til (og spesielt fra!!) vinklubb er vel heller ikke å anbefale, Røverdatter!


Mave: Ikke sant? Ganske stor forskjell på å leve uten lapp og uten bil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 11:59   #125
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kjøre til (og spesielt fra!!) vinklubb er vel heller ikke å anbefale, Røverdatter!



Blir kjørt da. Og henta.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 12:00   #126
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.



Blir kjørt da. Og henta.

Og derfor er det praktisk å ha unger med lappen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 12:15   #127
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.805
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Nå er min yngste bare 3 år da, så innen hun tar lappen så kjører vel bilene av seg selv?

Vi bor på bygda uten kollektivtilbud, så hos oss kjører alle opp når de fyller 18. Vi kommer nok til å betale det, jeg fikk selv lappen av mine foreldre.

Det er ikke lett å få ekstrajobber for tenåringer, og for mye jobbing kan fort gå utover skolegangen. Vi har ikke spart opp store summer til barna som de kan ha som egenkapital når de skal ut på boligmarkedet, men tenker at de i det minste slipper å betale kjøretimer vil hjelpe på økonomien deres i starten av voksenlivet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 12:35   #128
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hos oss, som bor sentralt, har det meste sånt foregått med kollektivtransport.

Ja, hvis man har lagt opp til det så. Vi har hatt mange tilfeller av oppmøte et stykke ut av byen klokken 1630 samt diverse steder mer eller mindre langt unna (for eksempel Halden) grytidlig søndag morgen. Man kan selvsagt basere seg på andre løsninger, eventuelt går jo ikke alle barn på den type aktivitet (men i bursdag går jo de fleste), men jeg synes i alle fall det har vært praktisk å ha lappen. Bil kunne jeg jo leid de gangene jeg opplevde det var prekært, men da måtte jeg ha kunnet kjøre den.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 12:40   #129
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg fikk lappen av mine foreldre, til tross for stram økonomi - så det tenker jeg ungene også får - om de gjør det mens de bor hjemme.
Syns det er greit at de har muligheten til å kjøre bil selv om de kanskje ikke vil bruke det så ofte. Har en del voksne venner som ikke har lappen og som gjør seg avhengige av å bli hentet og fraktet av andre. Dét har jeg ikke særlig sansen for.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 13:15   #130
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og derfor er det praktisk å ha unger med lappen.

Nettopp!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 13:22   #131
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

60 taxiturer a 500 kroner, så har du spart inn 30 000!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 13:29   #132
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg svarte delvis. Eldste har avtale med morfaren at han skal betale om han ikke røyker/snuser/drikker før han er 18. Regner med minsten vil inngå samme avtale etterhvert. Om den avtalen ryker på en eller annen måte vil jeg bidra så mye som trengs. Vi bor såpass øde til at lappen er meget nødvendig.

Jeg hadde den avtalen med min far, men brøt den temmelig tidlig og måtte betale alt selv med konfirmasjonspenger. Min bror holdt avtalen, og da betalte pappa alt. Helt til det kom for en dag at min bror hadde både drukket og snust lenge før han ble 18, og istedenfor at han måtte betale tilbake, fikk jeg et beløp tilnærmet likt det jeg hadde betalt for lappen. Snille, gode pappa

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 13:30   #133
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, hvis man har lagt opp til det så. Vi har hatt mange tilfeller av oppmøte et stykke ut av byen klokken 1630 samt diverse steder mer eller mindre langt unna (for eksempel Halden) grytidlig søndag morgen. Man kan selvsagt basere seg på andre løsninger, eventuelt går jo ikke alle barn på den type aktivitet (men i bursdag går jo de fleste), men jeg synes i alle fall det har vært praktisk å ha lappen. Bil kunne jeg jo leid de gangene jeg opplevde det var prekært, men da måtte jeg ha kunnet kjøre den.

Hiawata har bare vært i én bursdag det måtte kjøres til i løpet av grunnskolen (på en fredag kl 16, så jeg var temmelig sur over å måtte dra fra jobb kl 14 for å rekke å kjøre ham ut av byen i rushen), resten har man enten kunne gå til, eller kjøre trikk eller buss til, heldigvis. Greit å ha kino, lekeland og andre bursdagsarrangører i gangavstand! Jeg går ut i fra at de som gikk på fotball ordnet seg noe felles om de skulle på kamper ut av byen, men alt innenfor bygrensene kjørte de tilsynelatende kollektivt til. Det har uansett vært høy aksept for at folk ikke har bil eller lappen her, sikkert fordi det er mye mer vanlig enn i suburbia.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 14:02   #134
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg har hatt to fotballjenter og det har vært mye kjøring. Det hjelper ikke så mye at vi bor sentralt, for fotballkampene er ikke nødvendigvis sentrale. Og når det er jentefotball blir området ganske stort når de blir litt eldre og det er færre lag. På det meste har vi kjørt til kamper som er to timer unna og der det definitivt ikke går noe kollektivtilbud.

Jeg tror egentlig at det er fotballen og feriekjøring som er hovedgrunnen til at jeg har vært glad for at jeg har sertifikat. Og selve opplevelsen av å være selvstendig, å ikke måtte be andre hele tiden.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 14:44   #135
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg har aldri forstått hva lappen og røyking/drikking har med hverandre å gjøre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 15:40   #136
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.100
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri forstått hva lappen og røyking/drikking har med hverandre å gjøre.

Eller klistremerker for å tisse på do? Pengebelønning for gode karakterer?

Det er en belønning for «god» oppførsel og innsats, selvsagt. En ytre motivasjon.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 18:03   #137
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Nå kom jeg på at min eldste sønn fikk vite av sin stemor at hvis han ikke hadde sex før han ble atten skulle hun sponse lappen.

Jeg kjørte faktisk rett inn i en lyktestolpe da han fortalte det, (rygga ut fra en parkeringsplass), og har alltid tenkt at det var den bulken hun burde betalt for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 18:16   #138
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Våre tre har fått lappen. Heldigvis noen år til neste lapp. For oss er det en selvfølge. Vi voksne fikk av våre foreldre. Det er befriende å få barn med lappen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 19:41   #139
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Eller klistremerker for å tisse på do? Pengebelønning for gode karakterer?

Det er en belønning for «god» oppførsel og innsats, selvsagt. En ytre motivasjon.

Jeg skjønner jo at det dreier seg om ytre motivasjon. Jeg foretrekker i alle tilfeller at det er en sammenheng, og jeg ser ikke hva karakterer og penger heller har med hverandre å gjøre. Ei heller klistremerker, men spesielt når det gjelder større barn og ungdommer ville jeg foretrukket en annen framgangsmåte i forhold til motivasjon. Og hvis det likevel var eneste alternativ, synes jeg altså en sammenheng mellom motivasjon og belønning er bedre. Grunnen til at jeg spurte direkte om røyking og sertifikat, er at jeg hører så mange benytte seg av det virkemiddelet at det nærmest virker som standard. Og jeg tenker at det i verste fall kan føre til mangel på åpenhet mellom foreldre og ungdom. Men det er som sagt mest omfanget av denne praksisen jeg stusser på, ikke at det for enkelte kanskje kan være naudsynt.


Sist redigert av Hyacinth : 18-08-20 kl 19:52.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 19:58   #140
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Og hvorfor i ALLE DAGER ligger denne tråden i Fest og høytid?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no