Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har noen en oppskrift på en liten deig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 16:16   #1
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Har noen en oppskrift på en liten deig?

Vi reiser på biltur på mandag, og jeg tenkte å bake med meg noen matmuffins eller pizzasnurrer til å spise underveis. Men jeg har bare oppskrift på stor deig, fryseren er full og jeg er for "lat" til å sette meg ned og dele oppskriften. Har noen en ferdig oppskrift som fyller et muffinsbrett for eksempel?

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:17   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.198
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen en oppskrift på en liten deig?

Poden og jeg fylte akkurat nøyaktig ett muffinsbrett med denne (tilsatt 3 ss kakao og en halv plate kokesjokolade hakket i biter):

Amerikanske muffins

Tørre ingredienser:
4.8 dl hvetemel
1.5 dl sukker
3 store ts bakepulver

Våte ingredienser:
2.5 dl melk
0.75 dl matolje
1 stort egg

Bland tørre og våte ingredienser i hver sin bolle. Hell det våte over det tørre og rør lett sammen, det skal bare såvidt blandes. Ellers kan de ferdige muffinsene bli seige og kompakte. Sett papirformer i muffinsbrett og fyll dem helt opp (det blir 12 vanlige muffins av denne porsjonen).
Stekes ved 200–225 grader i 12-15 minutter.

Variasjoner: Noen spiseskjeer kakao og/eller en hakket sjokoladeplate kan blandes i de tørre ingrediensene. Eller et par desiliter bær, eller kanel eller annet krydder, eller mandler, nøtter, rosiner etc.
Most banan, vaniljeekstrakt, syltetøy eller annet kan blandes i de våte ingrediensene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:19   #3
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Har noen en oppskrift på en liten deig?

Kan denne gjøres om til en grov utgave?

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:22   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen en oppskrift på en liten deig?

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Kan denne gjøres om til en grov utgave?

Selvfølgelig. Du kan jo f.eks ta en dl havregryn og en dl sammalt mel?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:23   #5
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Har noen en oppskrift på en liten deig?

Da prøver jeg.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 17:47   #6
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Har noen en oppskrift på en liten deig?

Jeg har slått sammen en deig nå, og det første som slo meg var at den er skikkelig porøs og god å jobbe med. Foreløpig har jeg en omgang med bringebær stående og vente på at ovnen blir varm, resten av røren skal jeg har jordbær i. Og til slutt lager jeg noen grove med ost og skinke, urter og kanskje litt feta.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no