Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Potetskreller ønskes!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-20, 17:44   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Potetskreller ønskes!

Kan noen gi meg tips om hvor jeg finner en god potetskreller?
Min gode gikk adundas og jeg er stuck med en helt forferdelig en! Jeg sliter med vonde hender og ledd, og den jeg nå har, er ren tortur for hendene. Dessuten skreller den dårlig og det lille den får av samler seg i skrelleren hele tiden. Det er en sånn tynn avlang sak jeg har nå. Dvs....nå ligger den i søppelbøtta. Hvis den i tillegg ikke koster en arm og en fot, blir jeg glad. Noen tips?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:52   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Jeg synes den beste er den fra tupperware. Den er god å holde og tar ikke for mye av poteten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:52   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Victorinox potetskreller med enkelt blad er den beste skrelleren etter min erfaring, har brukt den siden jeg var barn og stjelte pappa sin med meg da jeg flyttet på hybel.

Den er lang og tynn da, det skal sies. Men den skreller potet som man skjærer smør med varm kniv.

https://www.cg.no/victorinox-potetsk...4aAjRmEALw_wcB

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:52   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Tupperwares liker jeg veldig godt. Spesielt den som er på tvers mot den klassiske modellen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:52   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

IKEA Värdefull til 35,-. Litt tung, men ligger godt i hånden og krever lite bevegende med håndleddet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:53   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tupperwares liker jeg veldig godt. Spesielt den som er på tvers mot den klassiske modellen.

Jeg liker også de som er på tvers. Syns de er bedre å holde.
Jeg tror jeg lander på at det er en type med bladet på tvers jeg trenger.. Men synes Tupperware sin er dyr. (I alle fall slik jeg husker det...)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:56   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Jeg har disse fra Martha Stewart
https://slimages.macysassets.com/is/...t,1&$filtersm$

Disse har jeg hatt noen år og finnes ikke slitt, de ligger utrolig godt i hånden og de sklir over rotfrukter og potetene. Jeg tror den fra Tupperware som har lik form er ganske lik i bruk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:57   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har disse fra Martha Stewart
https://slimages.macysassets.com/is/...t,1&$filtersm$

Disse har jeg hatt noen år og finnes ikke slitt, de ligger utrolig godt i hånden og de sklir over rotfrukter og potetene. Jeg tror den fra Tupperware som har lik form er ganske lik i bruk.

Jepp! Det er slike jeg ønsker meg! Hvor får man kjøpt det i fysisk butikk tro? Jeg kasta den gamle nå, så jeg trenger en ny relativt fort.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 17:59   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jepp! Det er slike jeg ønsker meg! Hvor får man kjøpt det i fysisk butikk tro? Jeg kasta den gamle nå, så jeg trenger en ny relativt fort.

Disse er ikke kjøpt i Norge dessverre. Jeg driver å leter på nettet her. Macy's, hvor jeg har kjøpt disse, har en bra nettbutikk, men jeg finner ikke akkurat disse... Lete litt til.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 18:07   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Tupperware sine koster 109kr. Synes ikke det er veldig dyrt jeg? Det er jo og garanti sånn at man får ny om noe skjer med den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 19:03   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Hos Tupperware er det den på tvers som regnes som potetskreller og den på langs som grønnsakskreller har jeg lært her inne.

Jeg har grønnsakskrelleren og elsker den. Har hatt den i minst 15 år og det er først nå jeg merker litt slitasje på den.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 19:10   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tupperware sine koster 109kr. Synes ikke det er veldig dyrt jeg? Det er jo og garanti sånn at man får ny om noe skjer med den.

Nei DET var ikke dyrt! Trodde de kostet det dobbelte og vel så det. Da var det å finne en forhandler her omkring.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 19:11   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Hos Tupperware er det den på tvers som regnes som potetskreller og den på langs som grønnsakskreller har jeg lært her inne.

Jeg har grønnsakskrelleren og elsker den. Har hatt den i minst 15 år og det er først nå jeg merker litt slitasje på den.


Tror det er veldig forskjellig. Hos oss tupperware forhandlere her i Bergen er det der vertikale som er mest populær til poteter også.

Jeg har begge, ungene bruker den røde, jeg bruker den grønne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-20, 19:14   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Jeg har og tupperware. Har den røde, men flyttet kniven over til den gamle blå.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 00:01   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Hva med en sånn?
https://www.gymo.no/adl-hjelpemidler...ips-y-skreller

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 07:26   #16
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Jeg skreller nesten aldri poteter og gulrøtter, men når det gjelder favorittskreller så må det bli Tupperware sin. Jeg var såpass raus at jeg lot den bli igjen hos eksen da jeg flyttet, og har nå en av ukjent merke som duger greit. Om ikke så bra som Tupperware.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 08:30   #17
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Tuppervare sin her og. Den gamle og vi har hatt den leeeenge :jupp;

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 08:59   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Alle skrøt sånn av Tupperware sin så jeg kjøpte en. Men den er ubrukelig, bladet faller av hele tiden. Foretrekker min gamle Victorinox,

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 09:08   #19
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Alle skrøt sånn av Tupperware sin så jeg kjøpte en. Men den er ubrukelig, bladet faller av hele tiden.

Jeg var også veldig misfornøyd med Tupperware sin av samme grunn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-20, 09:23   #20
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Potetskreller ønskes!

IKEA sin! Tupperware er bare tull.

35,- hva mer trenger man?
https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-36...vart-30175140/

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no