Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 14:24   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har en del bilder av poden på Facebook, mest for at familie og venner kan ta litt del i han. Har også en advarsel på profilen om at den er pyntet på og ikke gir et nyansert bilde av virkeligheten, så jeg har alt mitt på det tørre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:45   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Den har skrivefeil, men hey....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde 2012-03-11 kl. 14.43.43.jpg (21,7 KB, 163 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:47   #23
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Fantastisk, Joika!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:52   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Bildet er ikke meg da, men mer sånn jeg burde se ut føler jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:16   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Utrolig bra, Joika!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:32   #26
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn



Enig med røkla. Er det ikke typisk at noen skal komme med pekefingeren da? Fjortiser som legger ut lettkledde bilder av seg selv bør kanskje tenke seg om. Tviler på at barn får store traumer av at det finnes bilder på nett der de spiser is eller leker i sandkassa.

Og ellers, barn har jo vært i media før Internett. Bursdagsbilder i avisa, reportasjer fra barnehager med morsomme sitater, gullkorn fra barn på Skavlan, barn som programledere for barnetv osv.

Synes dette med bilder på nett er opphauset.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:57   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Nettet blir ofte konstruert som en greie som frarøver oss alt det nære og fine og varme - og det irritererer meg. Jeg tenker at det er håp for menneskeheten når vi velger å bruke all den moderne teknologien til å kommunisere mer. At noen bommer på sosiale koder, er jo ikke noe nytt det heller.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:25   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Den var stilig, Joika.

Fikk plutselig dårlig samvittighet for at jeg la ut dette bildet av plutten min i dag:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:54   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Vi har normale, tekkelige bilder på FB, med det formål å vise hverdagen vår for familie langt unna. Har ganske streng begrensning på bilder av familie/barn, og litt mer åpent på andre bilder, eks. oppussing.
Ungene er klar over at det er bilder (og filmsnutter) av dem der, og sier selv at jeg må ta bilde og vise mormor og farmor. Av det jeg skriver er det både klaging, skryt, humor, glede, hverdagsanekdoter og diverse. Jeg drar dog ikke fram de svarteste øyeblikkene på FB - der er jeg for privat - men ellers er det livet. I tankene har jeg som regel mamma og svigermor som hovedmottakere. De liker veldig godt å få ta del i vårt liv, som bor så langt unna.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 17:06   #30
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Herlig bilde, Maverick.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 18:24   #31
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Kult, Joika!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nettet blir ofte konstruert som en greie som frarøver oss alt det nære og fine og varme - og det irritererer meg. Jeg tenker at det er håp for menneskeheten når vi velger å bruke all den moderne teknologien til å kommunisere mer. At noen bommer på sosiale koder, er jo ikke noe nytt det heller.

Veldig enig i denne. De største motforestillingene jf bruk av sosiale medier etc kommer ofte fram dem som ikke bruker dette som arena selv og derfor fritt kan synse om hvor unødvendig, farlig, patetisk og jeg vet ikke hva det er.

Jeg tror heller ikke at uskyldige barnebilder på nett er den største faren for dagens unge. Da er jeg mer betenkt til hvordan datteren min selv kommer til å bruke nettet og profilere seg når hun blir gammel nok til å bevege seg her selv. Jeg nekter dessverre å tro at alle tenåringsjentene som legger ut halvnakne bilder av seg selv har foreldre som ikke har prøvd å snakke fornuft med dem her eller ikke bryr seg/følger med.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:55   #32
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Jeg tenker mye mer på dette nå enn før.. har veldig lett for å legge ut bilder... vil jo gjerne vise hvor fine barna mine er..


Er flinkere NÅ, til å gå innom og slette bilder på FB og her inne med jevnemellomrom, enn før..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:02   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg tror heller ikke at uskyldige barnebilder på nett er den største faren for dagens unge. Da er jeg mer betenkt til hvordan datteren min selv kommer til å bruke nettet og profilere seg når hun blir gammel nok til å bevege seg her selv. Jeg nekter dessverre å tro at alle tenåringsjentene som legger ut halvnakne bilder av seg selv har foreldre som ikke har prøvd å snakke fornuft med dem her eller ikke bryr seg/følger med.

Man kan kanskje også spørre seg om de som legger ut daglige anekdoter og bilder av sine barns gjøren og laden, matmeny, avføringsrutinger og plaggskifter på internett (som eksemplet i artikkelen f.eks, jeg sikter ikke til deg her) faktisk er de rette til rådgi en tenåring i hva som bør og ikke bør legges ut på nett av info og bilder, eller til å gi dem de lure rådene ift skjerming og evt. anonymitet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 21:17   #34
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Man kan kanskje også spørre seg om de som legger ut daglige anekdoter og bilder av sine barns gjøren og laden, matmeny, avføringsrutinger og plaggskifter på internett (som eksemplet i artikkelen f.eks, jeg sikter ikke til deg her) faktisk er de rette til rådgi en tenåring i hva som bør og ikke bør legges ut på nett av info og bilder, eller til å gi dem de lure rådene ift skjerming og evt. anonymitet.

Godt poeng, m^2. Er slike ting tema på skolen? Spør fordi jeg selv er en dinosaur som gikk på skolen for 100 år siden og har barn som ennå ikke har begynt på skolen.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 23:21   #35
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Hvor privat skal man være for at livet skal være "trygt"? Hvor utleverende er det å dele med venner og bekjente at minsten har fått sin første tann og at eldste koser seg på cup? Hvorfor er det farlig å gi innblikk i eget familieliv, så lenge det ikke er utleverende? Jeg har ikke en eneste voksen FB-venn som er utleverende. Men jeg har en hel haug som beriker min hverdag med glimt fra sin.

Jeg er for bevissthet. Men jeg er ikke for at det hele blir paranoid.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:41   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Jeg er helt enig med Zoë. Og jeg blir sur av det jeg anser for å være paranoia og krisemaksimering.
Og jeg mener definitivt det er greit å dele at minsten har mistet tann og at barna har det gøy med diverse aktiviteter. Jeg liker også slike hverdagsglimt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 10:45   #37
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har også en advarsel på profilen om at den er pyntet på og ikke gir et nyansert bilde av virkeligheten, så jeg har alt mitt på det tørre.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:04   #38
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Hverdagsglimt er super. Full oppdattering daglig i åpen blogg synes jeg blir litt mye. Har sett noen mammablogger som ikke er helt heldige på det området.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:10   #39
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Signerer Pelle her over.

Synes det er stas å dele litt, og noen ganger bare MÅ man. . Fordi de er så herlige og man vil at hele verden (iallfall FB gjengen skal få se). Og deriblant har jeg familie spredt utover hele landet som setter stor pris på å få følge med. MEN... noen drar den litt vel langt ja. Da man omtent føler man kan oppsummere hele livshistorien.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:50   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fasadebygging på nett - publisering på nett av bilder av egne barn

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Om et bilde av meg eller snuppa er bevart for ettertiden så er det nok helt supert for de i ettertiden å få se hvor fint vi feks hadde det på stranda en vårdag i 20012.

Hm.


Jeg legger ut bilder både litt her og på FB. På FB deler jeg kun med venner da. Det ligger ikke åpent. Her legger jeg mest på min lukka blogg, eller M2.
Men fasadebygging føler jeg ikke det er

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no